Liefst zou ik meerdere keuzes maken in de poll. Vindt de auto’s ten eerste mooi, daarna vindt ik de techniek heel indrukwekkend en het comfort is daarbij ook nog is bijzonder te noemen. Ik denk dat die combinatie van factoren de auto’s voor mij zo interessant maken. De prijs is voor mij geen factor. Al hadden op de citroen mercedes prijskaartjes gezeten, dat zou mij echt niet uitmaken…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
vortex schreef:jammer dat je niet meer keuzes kan maken in de poll.
ik rij citroen omdat ik de modellen mooi vind, maar ook de techniek in de auto’s interresant vind.
het merk citroen in het geheel genomen vind ik gewoonweg uniek en mooie auto’s om te zien, en rijd ook nog eens formidabel
Hier ga ik in mee, na al mijn om zwervingen kwam ik toch al tijd weer op het nest terug.
tot XM
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dan toch een vraag aan Marx-7 en Jantje:
ik lees dat jullie voornaamste reden de lage (aanschaf-)prijs is.
Maar wat maakt voor jullie Citroën dan zo bijzonder?
Er zijn meerdere merken die mooie auto’s maken die óntzettend hard in waarde vallen (Alfa’s om er maar één te noemen..).
Wat geeft een Citroën dan aan meerwaarde?
Onderhoudskosten kunnen bij een Cit ook aardig oplopen; als ik soms de jaarkosten hoor van mede-ID/DS rijders dan sla ik achterover!
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Dan toch een vraag aan Marx-7 en Jantje:
ik lees dat jullie voornaamste reden de lage (aanschaf-)prijs is.
Maar wat maakt voor jullie Citroën dan zo bijzonder?
Er zijn meerdere merken die mooie auto’s maken die óntzettend hard in waarde vallen (Alfa’s om er maar één te noemen..).
Wat geeft een Citroën dan aan meerwaarde?Onderhoudskosten kunnen bij een Cit ook aardig oplopen; als ik soms de jaarkosten hoor van mede-ID/DS rijders dan sla ik achterover!
zo enorm bijzonder vind ik citroen in het algemeen niet.ik rij nu met de berlingo omdat ik dit een zeer fijne wagen vind en de prijs me heel goed beviel.
de pollvraag is waarom?en mijn antwoord is €€€€€
ik ben geen citrofiel maar vind wel de meeste modellen mooi.enkel de picasso kan mij niet echt bekoren van uiterlijk;maar dat is gewoon ieder zijn keuze.als de berlingo 3 jaar is gaat hij weg indien financieel aantrekkelijk.het eerste waar ik voor uitkijk zal terug een citroen zijn als er iets leuks op dat moment ““in aanbieding” is.gewoon omdat ik nu goede ervaring heb met citroen en het goed te betalen is.
groeten jan
ps,als je tegen mij alfa zegt denk ik aan een italiaanse rammelbak.nee danku dus
momenteel rij ik citroën omdat ik mijn citroën aan de staatstenen niet kwijt raak
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
iek zocht
een auto die niet roest > heej een XM > wow, interessante veertechniek > zo, die kosten geen drol > hmmm das een mooie groene én 17 inch velgen… > kopuh!
Ik heb gekozen voor comfort.
Maar het virus is eigenlijk al op jonge leeftijd toegeslagen. Vanaf mijn geboorte reden mijn ouders in bx-en. Dat is jarenlang zo gegaan.
Het fascineerde mij al gauw hoe de auto startte, en opsteeg tot op rijhoogte.
Maar het citrofilisme heeft pas ernstige vormen aangenomen toen de bx wegging, en mijn ouders op “busjestour” gingen. Toen mistte ik de bx zo, dat ik al vanaf mijn 9e heb geroepen, als ik 18 ben, haal ik gelijk mijn rijbewijs en koop ik een bx! Dat is zo uitgekomen, sindsdien ben ik mij veel meer gaan verdiepen in citroën, en zo zijn er nu vele modellen die mij bekoren, en hoop later als ik groot ben een oprit vol met mooie troenen te hebben
Pascal schreef:Dan toch een vraag aan Marx-7 en Jantje:
ik lees dat jullie voornaamste reden de lage (aanschaf-)prijs is.
