Enige tijd geleden viel het mij op dat als ik remde, dat zij dan even bleef staan, ook als zij op een schuine helling stond. je kent dat wel, je remt en als zij dan een beetje schuin staat en je laat het pedaal los zakt zij meteen achteruit (of vooruit natuurlijk).
Weer wat later merkte ik dat een van de wielen na een stukje rijden warmer was dan het wiel aan de andere (voor)kant. Dat lag niet aan de handremkabel.
Ik heb toen twee knappe remklauwen van de sloperij gehaald en die gemonteerd, alles weer prima in orde, zij remde prima en liep weer mooi vrij als ze stilstond.
Ik merk nu dat als ik rem en stilsta, dat ze nog even blijft klemmen. Na vrij korte tijd komen de remmen dan weer helemaal los en als het een klein beetje schuin is zakt ze terug of verder.
Als zij geparkeerd staat en ik kom na enige tijd terug, haal haar van de handrem af, dan kan ik haar zo met de hand wegduwen, maw de remmen zijn helemaal vrij/los.
Kan het zijn dat er lucht zit in het remgedeelte, of moet ik ergens anders naar zoeken?
Met dank voor uw aandacht.
Dat remmen vaak hangen kan aan de klauw liggen, je hebt ze welliswaar vervangen maar ook schoongemaakt en evt gevet?
Heeft mijn BX ook, alle remmen zijn schoon en gangbaar.
Ik heb al meerdere BX-en gehad die hetzelfde doen, ik denk dat we hierover heel lang kunnen discussieren maar het lijkt mij normaal!
Emiel
En toch zit het denk ik in de achterkant!
Ik had ook al vijf keer mijn klauwen gangbaar gemaakt, maar dat was het niet.
Kijk eens of achter de remblokken niet vastgerot zitten!
Dit probleem heeft bijna elk Citroën met granaatvering!
Er verzamelt zich bagger tussen de remmen..
Goed de boel schoonmaken en de zijkanten van de blokken goed vlak (schoon) maken!
Dan den achterkant en een heel klein beetje de zijkant met kopervet in smeren, en de boel weer monteren!
LEt op dat je geen kopervet op je remvoeringen krijgt!
Het komt in mijn opinie echt van de voorkant, heb de boel al eens opgekrikt, op de rem getrapt en geconstateerd dat het aan de voorkant vastzat om na enige tijd weer los te zijn.
Inderdaad willen die achterblokje graag gaan vastrotten en haal ik regelmatig even los om het schoon en gangbaar te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
heb ik ook, schoonmaken en gangbaar maken heeft maar kort effect…...Nu lopen ze bij mij weer aan.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002