Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Goed ik knal al een tijdje met een 205 gti 1600 rond, hoofdzakelijk als vervangend vervoer, maar toch. Het verschil tussen de 4 en 5 is klein, ook draait die teveel toeren in zijn 5, zo’n 3000. Het maakt onnodig herrie en vermogen heeft die te over.
Nu heb ik nog een dieselbak liggen en volgens enkele berekeningen scheelt dat zo’n 1000 toeren. Ook zoekend op internet ben ik enkelen tegen gekomen die de 5e versnelling uit een diesel hebben gemonteerd.
Nu heb ik een behoorlijk pak verstand van auto’s, maar een bak uitelkaar trekken heb ik nog nooit gedaan.
Is er iemand in friesland welk mij hiermee wil assisteren? Uiteraard tegen enig compensatie natuurlijk…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Ik wil je wel helpen, PB me maar even, ik heb vanaf deze week ruimte om binnen te hobbyen in Leeuwarden.
Emiel
BX19trs schreef:Ik wil je wel helpen, PB me maar even, ik heb vanaf deze week ruimte om binnen te hobbyen in Leeuwarden.
Emiel
En om alleen de 5 te wisselen hoeft de bak ook niet uit elkaar. Kapje aan de zijkant eraf (gewoon onder de wagen) en dan kun je er goed bij. Dus stelt eigenlijk niet eens zo gel veel voor
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Dus ik hoef de bak er ook niet af te halen…?? Dat scheelt weer wat werk dan!
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Frieland of Friesland ? Je was de s vergeten in de topictittel en die heb ik er even bij gezet.
Succes met de ombouw !
Schijt aan originaliteit.