Rob GT schreef:Is er nog steeds plaats voor een 2e GTI??
Voor jouw GTI was al een plaats gereserveerd
Het idee was, olie aftappen bij jouw GTI, en dan de GTI van SZ onder handen nemen, terwijl jouw auto afkoelt.
Volgens de vraagbaak is 2 uurtjes afkoelen voldoende om de kleppen te stellen.
Ik ga morgen alsnog even kijken of ik de benodigde spullen kan regelen.
Nummer uit Barendrecht ga ik morgen in mijn pauze bellen, en ik het tussenuur probeer ik eruit te glippen en zo’n keerring bij de dealer in Den Bosch te regelen.
Bakolie heb ik al, en de rest komt goed….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ZX1.4i schreef:Rooney schreef:Ik d8 dat het motorhuis citroën in alexanderpolder (Rotterdam) was maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Wil je SVP geen vieze dingen roepen op het Forum
Die maat van je had de gereviseerde as bij dat adres in Barendrecht gehaald. Die keerring had hij volgens mij wel in Alexanderpolder gehaald omdat Lagerschaal Arno deze niet had liggen.
ops: Zal het nooit meer zeggen maar euh heel stiekem ben ik wel goed geholpen tijdje terug
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Rooney schreef:ops: Zal het nooit meer zeggen maar euh heel stiekem ben ik wel goed geholpen tijdje terug
Ook een wonder
Ook van mijn kant is het niet zeker of ik nog kom… er is namelijk vannacht ingebroken en heb weinig zin om met een plastic noodruitje naar Rotterdam te rijden.
Dus moet eerst even een ‘nieuwe’ zijruit regelen
De sloop is morgen om half 9 open, veel werk is het inbouwen niet dus ik kan wel maar dan wordt het pas rond 12 uur dat ik er ben.
Bel sowieso nog even, misschien dat ik via de AX-club vandaag nog een zijruitje kan regelen…
Ik heb helaas ook slecht nieuws, krijg zojuist te horen dat er hier voorlopig niet meer gesleuteld mag worden
He verdorrie, heb net vanmiddag de aandrijfas opgehaald in Barendrecht
Mocht je me alsnog kunnen/willen helpen kunnen we eventueel in de garage van mijn pa sleutelen, maar dan moet ik wel een beroep doen op jouw gereedschap.
Laat maar even wat horen.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Is goed, geef maar een belletje, ik probeerde je te bellen, maar je neemt niet op.
Ik hoor het wel
Edit, imiddels ander nr. gevond in mijn mailbox
Belt wel zo makkelijk ja
Ik heb alleen de mensen die ik regelmatig bel overgezet in mijn nieuwe telefoon en daar stond jouw nummer niet bij, waarschijnlijk heb ik je dus ook niet op de hoogte gebracht.
Maargoed, ik zie je morgen wel.
Kleppenstellen moeten we nog maar even kijken.
Ik had eigenlijk alleen de kleppendekselpakking willen wisselen, maar als die er dan toch al afligt…
naja, we zien wel…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ik had eigenlijk alleen de kleppendekselpakking willen wisselen, maar als die er dan toch al afligt…
Lijkt me niet zo een goed idee, als ik kopbouten zie
ZX1.4i schreef:Simpele Ziel schreef:Ik had eigenlijk alleen de kleppendekselpakking willen wisselen, maar als die er dan toch al afligt…
Lijkt me niet zo een goed idee, als ik kopbouten zie
Kan wel hoor! Zit er een burgerking bij je in de buurt? Daarmee is is wel af te leiden
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
BurgerKing? He verdorrie, Zoetermeer kent alleen Mac’s
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:BurgerKing? He verdorrie, Zoetermeer kent alleen Mac’s
He shit, dat zijn we vandaag vergeten, effe een Mac-Chicken tussendoor
Maar goed, klusje zit er weer op zonder bijzondere problemen, enkel voor het kopen van de juist keerring moesten we effe op en neer naar een Peugeot dealer in Rotterdam. Verder bleek er niet de juiste bakolie in te zitten, het was te dun en de juiste 75W80 olie is dikker en stinkt behoorlijk.
Het blijkt dat niet alle olie eruit loopt door het eruit trekken van de aandrijfas, toen ik de aftapplug los draaien kwam er nog een halve liter eruit met zooi erin. SZ was verrast hoe goed de bak nu schakelt met de juiste en verse olie erin.
Voor degene die denken dat SZ als een jong pikkie in een GTI scheurt, kan ik kort zijn, hij rijd harstikke netjes en houd zich prima aan de regels
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 367
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Daar twijfelt toch helemaal niemand hier aan
Die aftapplug is ook magnetisch om ijzervijzel uit de bakolie op te pikken.
Maar daar kan inderdaad best wel wat drap van achter vandaan komen….
Groet, Rogier