Beste forummers,
Mijn zx 16v is even nagekeken en er is nogal wat uit naar voren gekomen. Zo moet onder andere de stuurkogel en ashoes rechtsvoor worden vervangen. Verder lagen er van de ophanging voor een stel rubbers uit ofzo aan beide kanten.
Wat die rubbers precies waren weet ik niet meer, ik denk draagarmrubbers ofzo, maar kan het ook nog iets anders zijn?
Ashoes, stuurkogel en draagarmrubbers ... zijn dat klusjes die zelf zijn te doen met een beetje strijdlustigheid?
Voorbaad dank, Douwe Gjaltema
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
ik heb het zelf gedaan, maar stuurkogels kan iedereen wel,
ashoes en draagarmrubbers worden al wat moeilijker,
Tip! leg de nieuwe ashoes in heet water, zodat het rubber zachter kan worden
zaag een colafles door midden, even invetten, die op de homokineet zetten, ashoes binnenstebuiten over de fles/homokineet trekken, omdraaien, vet erin spuiten en vast zetten
met stuurkogels en draagarmrubbers vervangen altijd even uitlijnen erna
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Jah ik dacht dat het misschien handig was om dit in 1x te doen. misschien ook nog even remslangetjes
Maar van die rubber dingen weet ik niet zeker meer of dat nou de draagarmrubbers waren of iets anders. Ze lagen er aan beide kanten uit, dat wel. links en rechtsvoor
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik denk dat ik alle 3 binnenkort wil gaan proberen. Het stukje over de rubbers had ik idd al bekeken.
Zijn er over stuurkogel of ashoes ook nog handleidingen of tips o.i.d. Ik weet namenlijk niet precies hoe ik het aan moet pakken.
Van de stuurlager of lagers weet ik zelfs niet eens precies waar ze zitten
(denk zaterdag onderdelen te gaan bestellen)
Voorbaad dank
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
bij het uitdraaien van de oude stuurkogels de slagen tellen, en dan bij de nieuwe, het hetzelfde aantal slagen erin draaien, dan staat ie meestal wel redelijk recht, maar uitlijnen moet toch wel gebeuren, anders slijten je banden scheef af
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Zaterdag ga ik de spullen bestellen. Maar wat zal ik allemaal moeten bestellen, wat heb ik nodig bij deze klussen?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Is het ook handig om metteen de fuseekogels mee te nemen? Deze mankeren nog niets aan hoor.
En de stuurkogel moet aan de rechterkant vervangen worden, is het dan ook handig om ook metteen de linker kant te doen?
Of zeggen jullie, gewoon doen wat nodig is en de rest laten voor wat het is? (draagarmrubbers pak ik wel metteen allemaal)
En de ashoes, orrigineel of universeel? ..
Voorbaad dank, Douwe
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Gewoon doen wat er moet gebeuren… Het is geen D-Riem operatie. Een stuurkogel kan men later ook wel aan de andere kant vervangen.
AsHoes kies ik zelf iets universeels voor. Past altijd en gaat soepel om.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Heeft hier ooit iemand een universele ashoes gemonteerd op een zx met abs.
Dit zou namenlijk problemen kunnen veroorzaken?
Iemand hier ervaring mee?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop