1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
radiator -> reviseren of een 3 rijer?
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 19 november 2006 01:21 PM

M’n huidige radiator is welliswaar dicht, maar zowel van binnen als van buiten aardig verkoekt en duidelijk al 1 of meedere keren lek geweest.

Nu loop ik te twijfelen; laat ik deze reviseren of zet ik er zo’n nieuwe 3traps in. Op zich is voor mij afgelopen zomer niet gebleken dat ik de extra koeling nodig heb die een 3traps levert.. maargoed je het dan wel een nieuwe radiator die zonder meer goed koelt. Aan de andere kant, als ik die extra koeling toch niet nodig heb, dan vind ik het ook wel fun om de originele weer tiptop te laten maken.

Meningen gevraagd Exclamation

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 19 november 2006 01:23 PM
  [ # 1 ]

Re: radiator -> reviseren of een 3traps?

Serge schreef:

M’n huidige radiator is welliswaar dicht, maar zowel van binnen als van buiten aardig verkoekt en duidelijk al 1 of meedere keren lek geweest.

Nu loop ik te twijfelen; laat ik deze reviseren of zet ik er zo’n nieuwe 3traps in. Op zich is voor mij afgelopen zomer niet gebleken dat ik de extra koeling nodig heb die een 3traps levert.. maargoed je het dan wel een nieuwe radiator die zonder meer goed koelt. Aan de andere kant, als ik die extra koeling toch niet nodig heb, dan vind ik het ook wel fun om de originele weer tiptop te laten maken.

Meningen gevraagd Exclamation

Een nieuwe is een gereviseerde. Als je eigen laat reviseren kun je er beter gelijk een 3 rijer van laten maken, het binnen werk wordt er toch uit gesloopt.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 november 2006 01:55 PM
  [ # 2 ]

En voor de kosten hoef je het niet te laten,die vallen reuze mee.

Veel oudere auto’s (waaronder de ID/DS) hebben in heun jeugd geen koelvloeistof gekent: mensen vulden gewoon met kraanwater…
In een omgeving waar de temperatuur nooit kritisch wordt (lees: onder vriespunt),gaf dat qua koeling ook geen problemen.
Alleen…die kalkafzetting he?
Veel radiateuren zitten dan ook al behoorlijk dicht…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 november 2006 02:27 PM
  [ # 3 ]

Simpel: nieuwe (met nieuw koelblok) 3-rijige nemen. Teveel koeling heb je eigenlijk nooit, te weinig wel vaak (‘s zomers, in de file, bergop, enz.) Cool

Citroen!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 19 november 2006 03:49 PM
  [ # 4 ]

Re: radiator -> reviseren of een 3traps?

Ds23man schreef:

Een nieuwe is een gereviseerde. Als je eigen laat reviseren kun je er beter gelijk een 3 rijer van laten maken, het binnen werk wordt er toch uit gesloopt.

GRG


Hee, dat wist ik niet! Dan is het duidelijk; ik laat die van mij ombouwen tot een 3 rijer.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 november 2006 06:59 PM
  [ # 5 ]

“Teveel koeling heb je nooit?”

Mmmm…:

ik ben eigenlijk benieuwd of je ergens nog die lamellen kunt krijgen die je voor de radiateur kunt plaatsen,net als in de oudere modellen.
In dit jaargetijde en in het natte voorjaar blijft mijn Super vaak te koud,waardoor de kachelwerking nou ook niet je-van-dat is…
En zo’n lomp stuk karton voor de radiateur zie ik niet zitten,bovendien heb ik geen temperatuurmeter dus weet ik niet ‘wat’ ik dan doe…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 november 2006 08:59 PM
  [ # 6 ]

Scandinavische DS-en (met kachel -15’C) hadden in de koeltunnel een klep, die vanuit het interieur (met een soort WC-kettinkje) meer of minder geopend kan worden. DS-ambulances hadden dit ook, evenals mijn DSpecial Very Happy    Ideaal!!!!! (Wel je watertemp.meter in de gaten houden natuurlijk)
Soms zie je deze speciale koeltunnels nog wel eens. Anders pas je je koeltunnel zelf op die manier aan…. Zonder watertemp.meter niet aan beginnen: gevaar van oververhitting.

Citroen!

