Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Keuring heb ik laten doen bij Garage Rijk, C. Krusemanstraat in A’dam…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:En in de wielkasten voor zit aan de interieurzijde een soort afdichting die aansluit op de dorpels. Volgens de garage moet die vastgelast worden, dat lijkt mij eigenlijk nogal vreemd. Maar goed, dat was ook een afkeurpunt.
Maak daar eens een foto van?
APK in amstelveen deed ik altijd om de hoek bij Cafe 1890….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:Keuring heb ik laten doen bij Garage Rijk, C. Krusemanstraat in A’dam…
Tipje…. dat is een beungarage….. snapt er geen moer van!
ga maar eens naar Garage Slingeland, op de van slingelandstraat.
tel. 4861852 die keurt namelijk 150 ds’en per jaar..
Die gasten keuren alle auto’s voor de DS keizer…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hier is een foto van het spatbord:
Waar ik m’n hand hou kan je het een beetje heen en weer bewegen, minder dan 1 cm. Andere kant is precies hetzelfde.
Tipje…. dat is een beungarage…..
Dat gevoel kreeg ik ook al Ik ga proberen met wat hulp voor volgende week vrijdag alles op te lossen en dan een gratis herkeuring te laten doen. Mocht dat niet lukken, dan maak ik een nieuwe afspraak met Slingeland… dank voor de tip!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:Hier is een foto van het spatbord:
Waar ik m’n hand hou kan je het een beetje heen en weer bewegen, minder dan 1 cm. Andere kant is precies hetzelfde.
Tipje…. dat is een beungarage…..
Dat gevoel kreeg ik ook al Ik ga proberen met wat hulp voor volgende week vrijdag alles op te lossen en dan een gratis herkeuring te laten doen. Mocht dat niet lukken, dan maak ik een nieuwe afspraak met Slingeland… dank voor de tip!
Wat je nu hebt laten zien is ABSOLUUT geen afkeur!!!!! deze plaat mag niet eens vast gelast zitten aan de dorpel, want hierachter zitten de lekzak en hoogteregelaar. Gewoon ff een parkertje erin, en afmelden….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Precies, wat een onzin! Maar de ashoes en pomp moet wel even iets aan gebeuren…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
IDD! en de onderkant is een afdekplaatje dat je er af kan schroeven! Zeker geen dorpel! Wat een kneuzen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:Precies, wat een onzin! Maar de ashoes en pomp moet wel even iets aan gebeuren…
doe ook eens een foto van die pomp. Voor die afkeur is moet wel HEEEEL erg lekken….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Heb helaas geen tijd meer voor een foto, maar de pomp lekt gestaag een klein beetje. Dat veeg ik regelmatig weg (uiteraard ook net voor de keuring) maar helaas was eronder nog een behoorlijke hoeveelheid over, dat overal langs gedropen was, ook een beetje op de remschijf… Dat snap ik wel.
Ik heb al een ‘nieuwe’ CX pomp liggen die ik nog wilde inbouwen, dus dat is ook geen groot probleem.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Een klein verslag van de sleuteldag. Gisteren de ene ashoes vervangen en de andere beter vastgezet, was inderdaad niet zo’n ingewikkeld karweitje. Wel troffen we nog een gescheurde hoes aan bij de bovenste fuseekogel, maar er was na twee uur proberen met trekkers e.d. nog steeds geen enkele beweging in de draagarm/kogel verbinding (zeg ik dat goed?) te krijgen, dus maar even laten zitten. Het scheurtje zit aan de wielkant, dus is heel moeilijk te zien als je het wiel niet los haalt.
