Waar ligt de oorzaak van dat chassis van eendjes zo gemakkelijk roesten??
Holle ruimtes waar heerlijk water in kan blijven staan. Verder ventileert het chassis slecht waardoor eventueel water niet kan verdampen. En als de kwaliteit van het staal ook nog eens bagger is en er ook geen anti-roest behandeling toegepast is (zoals in de laatste productiejaren van de Eend gebeurde) dan kan je zo’n chassis gewoon horen roesten.
Schijt aan originaliteit.
En, omdat er nu andere zelfde chassis te koop zijn cq verzinkt, is het nu beter gesteld met het roest ontlopen?
als je het nog verrekt om het chassis te behandelen kun je over zes jaar weer. Ik zou dan zelfs een verzinkt chassis flink behandelen, al was het alleen al om em mooi zwart te krijgen. Daarnaast scheelt het bij beschadigingen.
Groeten,
Jan
Visa Ventje schreef:En, omdat er nu andere zelfde chassis te koop zijn cq verzinkt, is het nu beter gesteld met het roest ontlopen?
Als het chassis verzinkt is, is adat al een hele verbetering. Maar daar moet het ontwerp ook op aangepast zijn zodat je geen stukken plaat hebt die over elkaar liggen waar zuur (van het verzinken) tussen blijft hangen.
Schijt aan originaliteit.
Inderdaad, daar zeg je zoiets. Voorbeeldje van onverzinkte chassis:
1986: 2cv6 Special nieuw verkocht zonder de tectylbeurt
1992: orginele chassis geknikt door verrotting, auto gekocht door mijn schoonvader. Chassis vervangen en dit keer goed behandeld met ML. Auto verder opgeknapt.
2004: Auto gerestaureerd en opnieuw gespoten. Chassis nog onbeschadigd en met een nieuwe ML-beurt gewoon weer gebruikt. Auto verkocht. Zag er als nieuw uit, ook van onderen.
Groeten,
Jan
Originele chassis worden niet meer verkocht toch? Hoe doet men dit tegenwoordig. Een oude chassis verzinken, of geheel opknappen, of zelf een nieuwe fabriceren. Dat laatste, zelf 1 fabriceren wijken die chassis veel af van de oude?
Je hebt heel veel vragen. Dat is niet erg, maar ik stel voor dat je even een eigen topic aanmaakt over Eendenchassis’.
Schijt aan originaliteit.