Hallo, mijn bx gti loopt slecht als ie koud is. Hij loopt zeg 10 seconden prima, op eens loopt ie moeilijk, slaat ie bijna af. Daarna loopt ie weer goed voor zeg 6 seconden, en daarna stottert ie weer.
Heb het idee dat er een sensor slecht is. Als ie warm is merk je er bijna niets van.
Iemand een idee?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hmm dat heeft mijn gti ook, maar die van mij heeft het soms ook wel als hij warm is.
dan slaat die trug naar 500 rpm en dan weer naar 1000.. of hij slaat af.
waarschijnlijk dan de lambda sonde, tenminste das bij mij het probleem.
nou, als ie 10 seconden goed kan lopen, moet dat ook de hele tijd kunnen! DIt is in ieder geval goed vervelend.
Bij mij gaat het lampje op het dashbord niet aan. Volgens mij kun je dan concluderen dat de onsteking t/m de compuer wel goed is.
Ik denk zelf aan de koelwater sensor, zag dat hier ergens op forum al staan. Iemand ervaring mee
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Is het er een met kat, zonder kat, hoe oud, en is het bosch injectie?
Laat het ff weten, als sensor koelvloeistof stuk is of slecht kontakt makt, doet ie het juist beroerd als ie warm is.
Denk aan stationair luchtregelklep(oudmodel), stappenmotor(bij nieuw model), vervuilde gasklephuis, of vacuumlek tussen luchtmassameter en inlaat.
Heb soortgelijke problemen, maar dan met warme motor, dansen van het blok en lopen op 3 poten.
Groeten,
Jonne
C4HDI110
BX GTI 16V ‘88
Het is er een uit 1990, nieuwe type blok met kat.
Type injectie weet ik niet, zal eens kijken.
Hij staat vanacht bij mijn werk in een kurk droge garage,
morgen eens kijken, weet ik ook zeker of het geen vocht is.
Lekken van vaccum lijkt me zo onwaarschijnlijk, zou die het moeten bliven doen. Dat inlaat huis is een goeie tip, blok is nogal vettig.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980