Ik weet ook niet op wat voor verbruik je doelt, maar mijn 1.6 is aanzienlijk zuiniger als de Golf 1.6 van mijn zoon en is ook nog eens beduidend sneller..
Er zijn verschillende onderwerpen over het verbruik van de verschillende ZX types hier op het forum. Daar zou je eens mee moeten vergelijken. Zoeken op “verbruik”.
Verder is het zo dat een auto die alleen voor boodschappen gebruikt wordt en de meeste kilometers maakt als-ie nog koud is veel meer gebruikt. Soms wel bijna de helft meer als normaal.
Als je een auto met een dergelijk gebruik inruilt voor een andere (Golf of wat dan ook voor vergelijkbare auto) dan krijg je een vergelijkbaar verbruik en schiet je er niks mee op.
Ik blijf er bij. Pure kapitaalvernietiging. Laat bij de komende beurt even naar het brandstofsysteem kijken. Als je een echt probleem hebt, dan zit het daar. Ook dat gaat je de kop niet kosten.
Jos van der Voort
ZXfurore schreef:wat vreemd dat het verbruik je tegenvalt… ik heb eenzelfde motor in mijn zx, en haal met gemak minimaal 1op 14, uitlopend tot 1 op 18 op lange snelwegstukken.. haal je dat ook met een vergelijkbare golf?? en hoe meet je het verbruik precies? welke referenties gebruik je?
gr richard
nou de zx verbruikt 1:13 op dezelfde stukken die mijn moeder hiervoor met een 90’er Golf 1,6 reed met 69 pk. En die deed 1 op 14-15 afhankelijk van het weer. Overigens, als er een golf terugkomt komt er een van de laatste Golf 2’s terug dus van maximaal 1992. Het is ook nog niet zeker dat we een nieuw baasje gaan zoeken.
verbruik meten: aftanken, rijden en weer aftanken. Dan het aantal kilometers delen door de hoeveelheid brandstof wat erin is gegaan.
misschien toekomstige ZX rijder
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Golfjes zijn onhebbelijk duur.. Een barrel van 87 kost rustig 1000 euro en een geimporteerde, scheef op zijn wielenstaand, en km stand boven de 2ton Golf VR6 doet nogsteeds een sloridige 5 a 6 duizend euro
Tja wat een auto waard is, is net wat de gek ervoor geeft, er wordt een mening gevraag op basis van een verhaaltje.. Dan doe ik, zoals menig autohandellaar aan de telefoon zou doen, een voorzichtige schatting.. Vandaar die 250 tot 500 euro.
Wil je een waarde weten van de wagen, laat hem dan eens goed nakijken door iemand. Of vraag wat ze er als inruiler voor geven, wellicht haalt die dan wel de 1000 euro.. Afhankelijk waar je hem op inruild natuurlijk
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Golfjes zijn onhebbelijk duur.. Een barrel van 87 kost rustig 1000 euro en een geimporteerde, scheef op zijn wielenstaand, en km stand boven de 2ton Golf VR6 doet nogsteeds een sloridige 5 a 6 duizend euro
Tja wat een auto waard is, is net wat de gek ervoor geeft, er wordt een mening gevraag op basis van een verhaaltje.. Dan doe ik, zoals menig autohandellaar aan de telefoon zou doen, een voorzichtige schatting.. Vandaar die 250 tot 500 euro.
Wil je een waarde weten van de wagen, laat hem dan eens goed nakijken door iemand. Of vraag wat ze er als inruiler voor geven, wellicht haalt die dan wel de 1000 euro.. Afhankelijk waar je hem op inruild natuurlijk
leuk beeld van de vw golf weer hier ....tuurlijk zijn er de gevallen die jij beschrijft…maar een leuke goede golf 2 hoeft je niet veel te kosten. Tuurlijk is er veel rommel te koop, bij de citroens toch ook of niet soms?
Maar iedereen bedankt voor zijn/haar mening, hier hoef ik hem denk ik niet te proberen te verkopen, want 1000 euro is toch zeer zeker wel echt het minimale
misschien toekomstige ZX rijder