Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Alhoewel de Xantia niet de meest gedurfde lijnen heeft is deze toch vele malen mooier dan een Vectra, geen vergelijk!
Sterker nog, de Xantia vind ik één van de mooiere auto’s om te zien.
Misschien niet typisch Citroën maar qua schoonheid toch velen malen mooier dan een BX (uitgezonderd type1) of XM. Uiteraard is dit mijn mening die niet gedeeld hoeft te worden.
Bovendien vind ik de Xantia mooi blijven en dat is dan de kracht van het ontwerp.
Een Xantia is eigenlijk de Toyota van Citroën.
Dat is wel mooi gezegd!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
verkuilm schreef:Want het is natuurlijk simpel, een xantia uit 2001 met 90d op de teller is beter dan een bx uit 1993 met dezelfde kilomters. Scheelt gewoon een hoop jaartjes.
Maar eerlijk is eerlijk, als je in een xantia stap, is wel heel wat meer auto dan bx, maakt gewoon een solide indruk.
Ik heb juist wel een Xantia met veel ervaring, het is een 1e type, Turbodiesel van september 1993 met 327.000 op de teller.
Ze is nog steeds volledig rammelvrij en veertechnisch helemaal op orde. Vergeleken met een BX waar ik onlangs in meereed (van Marten) net zo comfortabel.
De Xantia heeft verder regluier onderhoud gehad en bevalt uitermate goed. Dankzij de hoogteverstelling van de stoel is een goede zitpositie te bereiken al zal de steun van de onderbenen in een BX beter zijn. Alternatief: gebruik een cruisecontrol dan kan je een makkelijkere zithouding aannemen. Ik heb hiervoor een ZX gereden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even een vraagje, je praat ook over een safrane, een behoorlijk zware bak als ik mij niet vergis. Is een XM niets?
patje74 schreef:Even een vraagje, je praat ook over een safrane, een behoorlijk zware bak als ik mij niet vergis. Is een XM niets?
op zicht valt het gewicht mee van een safrane in vergelijk xm
ik heb zelf 5 keer een xm gehad en om eerlijk te zijn vind ik de betrouwbaarheid van de safrane beter dan van de xm als ik mijn xm neem met de safrane
verder scheelt de xm met de safrane niet zo veel veel auto voor weining geld
Ik vind de xantia geen verkeerde auto. Maar ik val voor het karakter van de BX. Beiden hebben hun voor en nadelen. Die staan hierboven al genoemd.
Compromis is een xantiamotor in je BX?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:
Compromis is een xantiamotor in je BX?
en welk blok zou jij dan plaatsen
citroenc2 schreef:stoterstangen90 schreef:
Compromis is een xantiamotor in je BX?
en welk blok zou jij dan plaatsen
Euhh..
- Een 2000 8v met 122pk,
- of misschien toch maar een 2000 16v met 135pk,
- of toch maar het genot van de 6 cylinder ES9..
Ik gok maar wat hoor…
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
citroenc2 schreef:patje74 schreef:Even een vraagje, je praat ook over een safrane, een behoorlijk zware bak als ik mij niet vergis. Is een XM niets?
op zicht valt het gewicht mee van een safrane in vergelijk xm
ik heb zelf 5 keer een xm gehad en om eerlijk te zijn vind ik de betrouwbaarheid van de safrane beter dan van de xm als ik mijn xm neem met de safrane
verder scheelt de xm met de safrane niet zo veel veel auto voor weining geld wink
ik denk dat ik voor vele spreek als ik zeg dat je toch niet eens na hoeft te denken bij de vraag xm of safrane. een xm is toch een vele male comfortabelere en lekkerder rijdende auto als een safrane.