1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Waarom rij je Citroën?
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 november 2006 01:50 PM

Ik heb al veel verhalen gehoord waarom mensen kiezen voor een bepaald merk,maar wat is het jouwe?
Zelf ben ik te jong om bewust het pré-PSA tijdperk te hebben meegemaakt,al hebben we thuis wel veel types uit deze tijd gereden…
Niet dat mijn ouders merkblind waren; ze hebben ook Renault,Mercedes en Vauxhall gereden en thans rijden ze Daewoo….. Confused

Toch hebben die Cits bij mij iets ‘losgemaakt’,iets dat me na een Mini,een Datsun en een Toyota duidelijk werd…

Is de ervaring die je nu met Citroën hebt opgedaan ook reden voor jou om na je huidige auto ook weer voor Citroën te kiezen,oftwel: ben je merkvast?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 19 november 2006 02:29 PM
  [ # 1 ]

jammer dat je niet meer keuzes kan maken in de poll.

ik rij citroen omdat ik de modellen mooi vind, maar ook de techniek in de auto’s interresant vind.
het merk citroen in het geheel genomen vind ik gewoonweg uniek en mooie auto’s om te zien, en rijd ook nog eens formidabel Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 november 2006 02:38 PM
  [ # 2 ]

kan ik ze niet allemaal aanvinken??  Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 november 2006 02:40 PM
  [ # 3 ]

Mijn vader heeft veel merken gehad: VW (Kevers en Passats), Ford (12M en 15M), Opel (Kapitan), Mercedes (180 en 190), Renault (16, 2x, heerlijke auto’s), BX. Voor zijn werk reed ie ook wel in (nieuwe!) DS-en.
We hadden een buurman, die elke 2 jaar een nieuwe DS kocht. Vond ik prachtig.
Mijn eerste rijles kreeg ik in een ‘77-er GSpecial. Toen was ik verkocht… Very Happy

p.s. Mijn vader rijdt nu Xantia. Vindt ie zijn fijnste auto tot nu toe Cool

Citroen!

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 november 2006 02:57 PM
  [ # 4 ]

Alle punten van de poll…

Mijn eerste herinneringen waren met een GS Club Break en een Ami 8 Break. Vele troenen zouden volgen. Ik was al heel vroeg verpest door de geniale vering ondanks het feit dat er toen nog geen drempels waren. Het magische effect van het omhoogkomen van de auto na de start…. ga zo maar door.

En ja ik ben zeker merkvast ook al hoef ik geen enkele troen van na 1993.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 19 november 2006 03:31 PM
  [ # 5 ]

een aantal van die punten komen wel overeen met mij zoals 1-3-5 maar ik rij het vooral om dat ik me er lekker bij voel maar citroen is niet het enige merk waar dat bij is Wink

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 19 november 2006 04:15 PM
  [ # 6 ]

Mijn ouders waren anti-citroen dus dat begon goed in mijn jeugd Razz Ex-vriend van mijn zus was citrofiel en na een ritje in zijn BX TRi break was ik totaal verkocht. Dan ga je je verdiepen in de geschiedenis en rijd je in DSen en CXen….. Tsja, dan kom je nooit meer van het virus af. Voor mij nooit meer wat anders. Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 798

Gepost: 19 november 2006 05:05 PM
  [ # 7 ]

Bij mij was het heel simpel….
We zochten een (mini) volumewagen en het merk speelde op dat moment weinig rol.
Na bij verschillende merken geweest te hebben was de keuze snel gemaakt.
Bij Citroen gaven ze op dat moment 5000 euro netto korting, zodus heb ik niet getwijfeld.
Ik vind hem ook wel fijn rijden hoor…. Wink

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 november 2006 05:12 PM
  [ # 8 ]

Als ik op basis van mijn criteria beoordeel, is de CX de beste auto ter wereld. Zo simpel als dat. En een boel andere types citroen zijn bijna de beste auto ter wereld.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 19 november 2006 05:16 PM
  [ # 9 ]

bij mij is het begonnen voor carnaval 1995, toen zochten we een autootje om mee te doen met de optocht, uiteindelijk kwamen we hier in het dorp bij een 2cv handelaar/liefhebber uit en daar een sloper opgelapt om mee te doen. Gek verhaal dus eigenijk.

Vanaf dat moment, heb ik alleen maar in citroens gereden, mn e1e auto was een 2cv, toen een acadiane pickup, ds20, ds21 (die van charlesdegaulle21) en nu een cx prestige, de sm staat nog op het verlanglijstje evenals evt. een cx gti turbo overgangstype.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 19 november 2006 05:48 PM
  [ # 10 ]

Voor mij is de vormgeving. de niet standaard techniek, het confort en het geluid (van de oudere Cit’s) de reden dat ik Citrofiel ben. Van kleins af aan was ik helemaal gek van het geluid van een optrekkende Eend of GS/A. Als we er naast stonden voor het stoplicht moest het raam ervoor open. Mijn ouders hadden vroeger een Dyane, daar heb ik ook hele leuke herinneringen aan. Op vakantie met de hele familie naar Texel. De Dyane helemaal afgeladen vol zodat de top 80 km/u was en bij bijna elke hobbel sloeg de uitlaat lek, geweldig!

