Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
He getverderre,dit is knap waardeloos zeg…
Veel succes met de afhandeling!
‘Spirit of avant-garde’
Re: aanrijding met mijn ds
pj_ds schreef:
2 foto’s vast toegevoegd op mijn photobucket.
Dat zijn inderdaad de dingen die in je nare dromen gebeuren.
Als ik de foto’s zo bekijk, gaat het om een scherm, een bumper, achterlicht. Misschien is li binnenscherm iets ontzet. Mogelijk een kleine beschadiging aan klep en Li portier.
Al met al een schade die echt onder de dagwaarde moet blijven, want hoewel niet perfect ziet je DS er op de oudere foto’s echt goed uit.
De auto moet ook in deze staat door een goede klassieker taxateur te taxeren zijn op waarde voor de schade. Het risico is dat de verzekering er een gewone taxateur bij haalt. Als er problemen zijn, dan kan je lijkt mij ook nog contra expertise aanvragen ( bv H.Heffener, te Arnhem, 026-3614806; ik heb geen belangen bij hem, maar ken hem en weet dat hij zich enorm in kan zetten).
Succes!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Mensen, heel erg bedankt voor jullie medeleven en adviezen. Hoogstwaarschijnlijk komt ze morgen naar huis en zal ik e.e.a. eens wat beter gaan bekijken. Vrijdag zal (als ze me goed ingelicht hebben) i.d.d. een oldtimer-expert de schade en dagwaarde komen bepalen. Ik mag er niet bijzijn en ook niet beïnvloeden maar zal toch een soort van dagboekje op de zitting leggen met mijn motivatie waarom ik juist deze ds gekocht heb en niet een van de vele anderen die ik bekeken en gereden heb. Tevens zal ik erin zetten welke reparaties en restauraties er reeds uitgevoerd zijn. Ik zal daarin hameren dat de BASIS belangrijker is dan de staat van het plaatwerk momenteel en dat dat komend voorjaar aan de beurt is, waarna ze daarna af is.
voorwat betreft;
gerardeux schreef:Shit zeg,
Sterkte drmee. Een DS met goed onderhouden remmen op goeie bandjes remt als de beste helaas… Ik heb al twee keer gehad dat ik hard moest remmen op de snelweg en dat bij de achteropkomer de rookwolken van de banden kwamen. Beide keren kon ik haar de vluchtstrook opsturen om ruimte te maken en liep het goed af, maar je schrikt je wezenloos.
ik zat op de linker rijstrook. Geen uitwijk mogelijkheid dus
ps; ik overweeg om toch maar een derde remlicht te installeren als ze dadelijk weer klaar is, wat overigens zeker gaat gebeuren. Niemand, maar dan ook niemand die mij er van weerhoud om haar weer op de weg te krijgen, ongeacht hoe de financiele afwikkeling ook zal verlopen !!
ik blijf jullie op de hoogte houden
groet
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
ik krijg de auto terug en daarbij nog 2750 euries. totaallos, stond er op het rapport! ik kan de auto er niet voor “laten” maken, maar zelf moet ik het er wel voor gemaakt kunnen krijgen. achja, het was al een project, het is alleen een ietsje groter geworden nu. kan alleen even duren voor de centjes uit polen hier aankomen, maarja. het gaat allemaal weer goedkomen met mijn “Julliëtte”
groetjes
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Treurig hoor, maar je strijdvaardigheid is benijdenswaardig!
(Gisteren in Den Haag in de donkerte en k tweer ook een Corsa tegen de achterkant van mijn Bombe. Maar lang niet zo shocking als bij jou natuurlijk. Het was langzaam filerijden en de Slopel kwam tegen mijn trekhaak tot stilstand. DS vs. Slopel: 1-0. Tsja, geen gezicht natuurlijk zo’n trekhaak, maar hij heeft zijn nut wel bewezen nu!)
pj_ds schreef:ik krijg de auto terug en daarbij nog 2750 euries. totaallos, stond er op het rapport! ik kan de auto er niet voor “laten” maken, maar zelf moet ik het er wel voor gemaakt kunnen krijgen. achja, het was al een project, het is alleen een ietsje groter geworden nu. kan alleen even duren voor de centjes uit polen hier aankomen, maarja. het gaat allemaal weer goedkomen met mijn “Julliëtte”
groetjes
peter
ik heb het zowiezo al niet op busjes (doorgaans niet de meest sociale weggebruikers), en als ze dan ook nog uit Polen komen zoals in jouw schadegeval
maar in ieder geval veel restauratie/herstelplezier toegewenst !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Kees-Jan Smit schreef:Treurig hoor, maar je strijdvaardigheid is benijdenswaardig!
