1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Marktwaarde oude XM
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 18 november 2006 05:14 PM

Ik heb de XM steeds een prachtige wagen gevonden. Mijn vader heeft er 10 jaar mee gereden en net op het ogenblik dat ik mijn rijbewijs haalde hebben we hem weg gedaan. Ik vind het nog steeds spijtig dat ik nooit de kans heb gehad om veel met deze auto te rijden.

De XM was 10 jaar oud en had 220000km op de teller op het moment dat we hem weg deden. Het laatste jaar waren er voor €1500 onderhoudkosten aan geweest (remschijven, katalysator, enz). Het was een break met 20i 16v benzinemotor. De motor was enigste pk’s onder de baan verloren en verbrandde toch wel wat olie. Met andere woorden, het beste was eraf.

Dit alles zorgt ervoor dat ik voor een dergelijke XM niet meer dan €500 over zou hebben. Onafhankelijk van de afwerking. Al vind ik het een prachtwagen en verlang ik er nog steeds naar om in een XM te rijden. Na een bepaalde tijd zijn ze jammer genoeg toch versleten.

Wat vinden jullie?

Always Smile Smile

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 november 2006 06:16 PM
  [ # 1 ]

Re: Marktwaarde oude XM

Double Chevron schreef:

Ik heb de XM steeds een prachtige wagen gevonden. Mijn vader heeft er 10 jaar mee gereden en net op het ogenblik dat ik mijn rijbewijs haalde hebben we hem weg gedaan. Ik vind het nog steeds spijtig dat ik nooit de kans heb gehad om veel met deze auto te rijden.

De XM was 10 jaar oud en had 220000km op de teller op het moment dat we hem weg deden. Het laatste jaar waren er voor €1500 onderhoudkosten aan geweest (remschijven, katalysator, enz). Het was een break met 20i 16v benzinemotor. De motor was enigste pk’s onder de baan verloren en verbrandde toch wel wat olie. Met andere woorden, het beste was eraf.

Dit alles zorgt ervoor dat ik voor een dergelijke XM niet meer dan €500 over zou hebben. Onafhankelijk van de afwerking. Al vind ik het een prachtwagen en verlang ik er nog steeds naar om in een XM te rijden. Na een bepaalde tijd zijn ze jammer genoeg toch versleten.

Wat vinden jullie?

In principe is een xm nooit versleten, zij is altijd te reanimeren tenzij ze totalloss is verklaard, ook dan zal ze door leven als donor dame. Het zijn wonderen op wielen die mag je gewoon niet zomaar weg gooien.

tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 18 november 2006 10:18 PM
  [ # 2 ]

De waarde van een XM is enorm afhankelijk van het onderhoud, de staat en het gebruik.Belangrijk zijn natuurlijk de staat van de lak, schades, deuken of krasjes etc…Dan het interieur, zijn de stoelen hard, zit er leer in, is er in gerookt, zijn de plastic delen nog heel en mooi?
Opzich zijn daar veel dingen aan te doen, technisch is het natuurlijk van belang dat er goed onderhoud is gepleegd, de slijtage gevoelige delen op zn minst een keer zijn vervangen en of de motor keurig op tijd zn beurtje heeft gekregen….

Niet op de laatste plaats is daar natuurlijk de emotionele waarde die er bij komt kijken. De uitvoering, kleur en type motor zijn allemaal geld waard voor de geinteresseerde….

Met andere woorden, het ligt aan zoveel factoren welke prijs men er voor wil geven!

Mijn XM is minstens 2500,- euro waard. Ze heeft dan wel bijna 3 ton op de teller, maar ze is perfekt onderhouden van de 2e eigenaar, wordt iedere week gewassen (freak, ik weet het) en er wordt werkelijk van alles aan gedaan om haar goed op de weg te houden….! (ik ga het er alleen niet voor krijgen maar dat maakt niet uit Wink  Laughing dromen mag best!!!)

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 19 november 2006 01:06 PM
  [ # 3 ]

Zoals Frank zegt; alles is afhankelijk van de staat en de features. Onlangs stond er een pracht van een 2.1TD type I exclusive uit ‘94 met alcantara, een pak onderhoudsgeschiedenis zo dik als een telefoonboek en maar 125dkm op de teller. Import uit D. Had ik niet een paar maanden daarvoor m’n huidige dame gekocht (waarmee ik zeer tevreden ben), dan had ik best tot €4500 willen gaan voor die wagen als ie technisch ook tiptop was geweest. Aan de andere kant rijden er ook een hoop lijken rond, waarvan de eigenaar het al pijn in de portomonee doet om een paar 10tjes in het jaar uit te geven aan een apk keuring, laat staan onderhoud. Dat zijn dus apparaten die je liever laat staan en als je er wel zo 1 koopt, zal de aanschafprijs 0 zijn, maar de onderhoudskosten nadien zullen dat ruimschoots gaan compenseren.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4931
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 november 2006 01:48 PM
  [ # 4 ]

Het aantal kilometers zegt ook niet alles, als er goed mee gereden is, lange afstanden en met gevoel voor de techniek, dan heb je een betere auto dan een waarmee korte stukjes is gejakkerd.

Als de motor eerst rustig op temperatuur kan komen, je weinig file rijdt en de koppeling met verstand gebruikt, gaat het enorm lang mee. Ik rij bijvoorbeeld rustig weg en binnen een paar meter is de koppeling helemaal los, pas dan gaat eventueel het gas er op.

Mensen die met overmatig veel gas met slippende koppeling wegrijden, verslijten hem 20 keer sneller.

