Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik zou hem niet weg doen , zonde van deze mooie XM
Gewoon schorsen en er komt vanzelf wel een sloper voorbij op MP. met een gereviseerde bak.
Vooral niet slopen
citro-power schreef:Ik zou hem niet weg doen , zonde van deze mooie XM
Gewoon schorsen en er komt vanzelf wel een sloper voorbij op MP. met een gereviseerde bak.
Vooral niet slopen
zo zit ik dus al een paar dagen… wel slopen niet slopen wel slopen niet slopen ze is idd eigenlijk te mooi om te slopen maar ja ruimte ..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
En een handbak monteren :
Relatief makkelijk om te ( laten ) doen en er is ook makkelijk om aan een bak te komen met weinig km.
En ze gaan nooit kapot
citro-power schreef:En een handbak monteren :
Relatief makkelijk om te ( laten ) doen en er is ook makkelijk om aan een bak te komen met weinig km.
En ze gaan nooit kapot
garage zegt dat het een redelijke ingreep is
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Motor moet eruit , vliegwiel monteren + koppeling + krukaskeerring , handbak erachter en de boel weer monteren.
Als het goed is zijn de aandrijfassen hetzelfde.
O ja , ook een ander schakel meganischme monteren natuurlijk , en ik ben nog wel wat vergeten denk ik.
Maar is goed te doen , al ben je zo een paar dagen bezig.
citro-power schreef:Motor moet eruit , vliegwiel monteren + koppeling + krukaskeerring , handbak erachter en de boel weer monteren.
Als het goed is zijn de aandrijfassen hetzelfde.O ja , ook een ander schakel meganischme monteren natuurlijk , en ik ben nog wel wat vergeten denk ik.
Maar is goed te doen , al ben je zo een paar dagen bezig.
jep klopt maar aandrijfassen zijn toch ook anders heb helaas zelf niet de handigheid om dit te doen dus ben toch genoodzaakt hoeveel we er ook oven blijven praten ik snap je frustraties
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dat de aandrijfassen anders zijn wist ik niet , ook makkelijk aan te komen.
ik denk best dat je de handigheid hebt om het zelf te doen , zo schokkend is het nu ook weer niet.
citro-power schreef:Dat de aandrijfassen anders zijn wist ik niet , ook makkelijk aan te komen.
ik denk best dat je de handigheid hebt om het zelf te doen , zo schokkend is het nu ook weer niet.
toch zal het hele blok eruit moeten ..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
xm'metje schreef:citro-power schreef:Dat de aandrijfassen anders zijn wist ik niet , ook makkelijk aan te komen.
ik denk best dat je de handigheid hebt om het zelf te doen , zo schokkend is het nu ook weer niet.
toch zal het hele blok eruit moeten ..
Valt reuze mee. Moet wel een takel hebben of lenen.
citro-power schreef:Motor moet eruit , vliegwiel monteren + koppeling + krukaskeerring , handbak erachter en de boel weer monteren.
Als het goed is zijn de aandrijfassen hetzelfde.O ja , ook een ander schakel meganischme monteren natuurlijk , en ik ben nog wel wat vergeten denk ik.
Maar is goed te doen , al ben je zo een paar dagen bezig.
Je vergeet denk ik ook een koppelingspedaal, kabel en een pook met enige mechaniek
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Had ik al , 6 berichtjes terug , onder schakelmechanischme
Als de motor en bak er weer in zit is dat een makkie…
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Bakolie verversen
Hoi Roy,
Bakolie verversen bij bakken die hele hoge kilometerstanden hebben en lang niet ververst zijn kan inderdaad problemen geven, de schone nieuwe olie bevat allerlei reinigingsadditieven en die weken het opgebouwde vuil los, inderdaad bovenop de bak zit het “brein” met allerlei kleine klepjes en dergelijke wat makkelijk verstopt kan raken, dit goed schoon laten maken kan een oplossing zijn maar het kan ook goed zijn dat je bak bij zo’n kilometerstand echt is overleden, bij bijvoorbeeld Bart Ebben hebben ze gebruikte bakken met 150.000 kilometer achter de kiezen voor een honder of vijf, dat is een goede optie alleen het de en monteren is wel echt een rotklus.
Veel succes in ieder geval en laat er eens naar kijken door een automaatbakspecialist want een automaat is toch echt een moeilijk verhaal.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
als je 1000 euro uit trekt om een bak uit te bouwen, zou ik niet bezuinigen op een ruilbak van Bart Ebben. Als die bak het 50.000 km uit houdt, begin je weer
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
zal eerst eens naar het brein kijken en als het daarna nog niks is wordt ze helaas gesloopt..
wie kan me vertellen hoe dat geval er uit ziet en waar deze zit??
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
xm'metje schreef:zal eerst eens naar het brein kijken en als het daarna nog niks is wordt ze helaas gesloopt..
wie kan me vertellen hoe dat geval er uit ziet en waar deze zit??
ZONDE
Zo’n mooie XM ga je toch niet slopen om een kapotte bak :
Hulp nodig met de ombouw naar handbak :