deur63 schreef:Lelijke Eend schreef:Ik vindt het ook een erg mooi project ! Kan je het dashboars van m’n Eend ook eens zo doen ?
natuurlijk kan dat, nadeel is dat er veel tijd in gaat zitten.
Koel ! Maar eerst moet ik nog wat metertjes en tellertjes op m’n blokje plakken.
Wat kost zo’n grapje eigenlijk ?
Schijt aan originaliteit.
Is zo’n kilometerteller niet naar Hoensbroek op te sturen?
Een poos geleden heb ik nog een complete Technics platenspeler van Groningen naar Rotterdam verstuurd via de Kpn. Ging prima.
Simpele Ziel schreef:Een temp meter voor in mijn pc kast, een baybus voor in mijn pc kast, en nog heel veel andere kleine dingejtes..
zow, interessant spul dus. succes in ieder geval ermee… trouwens, een baybus met een leuk lcd eraan?
BX16TGI schreef:Is zo’n kilometerteller niet naar Hoensbroek op te sturen?
Een poos geleden heb ik nog een complete Technics platenspeler van Groningen naar Rotterdam verstuurd via de Kpn. Ging prima.
zeker is het op te sturen, maar dat kost 5,50 ofzo. en aangezien ik ook nog diverse knoppies zoek, zoek ik het liefste naar iemand die het allebei heeft.
Lelijke Eend schreef:
[...]
Wat kost zo’n grapje eigenlijk ?
ik zit nu ongeveer aan de 150 euro aan onderdelen, da’s best pittig dus. en er moet nog best veel aan gebeuren, ‘k kan dus niet echt een nauwkeurige schatting maken van hoeveel het gaat kosten. De hedendaagse bxen dalen in prijs, dus er zal een moment zijn dat het dash doorder is dan een bx
Ik heb nog geen plannen om de baybus te voorzien van een LCD omdat ik van plan ben om een 7"LCD scherm aan de voorzijde te monteren.
Echter stel ik dit nog even uit omdat ik dit weekend ga schoppen voor een leuke pc en ik ben nu van plan om een “schuttle’pc te kopen van MSI…Eerst daar maar eens geld in pompen..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ik heb nog geen plannen om de baybus te voorzien van een LCD omdat ik van plan ben om een 7"LCD scherm aan de voorzijde te monteren.
Echter stel ik dit nog even uit omdat ik dit weekend ga schoppen voor een leuke pc en ik ben nu van plan om een “schuttle’pc te kopen van MSI…Eerst daar maar eens geld in pompen..
7” LCD.. strak . ik heb er hier een van 5.8” liggen. ze zijn best makkelijk aan te sluiten (gewoon op de TV out van je beeldschermkaart). succes met shoppen
mooie avatar by the way
deur63 schreef:Lelijke Eend schreef:
[...]
Wat kost zo’n grapje eigenlijk ?ik zit nu ongeveer aan de 150 euro aan onderdelen, da’s best pittig dus. en er moet nog best veel aan gebeuren, ‘k kan dus niet echt een nauwkeurige schatting maken van hoeveel het gaat kosten. De hedendaagse bxen dalen in prijs, dus er zal een moment zijn dat het dash doorder is dan een bx
Eh ... Isse beetje duur ... Helaaz. Zou wel mooi zijn, een ‘digitale’ Eend
Echter, in een veel simpelere eend hoort ook een veel simpeler klokkenpaneel..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Echter, in een veel simpelere eend hoort ook een veel simpeler klokkenpaneel..
helemaal mee eens, en je kan altijd kosten besparen. van ic’s kan je zogenaamde samples bestellen, dus ik denk dat daarmee de totale onderdelen prijs zakt met ongeveer 50%
Hehehe, zelfs dan vindt ik het te duur. Ik dacht dat het voor veel minder kon omdat het ‘maar’ een paar ledjes zijn, maar daar heb ik mij dus flink in vergist.
Een paar van die knoppies zijn toch wel op de sloop te scoren? Kost bijna niks…
Als je me ff mailt op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken), en je adres geeft, wil ik best die teller even opsturen (zie het als bijdrage in het project ). Het is dus alleen het tellertje wat je nodig hebt?
Lelijke Eend schreef:Hehehe, zelfs dan vindt ik het te duur. Ik dacht dat het voor veel minder kon omdat het ‘maar’ een paar ledjes zijn, maar daar heb ik mij dus flink in vergist.
als je het zo bekijkt heb je compleet gelijk. wat kosten leds.. 100 stuks voor 2 piek zag ik laatst. (http://www.inkoopacties.net), en die 7 segment gevallen zijn ook goedkoop te regelen, ik heb er gewoon erg veel, dus is het ook meteen erg duur. ik zal voor de gein binnenkort eens een 2CV dash op een experimenteer print zetten voor je, samen met de kosten van de onderdelen.
Is goed Is dat inclusief een toerenteller, een oliedrukmeter, een olietemperatuurmeter, een voltmeter, een amperemeter, een buitentemperatuurmeter en een klokje?
Lelijke Eend schreef:Is goed Is dat inclusief een toerenteller, een oliedrukmeter, een olietemperatuurmeter, een voltmeter, een amperemeter, een buitentemperatuurmeter en een klokje?
geen kompas?