Mijn XM turbo (benzine) heeft 260.000+ km gelopen, is goed onderhouden en rijdt als een nieuwe, gebruikt geen druppel olie en met goed onderhoud gaat hij volgens mij nog wel 260.000 km mee.

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 19 november 2006 05:18 PM
  [ # 5 ]

Ik lees hier toch weer dat het voornamelijk diesels zijn die de vele kilometers halen. Onze XM had wel een benzinemotor en ik durf niet zeggen dat er slecht mee gereden is geweest. Had wel altijd een caravan getrokken maar dat hoeft volgens mij geen enkel probleem te zijn. En dan het feit dat er vanalles verslijt wat niks met motor te maken heeft, maakt volgens mij van zo’n oudere wagen een duurdere wagen.

Always Smile Smile

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 19 november 2006 09:45 PM
  [ # 6 ]

Nederlanders + goedkopere diesel = Kilometervreters
België = dure diesel = mindere kilometervreter

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Hans01
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 29-12-2005

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 21 november 2006 12:26 AM
  [ # 7 ]

Ben het met Serge eens. Een XM met alle historie in onberispelijke staat die tiptop wordt afgeleverd (met garantie) mag van mij gewoon wat meer kosten. “mijn” garagist gaat er bij verkoop van een auto van uit dat hij je zeker het eerste jaar niet terug wil zien met een akkefietje. Er wordt bij aflevering dus niet bezuinigd op het vervangen van slijtagedelen. Tuurlijk betaal je het dan toch nog een beetje zelf maar het gaat ook om de gedachte.

Daarnaast, als je als koper tevreden bent met de gemaakte deal is de auto natuurlijk nooit te duur.

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 november 2006 03:26 PM
  [ # 8 ]

Ik heb een paar weken geleurd met een V6 met leer en automaat voor 300 euro.. Niemand die em wilde…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jelle de Haan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 30 november 2006 10:05 PM
  [ # 9 ]

heb onlangs twee turbodiesels gekocht
1 uit 1998 met origineel 78000 op de teller voor 3000e
  de wagen rijdt onberispelijk mooi, als nieuw
1 uit 1994 met 429000 km (gisteren) voor 500e, met abs problemen,
  en de blower doet het niet; er moet nog een keuring op
beide zijn donkergroen en strak, zonder enige schade.
heerlijke wagens
jelle

Profiel  
 
Hans01
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 29-12-2005

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 09 januari 2007 02:43 PM
  [ # 10 ]

Om even een oude vraag weer op te rakelen Smile
Op internet gevonden onder http://www.knibbeler.nl een tct van januari 1993 met 150K op de teller voor het lieve sommetje van €6.600 Confused
Betekent dit dat ons aller XM nu als echte klassieker wordt erkend door de handel of wishful thinking van een verkoper Rolling Eyes
Moet toch wel een supermooie zijn voor zo’n megabedrag….....

GreetZ
Hans

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2007 07:41 PM
  [ # 11 ]
Hans01 schreef:

Om even een oude vraag weer op te rakelen Smile
Op internet gevonden onder http://www.knibbeler.nl een tct van januari 1993 met 150K op de teller voor het lieve sommetje van €6.600 Confused
Betekent dit dat ons aller XM nu als echte klassieker wordt erkend door de handel of wishful thinking van een verkoper Rolling Eyes
Moet toch wel een supermooie zijn voor zo’n megabedrag….....

GreetZ
Hans

waarom denk je dat hij nog te koop staat en een handelaar is altijd duur een eerste type xm mag echt niet zoveel opbrengen als hij niet in perfecte staat verkeerd

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 10 januari 2007 12:44 AM
  [ # 12 ]

Double Chevron ,

Er zijn ook genoeg benzine uitvoeringen met enkele tonnen op de teller.
Zelfs op gas .
Alles valt en staat met onderhoud naar mijn mening .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
BXidioot_rijdtXM
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 11 januari 2007 08:07 PM
  [ # 13 ]
Hans01 schreef:

Ben het met Serge eens. Een XM met alle historie in onberispelijke staat die tiptop wordt afgeleverd (met garantie) mag van mij gewoon wat meer kosten. “mijn” garagist gaat er bij verkoop van een auto van uit dat hij je zeker het eerste jaar niet terug wil zien met een akkefietje. Er wordt bij aflevering dus niet bezuinigd op het vervangen van slijtagedelen. Tuurlijk betaal je het dan toch nog een beetje zelf maar het gaat ook om de gedachte.

Daarnaast, als je als koper tevreden bent met de gemaakte deal is de auto natuurlijk nooit te duur.

Met name dat laatste is wel op mij van toepassing. Ik heb 2 jaar gezocht naar een onberispelijke V6 automaat Exclusive met beige alcantara met weinig kilometers. Ik heb er veel voor betaald, maar wel met een half jaar 100% garantie en de volgende APK zijn er geen rare dingen aan de hand, anders alsnog voor rekening garagist. Ik ben content met de gemaakte deal en voel me de koning te rijk, al is mijn banksaldo gehalveerd Surprisedops:

Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 11 januari 2007 09:08 PM
  [ # 14 ]
BXidioot_rijdtXM schreef:

V6 automaat Exclusive met beige alcantara

Alleen een Multimedia heeft beige alcantara

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
BXidioot_rijdtXM
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 11 januari 2007 09:15 PM
  [ # 15 ]
Willem schreef:

Alleen een Multimedia heeft beige alcantara

Klopt voor de Nederlandse markt zeer waarschijnlijk. Ik ben geen specialist (als meen ik er na 2 jaar zoeken wel het eea van te weten).

Wat wil je er precies mee zeggen?

Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook