Inbouwen electrische ramen (Inbouwtips welkom)
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 27 oktober 2006 09:23 PM

Ik heb een setje electrische ramen van een medeforummer en moet deze aanstaande zondag gaan inbouwen in mijn 1.6 avantage.

Ik weet dat dit al een aantal keren eerder is gedaan. Heeft iemand nog bijzondere tips?

Ik heb sowieso een paar vragen:

[list]
* de armsteun is anders omdat daar ook de knopjes nu zitten van de raambediening. Is mijn deurpaneel voorbereid op de “derde” schroef en verbinding die nu naast de speaker moet komen te zitten?
* Er zitten nogal wat extra draden aan het kabelboompje wat ik erbij gekregen heb. Kan ik daar mee ook de centrale vergrendeling aansturen (die ik nog niet heb)??
[/list:u]

Uw advies is meer dan welkom.

Jos van der Voort

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 oktober 2006 10:17 AM
  [ # 1 ]

Dan gaan we zondag maar eens met de rechterdeur beginnen. Daar ligt het “op slot” knopje overigens al vanaf vanwege de typische ZX kwaal van de wiebelende knopjes die het dan wel en dan niet doen.

Ik heb daar al eerder eens een topic over gestart maar heb toen eigenlijk van niemand een echte oplossing gekregen.

En we gaan dus dan ook maar eens op zoek naar een CV met bliep.

Jos van der Voort

Profiel  

Gui.do
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 29 oktober 2006 12:16 PM
  [ # 2 ]

Re: Inbouwen electrische ramen (Inbouwtips welkom)

Hoi ZX-Enschede,

ZX-Enschede schreef:

Ik heb sowieso een paar vragen:

[list]
* de armsteun is anders omdat daar ook de knopjes nu zitten van de raambediening. Is mijn deurpaneel voorbereid op de “derde” schroef en verbinding die nu naast de speaker moet komen te zitten?
* Er zitten nogal wat extra draden aan het kabelboompje wat ik erbij gekregen heb. Kan ik daar mee ook de centrale vergrendeling aansturen (die ik nog niet heb)??
[/list:u]

Uw advies is meer dan welkom.

* Je zult in het deurpaneel een vierkantje moeten uitzagen waar het bevestigingsijzer van de 3e schroef doorheen past en en daar vlakbij een gat (van zo ong. 10mm meen ik) waar een uitstekend stukje plastic van de arm in moet passen.  Wijst zich vanzelf uit als je er aan begint.
Dan nog over het vastschroeven van die 3e schoef; in het metaal van de deur zit al een open vierkantje van 1 bij 1 cm waar een plastic voetje ingezet moet worden (net als bij de andere 2 schroeven). 
* Ja je kunt daarop de centrale vergrendeling aansluiten als je die hebt. Als de kabelboom voor in de deur aanlegd volgens de weg waarop de oude ook zat zie je vanzelf aan de stekkertjes wat waar aangesloten moet worden. Bovendien past het maar op 1 manier. Extra zekeringen aanleggen zou ik niet doen, de zaak is al gezekerd in je dashboard en originele ZX’en zijn ook niet extra gezekerd in de deur.
Als je een 5-deurs hebt dan zitten de stekkers voor centrale vergrendeling vermoedelijk wel al reeds in je achterdeuren.
Aan je nieuwe kabelboom voor de bijrijderskant zit waarschijnlijk ook een stekker voor een elektrische spiegel (als je deze wilt aansluiten moet je ook de besturing hiervan aansluiten, de stekker daarvan zit verstopt ergens tussen de kabels van de middenconsole, iets links daarvan, verpakt in stoffen tape).
Als je gelijk centrale vergrendeling gaat inbouwen dan moet je ook nog ergens de besturingsunit hiervan aansluiten, die stekker waar deze op moet komen zit of bij je zekeringenkastje onder het dashboard (type 2), of bij je handrem (type 1). Als je ook ab erbij wilt aansluiten weet ik ff niet waar je moet zijn, dat heb ik zelf nog niet gedaan. Meen dat er ook geen kabels lopen hiervoor.

Succes ermee,

Groeten Guido

Xantia Break 1.8 16v LPG - 220Dkm
Peugeot Partner 1.8D combo - 230Dkm
Xsara 1.4i ‘98 - 110Dkm - Leer upgraded - ST-HP-55 - Sold
ZX 1.4i Allure ‘95 - 111Dkm - El. pakket upgraded - JZ-GG-88 - Sold
AX 1.1i TGE ‘92 - 114Dkm - DL-NL-85 - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 205Dkm - ZX-66-DG - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 20xDkm - DF-NF-94 - RIP

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 29 oktober 2006 12:32 PM
  [ # 3 ]

Hé hardstikke bedankt!

Ik zou het vanmiddag gaan doen maar denk dat ik daar maar een “weekendproject” van maak. Gaat de dremel alweer goede diensten bewijzen.

In elk geval weet ik al veel meer.

Ik heb trouwens ooit eens ergens op dit forum gelezen dat je de ontvanger/relais van de bliep gewoon ergens in moet steken in/bij de zekeringkast.

Jos van der Voort

Profiel  

Gui.do
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 29 oktober 2006 12:45 PM
  [ # 4 ]

Very Happy Voorzichtig met de dremel, die dingen zijn superhandig alleen heb ik er zelf nog wel eens last van dat je spontaan wegschieten Rolling Eyes

Ben wel benieuwd waar die bliep moet komen, dat ga ik eens onderzoeken als ik een zender en ontvanger van de sloop geplukt heb (zie ik misschien gelijk waat t hoort).

Groetjes!

Xantia Break 1.8 16v LPG - 220Dkm
Peugeot Partner 1.8D combo - 230Dkm
Xsara 1.4i ‘98 - 110Dkm - Leer upgraded - ST-HP-55 - Sold
ZX 1.4i Allure ‘95 - 111Dkm - El. pakket upgraded - JZ-GG-88 - Sold
AX 1.1i TGE ‘92 - 114Dkm - DL-NL-85 - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 205Dkm - ZX-66-DG - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 20xDkm - DF-NF-94 - RIP

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 22 november 2006 11:52 PM
  [ # 5 ]

Snuverink in Borculo heeft een ontvanger en bliep liggen.

Zie de voorraad op de site.

Jos van der Voort

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook