Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Help , ajuto, hilfe, au secours, en wat niet al meer!
Ik heb voor een minimaal bedrag vorige week een BX19TZI break gekocht.
De vorige eigenaar heeft er door een beunhaas een nieuwe startmotor in laten zetten, waardoor er nu allemaal stekkertjes over zijn, en de auto voor geen meter loopt.
Ik heb dus een vraag aan iemand met een 19TZI.
Wil degene die een beetje in het oosten woont, contact met mij opnemen, om de goede bx eens als voorbeeld te gebruiken, teneinde te weten te komen waar de draadjes heen gaan.
Ik rijd als dagelijkse auto een 16TZi, maar daar is het injectiesysteem een Magneti Marelli Monopoint in plaats van een Bosch Multipoint…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: computer trammelant BX19TZI Break
Maurice van Mourik schreef:Help , ajuto, hilfe, au secours, en wat niet al meer!
Ik heb voor een minimaal bedrag vorige week een BX19TZI break gekocht.
De vorige eigenaar heeft er door een beunhaas een nieuwe startmotor in laten zetten, waardoor er nu allemaal stekkertjes over zijn, en de auto voor geen meter loopt.
Ik heb dus een vraag aan iemand met een 19TZI.
Wil degene die een beetje in het oosten woont, contact met mij opnemen, om de goede bx eens als voorbeeld te gebruiken, teneinde te weten te komen waar de draadjes heen gaan.
Ik rijd als dagelijkse auto een 16TZi, maar daar is het injectiesysteem een Magneti Marelli Monopoint in plaats van een Bosch Multipoint…
je ben dus op zoek naar iemand met een berline GTi of een TZi break
waarom?
omdat in de BX TZi break een GTi motor zit
daarom is het ook een multipoint (122 pk).
de berline 19 TZi (109 pk) heeft een monopoint motor, waarschijnlijk verschild deze niet veel van je 16 TZi
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oh, dat verschil tussen de berline en de break wist ik nog niet.
De 1600TZi heeft een simpel soort injectie, en bij de 1900TZi break ziet het er ingewikkelder uit.
Maar als iemand aanbiedt mij even onder de motorkap van een soortgelijke auto te kijken, mail me svp…
Ik heb zelf het idee dat de monteur de kabelboom heeft verprutst en misschien een stuk kabel heeft wegedonderd.
Er zitten namelijk ter hoogte van de rem-accumulator, een heleboel loze stekkers , hetzelfde is het geval bij het rechterbinnenscherm (waar de relais voor de injectie zitten).
Er hangen kabeltjes los bij het inlaatspruitstuk, en de stationairsproeier (in het carburateurgedeelte) is ook niet aangesloten.
De motor draait wel, maar knalt, en houdt ook geen toeren.
Verder klinkt de motor gezond , en loopt ook op 4 cylinders.
Stationair draaien doet ie ook prima (misschien een beetje te snel)
Verder brand uiteraard het lampje van het motormanagement constant.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
misschien is het een idee dat een BX Club mod deze draad even naar het BX gedeelte verplaatst, misschien krijgt dit probleem dan wat meer aandacht.
helaas kan ik het niet zelf
stekkerverbindingen controleren wil ook nog wel eens helpen
arjan_verkade schreef:misschien is het een idee dat een BX Club mod deze draad even naar het BX gedeelte verplaatst, misschien krijgt dit probleem dan wat meer aandacht.
helaas kan ik het niet zelf
stekkerverbindingen controleren wil ook nog wel eens helpen
Op verzoek verplaatst.
Oja, ik wil het woord carburateur niet horen bij deze injectiemotor
Re: computer trammelant BX19TZI Break
Maurice van Mourik schreef:
Wil degene die een beetje in het oosten woont, contact met mij opnemen, om de goede bx eens als voorbeeld te gebruiken, teneinde te weten te komen waar de draadjes heen gaan.
Al met de Haynes in de hand geprobeerd om een en ander te herleiden?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Lees je toch de knippercode ff uit.
kijk maar ff bij http://www.tramontana.co.hu/citroen/
groeten
Re: computer trammelant BX19TZI Break
Maurice van Mourik schreef:Help , ajuto, hilfe, au secours, en wat niet al meer!
Ik heb voor een minimaal bedrag vorige week een BX19TZI break gekocht.
De vorige eigenaar heeft er door een beunhaas een nieuwe startmotor in laten zetten, waardoor er nu allemaal stekkertjes over zijn, en de auto voor geen meter loopt.
Ik heb dus een vraag aan iemand met een 19TZI.
Wil degene die een beetje in het oosten woont, contact met mij opnemen, om de goede bx eens als voorbeeld te gebruiken, teneinde te weten te komen waar de draadjes heen gaan.
Ik rijd als dagelijkse auto een 16TZi, maar daar is het injectiesysteem een Magneti Marelli Monopoint in plaats van een Bosch Multipoint…
Geen nood!
Ik woon in Enschede, heb zelf meerdere BXxen (ook multi piont) PM je telefoon nummer maar ff door, dan bel ik je wel even.
Ik ken die motoren van binnen en buiten, zo ook de elektra.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
daaristieweer,wiedurft schreef:Lees je toch de knippercode ff uit.
kijk maar ff bij http://www.tramontana.co.hu/citroen/
groeten
Beetje cynisch advies - als je al weet dat zo’n beetje alles losbungelt dan nog om bevestiging door de computer vragen…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Maurice van Mourik schreef:
De motor draait wel, maar knalt, en houdt ook geen toeren.
Verder klinkt de motor gezond , en loopt ook op 4 cylinders.Stationair draaien doet ie ook prima (misschien een beetje te snel)
Verder brand uiteraard het lampje van het motormanagement constant.
Klinkt dit niet als het “noodpragramma”?
De 205 GTI 1.9 had deze euvels ook wel. De computer draaide dan in een zogenaamd noodprogramma. Dit omdat er 1 of andere sensor niet functioneerde nl…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
als er een stekker af ligt van een sensor, heb je dat verhaal dus…
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.