Vandaag deed weer die ventilator van de BX voor het interrieur het weer niet, helamaal niets.
Ik heb de motor eruit uit gehaald en getest op 12 Volt , hij deed het super !!
Het probleem was weer die transistor schakeling die in de blower behuizing zit, ik heb geprobeerd het contactje te solderen dat ging niet.
Ik heb nu de stekker van de transistor schakeling losgmaakt en de twee dikke blauwe draden door verbonden. De blower doet het nu altijd!!!
Is alleen niet meer regelbaar , maar so what!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het werkt
Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks
Re: blower/fan/ ventilator
kukelu schreef:Vandaag deed weer die ventilator van de BX voor het interrieur het weer niet, helamaal niets.
Ik heb de motor eruit uit gehaald en getest op 12 Volt , hij deed het super !!
Het probleem was weer die transistor schakeling die in de blower behuizing zit, ik heb geprobeerd het contactje te solderen dat ging niet.Ik heb nu de stekker van de transistor schakeling losgmaakt en de twee dikke blauwe draden door verbonden. De blower doet het nu altijd!!!
Is alleen niet meer regelbaar , maar so what!!!!!!!!!!!!!!!!!!Het werkt
Hopelijk werkt je temperatuur-regeling nog wel, anders gaat het *stomen* worden in je BX.
(of bibberen)
Re: blower/fan/ ventilator
kukelu schreef:Vandaag deed weer die ventilator van de BX voor het interrieur het weer niet, helamaal niets.
Ik heb de motor eruit uit gehaald en getest op 12 Volt , hij deed het super !!
Het probleem was weer die transistor schakeling die in de blower behuizing zit, ik heb geprobeerd het contactje te solderen dat ging niet.
Wat ging er dan niet? Gebruik een elektrische soldeerbout (geen vlammetje), schuur datgene op wat je kunt raken en gebruik soldeertin met harskern.
Verder is het verstandig het weerstandpilletje onder de lip te vervangen door een vaste weerstand want daar gaat het vaak fout.
Ich bin ein Breaker
fan
Nou ja , die blower blijft gewoon aan het is dan gewoon een kwestie van de kachel afregelen met de hand.
En eh ja ik heb dat ding zonder pilletje vast gesoldeerd is dat een weerstand dan dat pilletje????????
Wat betreft die transistor schakeling is daar inmiddels niet een iets nieuws voor gemaakt of te koop.????
Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks
Re: fan
kukelu schreef:Nou ja , die blower blijft gewoon aan het is dan gewoon een kwestie van de kachel afregelen met de hand.
En eh ja ik heb dat ding zonder pilletje vast gesoldeerd is dat een weerstand dan dat pilletje????????
Wat betreft die transistor schakeling is daar inmiddels niet een iets nieuws voor gemaakt of te koop.????
De weerstand in de blower kun je kopen bij de dealer. Over de prijs bestaat wel onduidelijkheid. Misschien even langsgaan. Mijn persoonlijke ervaring is dat sloopexemplaren vaak ook geoxideerd zijn.