Toen was het half vier en wilde ik ook nog de pomp vervangen. Eerst even op de brug alles eronder goed schoongemaakt zodat je ook echt kan zien dat hij niet meer lekt. Eigenlijk ging het best makkelijk. Je hebt wat extra ringen nodig om de (enkele) poelie goed uit te lijnen, maar gelukkig ging dat in een keer goed. Toen was alles gemonteerd en kon ik de motor starten om te zien of alles werkte. Helaas, het hydraulieklampje ging maar niet uit. Ontlastschroef gecontroleerd, wat nu? Pomp defect? Uiteindelijk bleek dat we de aanvoerslang helemaal moesten volgieten met LHM totdat de pomp begon aan te zuigen en toen kwam de wagen eindelijk omhoog. Ik blij!!
Zo’n CX pomp werkt prima trouwens, hij heeft duidelijk meer opbrengst dus de auto komt sneller omhoog en hij tikt korter (en heel weinig). Ook zag ik toen ik gisteravond nog even iets uit de auto moest halen, dat hij na een uur nog helemaal niet ingezakt was.
Hopelijk gaat de APK keuring nu goed. Bedankt iedereen die geholpen heeft met de spreekwoordelijke raad en daad!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
fluidphreak schreef:Een klein verslag van de sleuteldag. Gisteren de ene ashoes vervangen en de andere beter vastgezet, was inderdaad niet zo’n ingewikkeld karweitje. Wel troffen we nog een gescheurde hoes aan bij de bovenste fuseekogel, maar er was na twee uur proberen met trekkers e.d. nog steeds geen enkele beweging in de draagarm/kogel verbinding (zeg ik dat goed?) te krijgen, dus maar even laten zitten. Het scheurtje zit aan de wielkant, dus is heel moeilijk te zien als je het wiel niet los haalt.
Toen was het half vier en wilde ik ook nog de pomp vervangen. Eerst even op de brug alles eronder goed schoongemaakt zodat je ook echt kan zien dat hij niet meer lekt. Eigenlijk ging het best makkelijk. Je hebt wat extra ringen nodig om de (enkele) poelie goed uit te lijnen, maar gelukkig ging dat in een keer goed. Toen was alles gemonteerd en kon ik de motor starten om te zien of alles werkte. Helaas, het hydraulieklampje ging maar niet uit. Ontlastschroef gecontroleerd, wat nu? Pomp defect? Uiteindelijk bleek dat we de aanvoerslang helemaal moesten volgieten met LHM totdat de pomp begon aan te zuigen en toen kwam de wagen eindelijk omhoog. Ik blij!!
Zo’n CX pomp werkt prima trouwens, hij heeft duidelijk meer opbrengst dus de auto komt sneller omhoog en hij tikt korter (en heel weinig). Ook zag ik toen ik gisteravond nog even iets uit de auto moest halen, dat hij na een uur nog helemaal niet ingezakt was.
Hopelijk gaat de APK keuring nu goed. Bedankt iedereen die geholpen heeft met de spreekwoordelijke raad en daad!
die CX pomp,is dat eender uit welk CX model deze komt? of moet ze uit een bepaald type CX komen om zonder veel aanpassing geplaatst te kunnen worden?
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik denk dat het niet uitmaakt. Voor de zekerheid kun je even met Van der Laan bellen. Wel heb je een iets dikkere aanvoerslang nodig, die krijg je bij hem erbij.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
nou,
succes met de keuring!
Ik denk dat ik ook een cx pomp wil…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:Toen was alles gemonteerd en kon ik de motor starten om te zien of alles werkte. Helaas, het hydraulieklampje ging maar niet uit. Ontlastschroef gecontroleerd, wat nu? Pomp defect? Uiteindelijk bleek dat we de aanvoerslang helemaal moesten volgieten met LHM totdat de pomp begon aan te zuigen en toen kwam de wagen eindelijk omhoog. Ik blij!!
!
Ja jongens.. dat moet ALTIJD! als je dat niet doet kan je je pomp er direct mee verkloten! Je pomp heeft lhm nodig om gesmeerd te blijven….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Al doende leert men… ops: Gelukkig doet de pomp het nog goed!