(Gisteren in Den Haag in de donkerte en k tweer ook een Corsa tegen de achterkant van mijn Bombe. Maar lang niet zo shocking als bij jou natuurlijk. Het was langzaam filerijden en de Slopel kwam tegen mijn trekhaak tot stilstand. DS vs. Slopel: 1-0. Tsja, geen gezicht natuurlijk zo’n trekhaak, maar hij heeft zijn nut wel bewezen nu!)
Al naar het chassis laten kijken/gekeken?
Kennis van ons had precies t zelfde, maar dan met een slopel vectra. Van buiten geen schade, maar onder de auto waren de chassisbalken behoorlijk ingedrukt…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
pj_ds schreef:ik krijg de auto terug en daarbij nog 2750 euries. totaallos, stond er op het rapport! ik kan de auto er niet voor “laten” maken, maar zelf moet ik het er wel voor gemaakt kunnen krijgen. achja, het was al een project, het is alleen een ietsje groter geworden nu. kan alleen even duren voor de centjes uit polen hier aankomen, maarja. het gaat allemaal weer goedkomen met mijn “Julliëtte”
groetjes
peter
had je all risk verzekerd geweest,dan had je de waarde van het taxatierapport gekregen!! Mijn DS is geimporteerd uit Nederland en heb er het taxatie rapport bijgekregen met foto’s van de vorige eigenaar! en de mijne staat getaxeerd op € 11.600 dus vanaf januari 2007 word ze allrisk verzekerd en mag ze totalloss gereden worden,krijg ik een equivalent van de getaxeerde waarde!! eveneens de SM word zo getaxeerd en gaat mij jaarlijks €390 kosten en dit voor een verzekerde waarde van 25.000€. de DS zal minder worden!! daar heb ik nog geen inlichtingen over terug gehad
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
blooper1963 schreef:pj_ds schreef:ik krijg de auto terug en daarbij nog 2750 euries. totaallos, stond er op het rapport! ik kan de auto er niet voor “laten” maken, maar zelf moet ik het er wel voor gemaakt kunnen krijgen. achja, het was al een project, het is alleen een ietsje groter geworden nu. kan alleen even duren voor de centjes uit polen hier aankomen, maarja. het gaat allemaal weer goedkomen met mijn “Julliëtte”
groetjes
peterhad je all risk verzekerd geweest,dan had je de waarde van het taxatierapport gekregen!! Mijn DS is geimporteerd uit Nederland en heb er het taxatie rapport bijgekregen met foto’s van de vorige eigenaar! en de mijne staat getaxeerd op € 11.600 dus vanaf januari 2007 word ze allrisk verzekerd en mag ze totalloss gereden worden,krijg ik een equivalent van de getaxeerde waarde!! eveneens de SM word zo getaxeerd en gaat mij jaarlijks €390 kosten en dit voor een verzekerde waarde van 25.000€. de DS zal minder worden!! daar heb ik nog geen inlichtingen over terug gehad
zoals jij het stelt gaat het niet helemaal op, als je een taxatie hebt van zeg 12000, dan word een auto natuurlijk niet totalloss verklaard als je een paar duizend schade hebt, maar krijg je alleen het schadebedrag uitgekeerd, op het moment dat je zware schade hebt die bijna of zkere de tax. waarde overtreft dan krijg je je taxatie waarde.
dit alles betreft dus economisch TL en niet technisch TL, das weer een ander verhaal
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Mijn DS is sinds een ajartje ook met taxatei rapport all risks verzekerd. Met inderdaad het verhaal van de taxateur. U krijgt nooit dezelfde auto terug, maar zeg maar een mooi startkapitaal voor een nieuwe start. Vooral niet als u er heel veel werk in hebt gestopt meneer.
Gezien de doorgegeven schade van 2700 pleuri, ben ik wel benieuwd naar de staat van de onderkant…..
Succes!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
balk en onderkant zijn niet beschadigd. hij is er zeg maar overheen geschoven. vernieuwd zal moeten worden spatbord, kofferdeksel, bumper, gehele lichtbalk. verder beschadigd het binnenscherm en achterplaat. bodem en balk dus onbeschadigd. ik ga proberen de achterwand terug te drukker en het binnenscherm uit te deuken. lukt dit niet zal het er uitgeslepen moeten worden en vernieuwd. ik hou jullie op de hoogte
als hij klaar is laat ik hem zeker taxeren en naarvanhand de waarde eventueel allrisk verzekeren
groet
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009