Ik wil de radiateur van Xsara 1.9TD, 1998 vervangen, maar kan de tapplug van het koelsysteem niet vinden. Op de radiateur (Valeo) zit er wel een maar die is volgens mij vastgezet, er komt ook geen slangetje of buisje uit.
Er zou er een op het motorblok moeten zitten. Boven de olie-aftapplug zit inderdaad nog een zelfde soort, met groene lik verf gemarkeerd. Als ik die losdraai komt er echter olie uit. Waar zit die plug nou : ops:
Rooster
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Zit er rechtsonder op de radiateur geen schroefdopje… iets plastic achtigs wat gekarteld is. Er zijn idd ook versies die hebben een slangetje wat los gehaald kan worden. Docht had ik laatst een waar niks op leek te zitten, bleek er echt wel rechtsonder een schroefdopje te zitten. Nadeel van dit systeem is dat je lekbak zo groot moet worden… Het spuit eruit nl en drupt dan leeg…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Alleen kraantje rechtsonder (als je recht voor de auto staat), dat volgens mij vastgemaakt zit, omdat de opening van tap 5 mm. van andere (metalen) leiding loopt. Weet je niet of er inderdaad een opening op het motorblok zit?
Rooster
ik zet er een emmer onder en trek gewoon de slang eraf
is ie in 5 seconden leeg, en wat je morst spoel je gewoon weg met wat water erna.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap