Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Douwe schreef:16inch .... 195-45-16 .... maar heb je gereden met die banden?
yep, liggen nu in de garage te wachten op een nieuwe eigenaar.
gewoon goede banden, had er eerst Fulda’s onder, die waren flink stug vergeleken met deze.
Maar t allerbelangrijkst aan deze Goodyears, ze zijn SEXY!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ieksEmmu schreef:
Hoezo Pirelli niet stevig? Als ze gevaarlijk zouden zijn zouden ze niet verkocht mogen worden. Ik denk dat die zogenaamde slappe wangen, moeten worden gezien als soepele wangen en dus >> meer comfort! Als de auto gaat zwabberen in de bochten zou er eerst eens beter naar de bandenspanning moeten worden gekeken…
Da’s een vrij simpele redenatie. Het is niet comfortabel als de wagen zwaberig is in de bochten. Door de bandenspanning te verhogen is dit effect niet te compenseren. En mocht dit wel het geval zijn dan zullen de banden geen goed en wenselijk slijtagepatroon hebben.
Maar gevaarlijk is het niet nee, ze hebben mede dankzij hun zachte rubber prima grip. En er valt best aan te wennen, maar het zijn wel eigenschappen die je uiteraard gaat noemen on een advies.
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
patje74 schreef:ieksEmmu schreef:
Hoezo Pirelli niet stevig? Als ze gevaarlijk zouden zijn zouden ze niet verkocht mogen worden. Ik denk dat die zogenaamde slappe wangen, moeten worden gezien als soepele wangen en dus >> meer comfort! Als de auto gaat zwabberen in de bochten zou er eerst eens beter naar de bandenspanning moeten worden gekeken…
Da’s een vrij simpele redenatie. Het is niet comfortabel als de wagen zwaberig is in de bochten. Door de bandenspanning te verhogen is dit effect niet te compenseren. En mocht dit wel het geval zijn dan zullen de banden geen goed en wenselijk slijtagepatroon hebben.
Maar gevaarlijk is het niet nee, ze hebben mede dankzij hun zachte rubber prima grip. En er valt best aan te wennen, maar het zijn wel eigenschappen die je uiteraard gaat noemen on een advies.
Hoe zat t ook alweer, t gros van Nederland rijdt met te zachte banden…
Had Pirelli maar rekening moeten houden met t luie Hollands volkje…
Topicstarter zegt
Ik hou wel van een snelle bocht
Dus comfort of dat beetje zwabberen doet er niet toe, ga voor de gripvolle Pirelli’s!
GOOD YEAR EAGLE F1
ik zweer bij deze banden, nog nooit een band gehad die zoveel grip in de regen heeft gehad
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:GOOD YEAR EAGLE F1
ik zweer bij deze banden, nog nooit een band gehad die zoveel grip in de regen heeft gehad
En ook op droog wegdek een topper?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Douwe schreef:vortex schreef:GOOD YEAR EAGLE F1
En ook op droog wegdek een topper?
het grappige is dat de chef van profiletyrecenter juist zei dat ze in de regen minder waren…
Chinco schreef:Ik heb nog een setje Continentals liggen. Het zijn sportbanden die nagenoeg nieuw zijn. Ik heb ze vervangen omdat ze te laag waren voor mijn Xsara. Linkje: klikje
Voor 250 euro zijn ze van jou!Groeten,
Jan
Heb je nog naar deze banden gekeken? ... of ze 84v zijn?
Eh, sorry, ik ben nog niet weer daar geweest. Is ook 50 km verderop…
Chinco schreef:Eh, sorry, ik ben nog niet weer daar geweest. Is ook 50 km verderop…
Ik heb er ook geen haast mee hoor, maar ik hoorde al een hele poos niets dus kreeg de indruk dat je het was vergeten. Maar dat is dus niet het geval, sorry.
Ik wou nog even laten weten dat het de pirelli p zero nero zijn geworden. Dit omdat deze met de juiste gewichts en snelheidsindex het goedkoopst was en toch zeer goed uit meerdere tests is gekomen.
En, hoe rijdt dat?
Banden zijn wel besteld maar nog niet geleverd. Heb er dus ook nog niet mee gereden maar ik ben zelf ook zeer benieuwd. Ik zie er nu al naar uit aangezien ik dan ook eindelijk mijn lichtmetaal krijg gemonteerd