goede keus joh…..;
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Jij bent wel heel enthousiast…
Gr Martijn
heb nochtans maar één maal op ok gedrukt : : :
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Driemaal is anders wel scheepsrecht!
Enne…....goede keus joh!
Eindelijk een Berlingo!
Re: Perfecte
bauer schreef:Perfecte keus de 1.9D is de beste diesel die psa ooit heeft gemaakt niet snel maar ongeloofelijk betrouwbaar mijn bX heeft 487.000km gelopen voor ie naar de sloop ging maar de motor was nog prima
De 1.9D rules en al die nieuwe Hdi is wel leuk maar hoe meer zooi hoe meer er kapot gaat
Bauer,
Denk je eraan dat de 1.9D die nu geleverd wordt de DW8 is die verwant is aan de andere DW’s (dus de HDI’s) en niet meer de XUD9 is die je in je biks hebt liggen??
Art Verhoeff schreef:U zult een van de laatste zijn die de 1.9D nieuw uitgeleverd gaat krijgen. Ik heb zelf een aantal 1.9D bestellingen geannuleerd gekregen vanuit de importeur.
Ik heb begrepen dat hij niet meer besteld kan worden en dat de motor eruit gaat.
Oh jee…..zou dit komen omdat die DW8 toch minder qua kwaliteit is dan de aloude 1.9 D ?
Lijkt mij geen prettig vooruitzicht voor Xsara coupe’s bedrijf.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Leuke discussie, een aantal opmerkingen.
Binnen mijn groep directe collega’s zijn er 3 met een Renault diesel en drie met motorische ellende. Bij eentje is het complete blok naar 110.00 in de puin gelopen, de tweede had na 60.000 een kapotte brandstofpomp, en nummer 3 zoop als een gek en starte altijd slecht.
We hebben er ook 3 met een PSA diesel, behalve mijn overleden brandstofpomp (maar dit kwam door gebruik van zonnebloemolie door de vorige eigenaar…) geen vuiltje aan de lucht. Ook 1 collega met een eerste generatie C5 (net een nieuwe besteld..) op LPG en dat gaat ook prima. Overigens 2 HDi en 1 2.5td (ikke).
Ik had de HDi gekozen vanwege het verbruik en de restwaarde. Mede gezien de DW8 net zoveel van de XUD9 weg heeft als de HDi.
Domme vragen bestaan niet.
rataplan schreef:En heb geconcludeerd dat ik nooit een hdi neem als eigen wagen.
(lease oke )
Nu zuipt i als een gekko
In heb begin was i inderdaad erg zuinig.
Reden hiervan weet ik niet de 22 ste gaat i de garage in
verder sta je tegenwoordig toch alleen maar aan te schuiven en dan heb je weinig aan je hdi
En meerwaarde? Dat moeten we nog zien
Mijn indruk is dat de tweede hands hdi’s goedkoper zijn (als ik de prijzen op internet volg)
dat de 1.9D sterker is dan een HDI zal zich in de toekomst wel gaan uitwijzen maar met 1 ding heb ik toch wel wat moeite.
de 1.6Hdi in mijn C5 is toch een stuk aangenamer rijden dan de 1.9D die ik in de berlingo had.
plus de Hdi is wel zuiniger hoor , tot 1.5 liter/100 km
Goed, vandaag is naar de dealer gebeld of het nog 1.9d’s zouden worden, en deze vertelde dat ze net aangekomen waren, met een prachtige 1.9d motor. Het waren wel echt de laatste modellen…
Voor wat de betrouwbaarheid maak ik me geen zorgen, aangezien de huidige berlingo’s (een stuk of 15) het ook allemaal prima doen, zonder enig motorisch probleem!
Xsara_Coupe
Bauer,
Denk je eraan dat de 1.9D die nu geleverd wordt de DW8 is die verwant is aan de andere DW’s (dus de HDI’s) en niet meer de XUD9 is die je in je biks hebt liggen??
de DW 8 is een moderne variant op de XUD
De 2.0 en 2.2 Hdi is zijn daar weer een vraiant op. Commonrail en vaak 4 kleppen per cil. ipv pomp en inbdirecte inspuiting.
de 1.4 en 1.6 zijn heel andere motoren (veel lichter en kan je eerdere vergelijken met de TU benzinemotoren