3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Banden….topic zoveel
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 november 2006 12:32 AM
  [ # 31 ]

OWké!! ik zoek even de link!!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 november 2006 12:33 AM
  [ # 32 ]
blooper1963 schreef:

OWké!! ik zoek even de link!!

vind je niet zie:

www.autobandenmarkt.nl

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 november 2006 12:36 AM
  [ # 33 ]

In België vind ik enkel die vredestein sprint classic Crying or Very sad

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 12 november 2006 01:51 AM
  [ # 34 ]
Pascal schreef:

Momenteel rij ik dus nog met Marshall’s (en niet uit krenterigheid; ik vind 200 euri voor een stuk rubber gewoonweg belachelijk),maar die zijn dus niet meer leverbaar in ‘onze’ maten.
Van de Vredestein hoor ik verschillende geluiden,en de bandentest die een paar edities terug in La Bombe stond deed de Barum er ook bekaaid afkomen…

Via http://www.bandenmarkt.nl is de Marshal 856 nog leverbaar. Daar kom je voor bijna dezelfde prijs de Kumho 856 tegen met exact dezelfde specificaties. Niet raar, want het is dezelfde band. Marshal en Kumho horen bij elkaar. Zou mij niks verwonderen als de band onder 1 van de 2 namen gewoon leverbaar blijft.

De test die in La Bombe stond is uitgevoerd in Duitsland door de Duitse ID/DS-club met 23IE’s. Deze vragen een hoge Speed Index. Volgens de Duitse wetgeving mogen banden met een te lage index niet gebruikt worden. Er is een uitzondering voor winterbanden. Vandaar dat de Barum Cargo OR59 getest is. De in Nederland wel te gebruiken zomerband Barum Cargo OR56 is niet getest, dus daar valt geen oordeel over te geven. Algemeen geldt dat winterbanden onder zomerse omstandigheden een langere remweg hebben. Het vergelijk is dus niet helemaal eerlijk geweest. De Barum heeft wel als voordeel een wat lagere Load Index dan de Marshal/Kumho.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 12 november 2006 04:57 PM
  [ # 35 ]

goeie discussie…

ik zoek er nog twee. voorbanden graag.. Wink

.komma

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 november 2006 07:17 PM
  [ # 36 ]
Dirkman schreef:

goeie discussie…

ik zoek er nog twee. voorbanden graag.. Wink

  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 13 november 2006 10:22 AM
  [ # 37 ]

Zijn daar cijfers van? Het hoeft niet te betekenen dat een band die maar voor 1/3 onder druk wordt gezet gelijk als een dweil reageert of slijt, volgens mij betekent het gewoon dat de band de maximale massa of asdruk naar behoren kan verwerken zonder grote vervorming in de bochten, of zonder grote vervorming bij het verwerken van grote krachten zoals oneffenheden of remmen. Lijkt mij dat een dergelijke band puur inlevert op veercomfort, niet op veiligheid.

Jouw argumenten zijn wat mij betreft niet toereikend, en ik ben zeker van plan zulke banden te testen, tot het uiterste wat mijn DS 21 kan bieden (onder beheerste omstandigheden).

heb ik geen cijfers van, ik ga voort op advies van een bandenspecialist die in de tijd nog nieuwe deessen kocht en er al heel zn leven mee rijdt..
Ik geloof die man, heeft me al vele malen goed geholpen met juist advies.

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 13 november 2006 11:30 AM
  [ # 38 ]
Alcyone schreef:

Is dit niet meer iets voor het SM gedeelte? Kan me niet voorstellen dat 205/70 past op een DS…

Een aantal bandmaten komt in aanmerking als vervanging van de 185R15 (of 185/80R15). Ik ga ervan uit dat de bestaande 15” velg gebruikt moet worden. Dat levert de volgende maten met tussen () ongeveer de afwijking in afrolomtrek: 205/65R15 (- 3 tot 3.5%), 205/70R15 (0%), 195/70R15 (- 2%) en 195/65R15 (- 5%).

Elke vervanger heeft zijn beperkingen.

205/65R15 is ca. 2 cm. breder dan de standaard. De wieluitslag moet aangepast worden met een wat grotere draaicirkel als gevolg. De diameter is iets kleiner, maar oogt nog goed. Is een standaard maat voor moderne auto’s, dus keuze zat in prijs en uitvoering. Daar zitten dan geen banden met klassieke uitstraling tussen. Wel volgens de nieuwste technologie. Een Continental is getest door de Duitse ID/DS-club.

205/70R15 is standaard voor de SM injectie en heeft ook op de DS Presidentielle gezeten. Geen gangbare maat voor moderne auto’s, dus heel weinig leveranciers met banden met een hoge Speed Index. Ooit zal het in deze maat ook nog eens lastig zoeken worden. De Nankang EA603 is een populaire vervanger. Ook hier moderne profielen.

195/70R15 is standaard voor de SM carburateur en zou een mooie vervanger zijn (nog vrij smal), maar is niet gangbaar voor moderne auto’s met een hoge Speed Index. Alleen de Michelin 4X4 Synchrone met Speed Index H (210 km/uur) lijkt in aanmerking te komen.

Iemand deze ooit geprobeerd?
Bestelwagenbanden weer genoeg in deze maat, maar dan kun je beter bij 185/80R15 blijven.

195/65R15 is nog vrij smal, maar heeft een behoorlijk afwijkende afrolomtrek (- 5%). Dat kun je zien. Dat oogt niet mooi. Heel gangbaar, dus keuze volop. Wel weer moderne profielen. Bogaard77 heeft ooit gezegd deze te gaan proberen (Michelin Energy).

Alles heeft dus zijn voor- en nadelen. In Frankrijk is overigens de Hankook Centum K702 als 185/80R15 populair. Personenautoband met Speed Index T (190 km/uur).

Zie http://www.bandengids.nl . Alleen te vinden door 185, 80, R15 en bandenmerk = Hankook in te vullen. Nu van 150 voor 70 € per stuk.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 november 2006 11:51 AM
  [ # 39 ]
ID66 schreef:

Alles heeft dus zijn voor- en nadelen. In Frankrijk is overigens de Hankook Centum K702 als 185/80R15 populair. Personenautoband met Speed Index T (190 km/uur).

Zie http://www.bandengids.nl . Alleen te vinden door 185, 80, R15 en bandenmerk = Hankook in te vullen. Nu van 150 voor 70 € per stuk.

PeTeR

Die Hankook lijkt inderdaad verdacht veel op de Kumho Power Star. Was ook een prima band voor de DS, jammer dat ie niet meer geleverd wordt… Crying or Very sad

Citroen!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 13 november 2006 01:09 PM
  [ # 40 ]

Hoe zit het met de maatvoering wat betreft de binnenbanden?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 15 november 2006 01:05 AM
  [ # 41 ]

ID66 schreef een paar pagina’s terug

Het is toch ook niet normaal meer. Je hoeft in dit forum het woord band maar te laten vallen .... De mod moest maar eens ingrijpen?

en deze pagina

Via http://www.bandenmarkt.nl.....

 

Ik kan het toch even niet laten ..heerlijk dit bandenonderwerp…volgens mij zijn de michelins ook een puristensyndroom Smile, een dame zonder hoge hakken is kan nog steeds een mooie dame zijn ...

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 november 2006 10:51 AM
  [ # 42 ]

In Frankrijk is overigens de Hankook Centum K702 als 185/80R15 populair.

Heb ik, rijdt prima. Ik heb geen ervaring met Michelins, misschien is dat beter, maar in ieder geval vind ik de auto niet onveilig met nat weer etc, zoals over Vredesteins wordt gezegd…

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 17 november 2006 02:03 AM
  [ # 43 ]

Mijn Vredesteins doen het nu 60.000 kilometer en zijn nog lang niet versleten, bovendien voelt de auto zelfs in de diepste volgeregende sporen fantastisch stabiel aan.

Nog afgezien van wat “moet” en “niet kan” (een sentiment waar iemand bij Michelin zeer ruim van op vakantie gaat elk jaar), geloof ik niks van de verschillende recensies. bij een DS zijn er talloze redenen voor instabiliteit en vreemd weggedrag, beter daar eerst naar te zoeken dan 1100 euro neer te leggen.

De purist die zich vooroverbuigt om het merkje op mijn banden te lezen, haalt zijn neus eerst open aan een scherp roestgat! Afkeurende reactie zal dus vast mijn deel zijn, dat is waar Smile

Corrosion sympa!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 november 2006 01:36 PM
  [ # 44 ]
Freek1971 schreef:

Mijn Vredesteins doen het nu 60.000 kilometer en zijn nog lang niet versleten, bovendien voelt de auto zelfs in de diepste volgeregende sporen fantastisch stabiel aan.

Nog afgezien van wat “moet” en “niet kan” (een sentiment waar iemand bij Michelin zeer ruim van op vakantie gaat elk jaar), geloof ik niks van de verschillende recensies. bij een DS zijn er talloze redenen voor instabiliteit en vreemd weggedrag, beter daar eerst naar te zoeken dan 1100 euro neer te leggen.

De purist die zich vooroverbuigt om het merkje op mijn banden te lezen, haalt zijn neus eerst open aan een scherp roestgat! Afkeurende reactie zal dus vast mijn deel zijn, dat is waar Smile

Je doet maar wat je niet laten kan, maar objectieve meetresultaten naast je neerleggen lijkt me niet slim Rolling Eyes
Bovendien kan een remweg (vanaf 100km/u) van een paar meter langer het verschil zijn tussen leven en dood…..

Citroen!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 17 november 2006 08:50 PM
  [ # 45 ]

Momenteel heb ik RV een 185 Marshal zitten, de rest is 165 XZX. Don’t ask why, zat gewoon op de auto toen ik haar kocht.

Ik moet zeggen dat die ene Marshal het echt ontzettend goed doet qua grip. ik blaas behoorlijk over rotondes heen en dan gaat het wel gieren maar dat hoort erbij; de wegligging in korte snelle bochten is geweldig. Met nat weer op rotondes is het nog indrukwekkender: niet gieren en net alsof ze nog meeer grip heeft. Die keren dat ik een noodstopje moest maken, blokkeerde m’n Michelin, niet de Marshal. Al zou dat met m’n kromme remschijven te maken kunnen hebben, klote dingen wil ik echt vanaf.

Ik wil aan de andere kant ook zo’n Marshal 185, dan wordt de Michelin 165 reserve voor waar ie thuishoort: achterkant.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook