knäckor schreef:Zoiets had ik al eens gelezen, kan me er alleen niet zo goed een voorstelling bij maken. En om heel eerlijk te zijn zou ik zeggen dat als je daarin gaat zagen het er niet uit gaat zien Maargoed ik weet het niet en een foto doet wonderen dus als iemand er een heeft houd ik me aanbevolen!
Nee….erg fraai ziet het er niet uit, maar je pakt een BX stuur dan wel erg ontspannen vast….en daar ging het mij ook om, een x-aantal jaren geleden toen ik het voor het eerst deed.
Men neme een scherp (lang) broodmes en steekt hem dwars door het stuur heen….iets links van midden onderaan (zeg 2 cm) en dan kun je er een vierkant uitzagen (van ong. 8x8 cm)...in principe is dat type 2 en 3 stuur gewoon 2-spaaks waar die plastic troep omheen gemaakt is.
Er moet nog ergens op dit forum een foto staan van mijn stuur tijdens een mini BX meeting in Breda, bij Harm, Wouter en zo.
Ik zoek hem wel even op…..is ongeveer 2 jaar geleden dacht ik.
En om je de waarheid te zeggen…pakt zo’n *® Bram-stuur* nog beter vast dan een GTI stuur, omdat je daar maar 3 vingers in kunt leggen in het gat onderaan en bij die van mij al je vingers.
Ik ga er maar eens oktrooi op aanvragen.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik wordt alleen maar nieuwsgieriger! Als je de foto vindt hou ik me aanbevolen!
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Ik wordt alleen maar nieuwsgieriger! Als je de foto vindt hou ik me aanbevolen!
Ik heb het Renz net even vriendelijk gevraagd, of ik even in mijn oude tzd-turbo een foto mocht maken van het stuur…..en dat mocht
Ik had hem aan de rechterkant nog even wat netter moeten afsnijden, loopt nu wat schuin ops: ....maar het gaat natuurlijk vooral om de onderkant, dat die zo breed mogelijk is om je hand te laten rusten…ik zat met het mes aan de stalen beugels in het stuur dus breder kan het niet gemaakt worden.
E.e.a. zou natuurlijk netter kunnen worden afgewerkt, met een grijs randje of zo, maar daar ben ik nooit aan toegekomen. ops:
Oh ja…een enkele APK keurmeester heb ik weleens bedenkelijk zien kijken naar dat stuur, maar heb er nooit klachten over gehoord….trouwens, dan haal je gewoon even vlak voor de keuring een gewoon stuur en zet die er even op, nietwaar ?
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik had er wel eens een foto van gezien
maar nooit op het idee gekomen om 1 keer een 16v/Chic stuur te kopen en in elke BX over te zetten?
en bij de verkoop orgineel stuur er weer in
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:knäckor schreef:Ik wordt alleen maar nieuwsgieriger! Als je de foto vindt hou ik me aanbevolen!
Ik heb het Renz net even vriendelijk gevraagd, of ik even in mijn oude tzd-turbo een foto mocht maken van het stuur…..en dat mocht
Ik had hem aan de rechterkant nog even wat netter moeten afsnijden, loopt nu wat schuin ops: ....maar het gaat natuurlijk vooral om de onderkant, dat die zo breed mogelijk is om je hand te laten rusten…ik zat met het mes aan de stalen beugels in het stuur dus breder kan het niet gemaakt worden.
E.e.a. zou natuurlijk netter kunnen worden afgewerkt, met een grijs randje of zo, maar daar ben ik nooit aan toegekomen. ops:
Oh ja…een enkele APK keurmeester heb ik weleens bedenkelijk zien kijken naar dat stuur, maar heb er nooit klachten over gehoord….trouwens, dan haal je gewoon even vlak voor de keuring een gewoon stuur en zet die er even op, nietwaar ?
Dank je wel! Heeft zo wel een heel klein beetje wat weg van een type 1-stuur, alleen een stuk breder
Je zaagt niet in een ‘dragend deel’ van het stuur, dus voor apk moet het niets uitmaken zou ik zeggen. Zoals je al zei, ze hebben er geen klachten over gehad.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 6316
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik wil morgen de dashboardlampjes vervangen, want er brand nu echt bijna niks meer. Zijn dit van die 1.2w lampjes met steekfitting?
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ja.
Gr Martijn
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Lucas Unger schreef:Ik wil morgen de dashboardlampjes vervangen, want er brand nu echt bijna niks meer. Zijn dit van die 1.2w lampjes met steekfitting?
Groet,
L
Bij mijn weten waren er 1.5 jaar geleden al een paar kapot.
Doet je toerenteller het nu weer ?
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb nu een soort blackpanel, alleen de verlichting van de snelheidsmeter en het verklikkerlichtje van het grootlicht doet het nog. Verder is alles donker. De toerenteller doet het ook nog steeds niet, de sensor moet nog steeds afgesteld of vervangen.
Groet,
L
Ik zag ‘m vandaag weer staan hoor, die BX van je.
Eigenlijk elke keer als ik vanaf de A2 Amsterdam binnen kom rijden.
Dan begroet die BX je, met jouw CX en die grijze CX als maatjes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
De BX stond vandaag helaas weer te broeden op een grote plas LHM…
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ach ja, het is ook geen nieuwe auto he. Ik ga er eens naar laten kijken, ik zal het resultaat van het onderzoek posten.
Groet,
L
Lucas Unger schreef:Ach ja, het is ook geen nieuwe auto he. Ik ga er eens naar laten kijken, ik zal het resultaat van het onderzoek posten.
Groet,
L
Heee, was dat jouw BX die bij de C5 meeting aanwezig was. Lading interieurdelen achterin en geparkeerd bij een XM Multimedia.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ja, die interieurdelen zijn vanmiddag naar het clubmagazijn van de BX Club vervoerd. Die multimedia is erg fijn, rijdt een stuk ebter dan de BX.
Groet,
L