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 19 november 2006 11:58 PM
  [ # 7 ]

Te koud blijven (in Nederland) lijkt me eerder een probleem van de thermostaat. Als die goed werkt rijdt je in gesloten stand feitelijk ZONDER radiateur, de boel zal dan best op temperatuur komen…

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 20 november 2006 12:46 AM
  [ # 8 ]

Het grote probleem met die grote lompe gietijzeren motorblokken is dat ze langzaam op temperatuur komen. Als het koud is duurt het nog langer. De Cxen kwamen ook langzaam op temp. Zeker als je dat vergelijkt met moderne motoren. Onze Auwdi A6 V6 is na 5km al op 90 graden bij koud weer, mijn DS begint pas een beetje op temp te komen na 20k en mijn XM V6 na een kilometer of 10.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 november 2006 01:06 AM
  [ # 9 ]

Zolang de thermostaat nog dicht is (eerste km’s) doet de verwarming het prima. Als de thermostaat opent en je radiateur werkt goed (ik heb een gereviseerde 23-radiateur in de DSpecial) is het prettig als je de luchttoevoer naar je radiateur kan belemmeren zoals boven beschreven Cool

Citroen!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 20 november 2006 02:53 PM
  [ # 10 ]
Ds23man schreef:

Het grote probleem met die grote lompe gietijzeren motorblokken is dat ze langzaam op temperatuur komen. Als het koud is duurt het nog langer. De Cxen kwamen ook langzaam op temp. Zeker als je dat vergelijkt met moderne motoren. Onze Auwdi A6 V6 is na 5km al op 90 graden bij koud weer, mijn DS begint pas een beetje op temp te komen na 20k en mijn XM V6 na een kilometer of 10.

Het is meer dat ‘onze’ blokken veel meer koelvloeistof bevatten (dik 10 liter).
Dat is met moderne motoren wel anders (ruim de helft minder),waardoor de motor veel sneller op temperatuur is.
Moderne auto’s hoef je ook niet te voorzien van een radiateurafscherming wil je het een beetje behaaglijk houden binnen..

Mijn kacheltje werkt wel,maar veel meer dan ramen ontwasemen kan ik er niet mee…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 november 2006 02:58 PM
  [ # 11 ]

In de stad is de ventilator-capaciteit onvoldoende om warmte, die wel van de kachel afkomt, in voldoende mate naar binnen te blazen.
Een kwartier op de snelweg (met aanblazing door de voertuigsnelheid) en de DS is echt goed warm.

Citroen!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 november 2006 06:30 PM
  [ # 12 ]

Het hangt er allemaal van af hoe goed je kachel het doet denk ik. Bij mij merk ik eigenlijk geen verschil tussen de koude en warme stand. De klep op de kachel wordt wel goed bediend, maar misschien doet-ie het intern niet goed.

Met LPG onttrekt je verdamper natuurlijk ook warmte, en die staat parallel aan de kachel, zou dat veel uitmaken?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 november 2006 06:33 PM
  [ # 13 ]
fluidphreak schreef:

Het hangt er allemaal van af hoe goed je kachel het doet denk ik. Bij mij merk ik eigenlijk geen verschil tussen de koude en warme stand. De klep op de kachel wordt wel goed bediend, maar misschien doet-ie het intern niet goed.

Haal em er maar tussen uit en doe er viakal in. week je weken en uitspoelen.

fluidphreak schreef:

Met LPG onttrekt je verdamper natuurlijk ook warmte, en die staat parallel aan de kachel, zou dat veel uitmaken?

niet veel maar wel iets.


Met een goede thermostaat die niet te vroeg opent heb je best kachel.  Echter in de file wordt het nooit wat…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 november 2006 08:24 PM
  [ # 14 ]
Pascal schreef:

Het is meer dat ‘onze’ blokken veel meer koelvloeistof bevatten (dik 10 liter).

In m’n XM gaat ook 9 liter, dus dat lijkt me geen reden.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 22 november 2006 02:39 AM
  [ # 15 ]

Mijn koeling ( 2rijen) én verwarming doet het prima.
In principe denk ik wel dat het mogelijk moet zijn een prima koeling hebben te hebben tijdens warmste zomermaanden, zelf in de file met een 2rijen.
Andersom doet mijn verwarming het best wel prima nu,heb het zelf best te warm nu..
Mijn kacheltje + kraan is vernieuwd, en al rijdend krijg ik behoorlijk veel hete lucht binnen ( mijn ventilatie buizen zijn ook nieuw ).
Ook al start ik de wagen koud, na +/- 10min krijg ik al warme lucht binnen..

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook