Hallo,
De carb van mijn Dyane moet nodig afgesteld worden. Nu ben ik zelf wat aan het prutsen geweest, maar daarbij heb ik aan de verkeerde schroefjes gedraaid. Ik heb de schroef van de gashendel verdraaid, dat ding dat blijkbaar in de fabriek met de nanometer afgesteld is.
Nu is er in het verleden zowiezo wel met de carb gerommeld, dus het was niet zo heel erg, maar nu wil ik wel graag dat de carb eens even heel netjes afgesteld wordt door iemand die weet wat ie doet. Bij een dealer kom ik daarvoor zowiezo maar niet, die kennis is volgens mij daar al lang weg. Iemand een idee waar ik wel moet wezen? Liefst in de buurt van Zwolle, ik weet niet hoever ik op de huidige afstelling kom, namelijk.
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zet met de gasklep stelschroef de auto op stationair met warme motor. Verdraai de mengselschroef zo dat je auto zo hoog moegelijk stationair loopt ZONDER aan de gasklep schroef te draaien.
Verlaag nu met de gasklepschroef het toerental zodat ie mooi rustig loopt. Kijk of je daarna met de mengsel schoef je toerental nog kan verhogen. Soms is het nodig om tussen het draaien een seconde gas te geven om de eventueel afgezette kool weg te branden.. Als het verhogen lukt, de gas klep weer dichter enz…
Oja en je moet goede bougies en puntjes hebben.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Zet met de gasklep stelschroef de auto op stationair met warme motor. Verdraai de mengselschroef zo dat je auto zo hoog moegelijk stationair loopt ZONDER aan de gasklep schroef te draaien.
Verlaag nu met de gasklepschroef het toerental zodat ie mooi rustig loopt. Kijk of je daarna met de mengsel schoef je toerental nog kan verhogen. Soms is het nodig om tussen het draaien een seconde gas te geven om de eventueel afgezette kool weg te branden.. Als het verhogen lukt, de gas klep weer dichter enz…Oja en je moet goede bougies en puntjes hebben.
En vergeet vooral niet dat het ZEER belangrijk dat de klepspeling goed is, anders wordt het echt nooit wat!!!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het is allemaal begonnen na montage van een 123-ontsteking, nieuwe boujgies en klepstellen. Daarna draaide de motor iets van 1500 tpm, dus er was lang geen onderhoud gepleegd en ipv onderhoud had men de carb maar bijgesteld.
De methode die hierboven beschreven wordt klopt wel voor de latere carbs, maar voor mijn carbje staat een heel andere manier van afstellen in de vraagbaak. Zowiezo staat er dat je absoluut van de gasklepschroef af moet blijven, maar daarvoor is het te laat.
Maakt het uit dat ik een AM2M motor heb? (dus ami motor?)
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee dat maakt niks uit. Heb je een hand bediende mengselschroef aan de achterkant van de carb?
Beschrijf je carb eens?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat is dat nu weer voor gezeur, hotlinking disallowed. Nouja, in ieder geval heb ik de carb bijgesteld en er is nu weer fatsoenlijk mee te rijden. Echt snel is ze nog niet en helemaal goed afgesteld ook niet.
Iemand een idee waar ik terecht kan om de carb echt goed af te laten stellen? Of moet ik rekenen op een carbrevisie in dat geval?