Hoe zit het mechanisme, van mijn Visa club 2 cilinder, in elkaar die na het gaspedaal via een kabel loopt naar de carburateur. Als ik onder de pedaal kijk zie ik een kastje met daar achter een stangetje die in een bepaalde vorm zit. Onder de motorklep komt hij eerst uit een rubbertje en gaat naar de carburateur.. Hoe zit die mechanisme in elkaar?
Mijn gaspedaal bleef haperen, veer is niet oorzaak. Ik heb het verholpen(vraag me niet hoe) maar nu zit het gaspedaal veel lager dan normaal. Ik kan nu niet meer flink accelereren! Zodat hij nu NOG slomer loopt.. 120 km/h top. Of kan de topsnelheid liggen dat ik er een eend carburateur in heb gezet? (zie andere topics)
ok, beantwoord ik mijn eigen probleem:
Aan het einde van de mechanisme (gaspedaal volgen dan zit er een stang, die door een soort van kastje loopt, met als functie hefbomen) volgt er een punt waar de gaskabel begint. Dit is een dikkig pennetje en valt precies in een gaatje. Als je dat gaatje volgt komt hij uit in een rubber die onder de motorklep uit komt. Dat dikkig pennetje viel niet lekker in zijn gaatje. Kwam tegen de rand wanneer je het pedaal langzaam loslaat. Dus even verruimen, dat gaatje, en het werkt weer mooi.
Daarbij kwam dat het gas nog bleef hangen. Bij de carburateur (2cv) bij het stelschroefje, van denk ik stationairlopen hoger of lager afstellen, die overigens meegaat naar achter, wanneer je het gaspedaal in trapt, ging deze niet automatisch helemaal terug. Dit gebeurde bij flink acceleren. Ik heb ff wat rondgespoten met kruipolie, maar het had geen zin. Dus naar diverse testritjes met het 2 cilinder monstertje, waarbij ik vaak de motor af moest zetten, en gierend van de lawaai nog geen meter vooruitkwam, en midden op straat handmatig had gas terug zetten.
Omdat er een 2cv carb. is in gekomen is de gaskabel niet lekker in ingekomen, dus naar heel wat testritten, heb ik het goed kunnen afstellen.
Man man man, je blijft bezig, vandaag alle lampen gecheckt en alles doet het weer. (enkele lampen deden het niet)..
Dus al met al, heb ik me vermaakt op zondag. Knutselen jullie ook op zondag?
Visa Ventje schreef:
Dus al met al, heb ik me vermaakt op zondag. Knutselen jullie ook op zondag?
ja en zaterdag ook (alleen nu aan het huis bezig geweest) soms ben ik blij dat ik kan gaan werken op maandag
maar goed dat de pedaal het terug doet, wou nog even schrijven hoe het pedaal bij de C15 loopt maar dat is toch anders
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017