Ik heb een beetje mijn twijfels over de kennis over het hele hydroliek gebeuren bij mijn dealer. Bij mijn vorige auto, een xantia break, hebben ze ooit de bollen nagekeken en nagevuld omdat dat volgens hun moest. Ik kon geen echt verschil ontdekken.
De XM die ik nu heb is wat soepeler dan de xantia, maar als ik alle verhalen moet geloven, kan dat beter!!
Tot nu toe heb ik een paar keer meegemaakt dat de achterkant ineens een cm of 5/10 instortte (hoogte regelaar vast of defect??)
Ik heb nog garantie, maar wat is wijsheid? Mijn eigen dealer er naar laten kijken ( want verder geven ze prima service hoor, ik kraak mijn dealer absoluut niet af!!) en dan beoordelen of het geholpen heeft, of naar chyparse gaan??????
En kan ik afspreken dat als chyparse er naar kijkt en eventueel reparaties uitvoert, dat de rekening naar mijn dealer gaat?
Ik ben benieuwd naar jullie reakties/ervaringen….
Nu eigenaar van een Fiat Punto Evo, zonder BPM en MRB heerlijk goedkoop dieselen!!
Ik zou zeker eens proberen terug te gaan naar de dealer en laten meten of de druk op de bollen nog goed is. En als het een fatsoenlijke citroen dealert is weet hij ook dat er nog meer dan 4 bollen gecontroleerd moeten worden.
Je kunt ook naar chyparse gaan, zij controleren gewoon even de druk en geven dan aan of er bijgevuld kan worden, ze vervangen moeten worden of dat er niets aan de hand is. Maar die rekening zul je dan zelf moeten betalen, ik ken geen dealer die zo makkelijk een rekening van een andere garage betaalt. Maar ook hiervoor geldt, nee heb je, ja ...etc.
Chyparse, weet ik sinds een maand, geeft echt goede service, ze controleren naar ik dacht nog gratis ook, dus dat kan je altijd doen, wel een afspraak maken! De dealer controleert misschien niet, omdat het in garantie ligt en geven je misschien mee dat er niets hoeft te gebeuren, totdat de garantie verlopen is….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ook dat 5-10 cm instorten achter, ging dat heel toevallig gepaard met je voet van de rem afhalen?
Ik denk ook niet dat je de dealer zo ver krijgt dat ze de rekening van Chyparse gaan betalen. Ik kan uit je verhaal ook niet echt opmaken of er nu echt een defect is. Misschien is het handig om met de dealer overeen te komen dat het hydraulisch systeem iig even nagelopen wordt, rondje hydreaurincage e.d, druk alle bollen enz. Kost allemaal de kop niet en dat weet je iaardig dat het zo ongeveer functioneert als de bedoeling is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
een rondje bollen en hydrolincage door de dealer is anders een best prijzige grap. Veel dealers vullen namelijk niet bij, maar gooien direct nieuwe bollen eronder.
Ik zou eerst bij de dealer vragen of ze de boel willen inspecteren en vervangen, ze is niet soepel zoals dat zou horen is dan de melding. Als zij geen problemen zien of aangeven dat alles is zoals het hoort, dan rij je langs Chyparse en laat je alles controleren, mocht je dan nog iets willen laten bijvullen (dat kan nog, anders had je nu echt wel iets meer door gehad) dan kost je dat nog 11 euro per bol dus ruim te overzien.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik zou het eerder even andersom doen. Chyparse een uurtje dokken voor check van je hydr systeem. Is er wat stuk dan langs de dealer.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Nog even een update over de “gezondheid” van mijn hydroliek systeem. Vanochtend bij mijn werk de wagen in de laagste stand gezet en vanmiddag uiteraard voor het wegrijden weer in de normale stand.Maar dat duurde erg lang voordat er uberhaupt enige beweging in zat. Ook een waarschuwing dat het systeem niet op druk was en dus ook geen remdruk had. Voor mijn gevoel duurde dat minuten, maar zal in werkelijkheid hooguit een minuut of 2 geduurd hebben. Maar véél te lang volgens mij… Na enig heen en weer geschuif van de regelaar kwam er weer leven in. ( de schuif loopt ook erg stroef trouwens, moet met 2 handen de knop verzetten).
Nu eigenaar van een Fiat Punto Evo, zonder BPM en MRB heerlijk goedkoop dieselen!!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Heb je al gegymnastiekt?
achter elkaar stilstaand een stuk of 10 keer van de hoogste naar de laagste stand en van laagste naar de hoogste stand.
dat plots inzakken is dat wanneer je tot stilstand hebt geremd en dan de rem loslaat? dat heb ik ook wel eens… ook andersom, sta ik een tijd te wachten voor een stoplicht met nog steeds mn voet op de rem, denk bij mezelf zal ik eens loslaten… schiet de kont weer omhoog!
ieksEmmu schreef:Heb je al gegymnastiekt?
achter elkaar stilstaand een stuk of 10 keer van de hoogste naar de laagste stand en van laagste naar de hoogste stand.
dat plots inzakken is dat wanneer je tot stilstand hebt geremd en dan de rem loslaat? dat heb ik ook wel eens… ook andersom, sta ik een tijd te wachten voor een stoplicht met nog steeds mn voet op de rem, denk bij mezelf zal ik eens loslaten… schiet de kont weer omhoog!
Ik heb nog niet gegymnastiekt… bij de proefrit wel!! en dat ging toen perfect. Het instorten ( is tot nu toe een 3 keer geweest in de afgelopen maand) gebeurd na het remmen zonder ingetrapte rem.
Ik heb trouwens bij een stoplicht of vergelijkbare situatie nooit mijn rem ingetrapt. Dat komt ook omdat ik er een hekel aan heb als mijn voorganger op dat pedaal blijft trappen en er dus 2 “schijnwerpers” in mijn gezicht schijnen, dat wil ik dus een ander ook niet aandoen die achter mij staat
Nu eigenaar van een Fiat Punto Evo, zonder BPM en MRB heerlijk goedkoop dieselen!!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat stroef gaan van de hoogteregelaar geeft op zich wel aan dat een rondje hydreaurincage geen overbodige luxe is… wat is de km stand van dat ding? Enig idee wanneer de LHM voor het laatst vervangen is? Zit er wel voldoende LHM in?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
T(h)ijs schreef:Ik zou het eerder even andersom doen. Chyparse een uurtje dokken voor check van je hydr systeem. Is er wat stuk dan langs de dealer.
In dat uurtje kan je ook het LHM syteem even spoelen. Je hebt dan gelijk kans dat het probleem opgelost is. Of heeft de dealer dit al gedaan?
De km-stand is 142000 en het onderhoudsboekje is niet aanwezig. Dus over de ouderdom van de lhm kan ik niks zinnigs zeggen.
Nu eigenaar van een Fiat Punto Evo, zonder BPM en MRB heerlijk goedkoop dieselen!!