Ik was ook altijd al onder de indruk van het omhoog komen van de bollen wagens.
De GS/A vond en vind ik nog steeds het mooiste model. De reden daarvoor is dat er een luchtgekoelde boxer in zit, de vormgeving en de bollen. Daarna komen de a-types met hun super geluid in de eerste en tweede versnelling, vering en vormgeving.

In groep 7 van de basisschool heb ik een spreekbeurt gehouden over de 2cv, ik kreeg er een 8.5 voor. Smile Als infrmatie heb ik de bibliotheek en de uitzending van document gebruikt.

My other car is a broomstick.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 19 november 2006 05:59 PM
  [ # 11 ]

model of type spreekt me wel aan
interessante/gedurfde techniek

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 november 2006 06:26 PM
  [ # 12 ]

Uit mijn openingspost zou je kunnen opmaken dat ik alleen voor de pré-PSA modellen ben gevallen….niets is minder waar.
Ik reed als laatste niet-cit een Toyata Corolla,laatste carb-model.
Heerlijk wagentje hoor,drie jaar lang fluitend door de APK,maar totaal geen charme…geen ‘persoonlijkheid’.
Omdat ik veel op de weg zat zocht ik een groter model,eentje die minder moeite had met highwayspeeds zeg maar.
Mijn broertje had ergens een CX GTI Turbo II voor 2500 gulden zien staan,maar ik schrok van het gewicht en het verbruik.
Het viel me op dat de Xantia’s (wat ik Bertoni’s meest ‘geslaagde’ Cit vond) tweedehands zo goedkoop waren…..wist ik veel dat ik dat dubbel en dwars met onderhoud/verzekering zou terugbetalen….
En sindsdien eigenlijk verknocht.

Mijn pa moest lachen;“had ik wel gedacht…:je vond onze GSA, Ami’s en (als laatste) BX ook altijd grappig..”

Toch was ik nog niet helemaal tevreden; de ‘oude’ kriebels begonnen me weer op te spelen en ik bleef de DS en de SM gewoon het summum vinden.
Toen de jaarkilometrage door een andere baan drastisch naar beneden ging ben ik serieus naar een ID/DS gaan kijken (clublid worden,rustig rondkijken,aantal wagens gezien…the works).
Voordat ik een wagen zag die me daadwerkelijk ook wat leek (als DS-beginneling) was ik een jaar verder…
De SM blijft een droom die ik ooit nog wil verwezelijken….en een Méhari,en..en…
Het is me tot op de dag van vandaag niet tegengevallen; ik had het veel eerder moeten doen.
Naast de ID nu toch ook een winterkarretje gekocht ->AX 1.0E, uit het registerbestand blijkbaar een van de 10 oudst nog rijdende AX-en in Ollanda..heb ik weer,en ook daarin heb ik de grootste lol.
Hierna zéker weer een Double Chevron…I’m hooked!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 november 2006 07:34 PM
  [ # 13 ]

Ach, hoezo trammelant,
Mijn ouders reden altijd Citroën, van 2cv tot cx 25GTi, let op, met kleine i!
Ik heb zelf de meest uiteenlopende modellen gereden,
een bruine cx 2000 uit 1975 24-ya-77
een rode visa 1100 uit 1986 pk-47-vg
een blauwe visa uit 1986 pv-59-sx
een champagne kleurige XM uit 1993 hd-sh-52
een rode bx 16TZi uit 1991 zn-50-tn
een blaue visa 1400TRS uit 1986 sy-47-ft
in 5 jaar tijd wel te verstaan, dus echt knettergek van citroens.

Vreemd genoeg nooit ernstige trammelant gehad, dat laat ik aan de F.I.A.T. `s die ik gehad heb over…

Op dit moen

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 november 2006 07:38 PM
  [ # 14 ]

Oh ja, laat ik vooral niet vergeten te vertellen dat ik mijn ouders destijds een opel en een volvo heb geprobeerd aan te smeren.
Zelfs op het moment dat ie zijn cx25RD moest gaan (in)ruilen tegen een FSO Polonez op gas met 60000 km.
Die was nieuw en had een rover motor (zo rond 1998)
Het is nooit gebeurd en hij kocht een cx25 GTi, en daarna nog een AX.

Nu heb ik een bx 19TZI voor hem klaarstaan, maar die heeft allerhande soorten trammelelant….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 19 november 2006 09:08 PM
  [ # 15 ]

waarom rij ik Citroën? waarom niet?  Twisted Evil

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook