Hoi ik heb even een vraag, is het moeilijk om schokdempers zelf te vervangen van een ZX van 91?? het gaat om de voorste 2!! Ik heb niet zoveel kaas gegeten van de techniek, dus heb geen flauw idee of dit te doen is zonder maf materiaal!!!! Wat moet er allemaal afgehaald worden voor je dit kunt vervangen??
Groetjes Fozzy
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Zonder maf materiaal…. Nee dan is het niet te doen
Grote dop voor de wielmoer, nettekrik, breekijzer of ander plat wrik gereedschap, lange ijzerenstaaf, dunnebout of drevel, dopsleutelsetje ed eded
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Nou maak je mij ook nieuwsgierig:
breekijzer of ander plat wrik gereedschap, lange ijzerenstaaf, dunnebout of drevel
Waar is dit dan allemaal voor nodig?
Ik moet deze klus misschien ook binnenkort doen.
Jos van der Voort
Fuseesplitter werkt mooier
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
volgens mij is het een kwestie van de hele poot er onder uit halen en de veer samen drukken met een veren klem, nieuwe stofhoezen monteren en de nieuwe schokbreker monteren er op letten dat de veer schotel goed zit ten opzichte van de veer.
als alles goed gaat dan heb ik volgend weekend ongeveer de zelfde actie alleen gaat het bij mij om de veerpootlagers zie mijn topic
‘veerpootlagers vervangen”
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Ik ga ook deze week mijn veerpoten en schijfremmen + klauwen voor vervangen voor 16V exemplaren.
Zal wel wat foto’s maken.
Dat is natuurlijk helemaal mooi!
Ik was de conische veerpoot van de BX gewend, die krijg je zonder fuseesplitter of poulietrekker nooit los!
Zal het zaterdag wel zien, want dan ga ik ze zelf vervangen.
- Xantia Ambulance, GiFa
Nee het is de maffe draagarm die je eruit en erin moet zien te krijgen…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- Xantia Ambulance, GiFa
Omdat ik die andere bout, bovenin het lagerhuisje nooit eruit kreeg..