Maar wat maakt voor jullie Citroën dan zo bijzonder?
Er zijn meerdere merken die mooie auto’s maken die óntzettend hard in waarde vallen (Alfa’s om er maar één te noemen..).
Wat geeft een Citroën dan aan meerwaarde?Onderhoudskosten kunnen bij een Cit ook aardig oplopen; als ik soms de jaarkosten hoor van mede-ID/DS rijders dan sla ik achterover!
De onderhoudskosten vallen reuze mee, maar dat komt vooral omdat ik samen met mijn broer zo’n beetje alles zelf doe
Toen ik de bx kocht had ik een auto nodig maar niet de centen om eens goed te gaan shoppen. Was het de bx niet geworden was het zowiezo waarschijnlijk een Xantia geworden. Tegen deze bx liep ik toevallig tegen aan.
Wat ik al eerder zei is dat het comfort van de vering en de ruimte die je krijgt me ook zeer aanspreken…..ik heb in het verleden meerdere Citroens gehad, in de familie rijden er ook een paar rond dus vandaar
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Okee dan…duidelijk!
‘Spirit of avant-garde’
kGeloof dat ik nog wel een reden weet waarom ik voor Citroen viel toen mn broer eend ging rijden:
Als kind zat ik op de achterbank van een Renault 5 (oude type). Daarme scheurde mn moeder altijd zoeffff over de drempels. Heerlijk wagentje
Toen ze een Opel Kadett diesel ging rijden bleef ze met dezelfde gang over die drempels scheuren
Dan wil je later toch echt een beter verende auto.
Waarom ik?
Tsja, na de toch redelijk exclusive Xantia ben ik het merk steeds interessanter gaan vinden.
Niet alleen vond ik de XM en de Xantia erg mooi van lijn maar ook de historie van het merk sprak me aan.
Naar mate ik ouder werd en in de buurt van de 18 kwam gingen er andere dingen meespelen. Hoe kon ik voor niet al te veel geld een leuke auto rijden?
Niet eens zozeer in aanschaf, want voor het geld van de BX had ik 2 Ford Sierra’s met 4x4 kunnen kopen maar mede de verzekering bij Emerpark.
Natuurlijk was het mooi meegenomen dat ik een auto van 1043kg met 160pk kocht, maar dat die ook nog eens comfortabeler was op de lange weg dan 95% van de auto’s die in NL rondrijden.
De reden dat ik voor een AX gekozen heb is toch echt vanwege de vormgeving…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
TurboTilbo schreef:Waarom ik voor een AX heb gekozen?
Ik kan lekker constant 160 rijden, vlot optrekken etc. en toch 1: 16 halen.
F*ck!....doe ik toch iets verkeerd…
Uit mijn 1.0-letje is met moeite 150 te persen,en het gemiddeld verbruik (dankzij woon-werk van 7 kilometer) is 1: 11-12…
Ze trekt wel redelijk pittig op,en dat voor maar 45 pk..
‘Spirit of avant-garde’
tsja, dat constant rijden dat scheelt enorm….
Met de GTI kan ik niet hoger dan 1 op 14,3 komen…
en daar baal ik nogal van.
Nou moet ik zeggen dat ik me niet meer zo kan inhouden als met de BX destijds dus dat zal er ook mee te maken hebben…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Omdat deze bolides vol met microben zitten!! en ja mij hebben ze goed gebeten
Nu even objectief.
Vormgeving te benoemen als mooi, en je voelt je lekker in een Cit!
En mijn ouders rijden Cit, 6 ooms en tantes rijden Cit, en zelfs mijn oom in Australie rijdt diverse Cits. Dus ....
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.