nog geen tijd gehad om te ontluchten helaas.
het is me wel opgevallen dat als dat lampje brandt de auto stopt met pompen van het hydraulische systeem. geef ik echter een hele hoop gas bij ( 4000 toeren ofzo) dan gaat ie weer verder.
maar het beste werkt op dat moment even de motor uitzetten en weer starten. prompt gaat de pomp weer aan het werk en komt de auto in de juiste stand. ik heb gemerkt dat van rijstand naar hoogste stand meestal zonder problemen gaat maar van rijstand naar verhoogde stand gaat alleen de achterkant omhoog.
van ligstand naar rijstand wil ie niet als de motor loopt maar pas als ik de motor opnieuw start
hopelijk kunnen jullie hier nog wat mee.
gisteren een half uur lopen gymnastieken met de bx maar dit mocht niet baten helaas
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als dat gebeurd moet je eens naar de pomp kijken. Ik denk dat je snaar slipt en de pomp dus stil staat.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Als dat gebeurd moet je eens naar de pomp kijken. Ik denk dat je snaar slipt en de pomp dus stil staat.
dat vermoeden krijg ik ook maar hoe stel ik die snaar strakker??
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Meestal is de snaar vet. Ontvetten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
snaar ontvet, stang ingespoten met wd40 (om de hoogte te veranderen)
een paar kabels die bloot lagen geisoleerd.
helaas. geen enkel resultaat.
ik hoop niet dat de pomp zelf stuk is
volgens mij heb ik een pech bx gekocht.
mijn dak gaat ook steeds meer lekken
iemand nog interesse in een bx
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: komt niet omhoog
dennis van der ven schreef:het oranje lampje is dus van de remblokken(slijtage indicator) het lampje voor de hydralische druk is toch echt rood.
dat de auto niet omhoog komt iswaarschijnlijk alleen voor????
de enige goede oplossing is het de- en monteren van de voorste hoogte regelaar, deze zit waarschijnlijk vast, en gangbaar maken.
het kan ook zijn dat de stabilisator stang is verschoven met als gevolg dat de hoogte regelaar niet meer,of nog net, bediend wordt.
laat het ff weten.
groeten dennis :cevr
Even een opmerking. Ik herinner mij dat deze BX het klokkenpaneel heeft van een Peugeot 205. Misschien vergezocht maar het lijkt mij uiterst vreemd dat de remblokslijtage indicator juist op dit moment gaat branden. IS dit bij dit klokkenwerk een en anders niet anders aangesloten? ALs je je contact aan hebt staan, maar de motor uit, brandt dat oranje lampje dan ook?? Zo ja, dan zit er toch echt iets scheef. Waarom??
Je remblokslijtage indicatoren mogen alleen branden als je remt EN je remblokken verlsten zijn. Anders is het vals alarm. Doen remblokslijtage indicatoren ergens foutief kortlsluiting maken. Gaat dat lampje ineens uit en daarna gaat normaal gesproken de wagen omhoog, mag je er vanuit gaan dat het gedrag niks met remblokslijtage te maken heeft.
Het lijkt mij bijzonder stug dat “toevallig” ineens in deze context de remblokslijtage indicator gaat branden.
Met je hoogteregelaar heeft het alleen te maken als je voldoende druk hebt (lampjes uit!!!) en hij komt dan nog niet omhoog. ALs je geen druk hebt (“wat voor lampje dan ook in jouw geval” brandt) dan KAN de wagen niet omhoog komen.. Heeft niks met de hoogteregelaar te maken. Pas als je druk hebt EN hij gaat dan nog niet omhoog, maar na dat je wat speelt met de handle wel DAN heb je last van een slecthe hoogteregelaar.
Groet,
Marten
metro2005 schreef:nog geen tijd gehad om te ontluchten helaas.
het is me wel opgevallen dat als dat lampje brandt de auto stopt met pompen van het hydraulische systeem. geef ik echter een hele hoop gas bij ( 4000 toeren ofzo) dan gaat ie weer verder.
maar het beste werkt op dat moment even de motor uitzetten en weer starten. prompt gaat de pomp weer aan het werk en komt de auto in de juiste stand. ik heb gemerkt dat van rijstand naar hoogste stand meestal zonder problemen gaat maar van rijstand naar verhoogde stand gaat alleen de achterkant omhoog.
van ligstand naar rijstand wil ie niet als de motor loopt maar pas als ik de motor opnieuw starthopelijk kunnen jullie hier nog wat mee.
gisteren een half uur lopen gymnastieken met de bx maar dit mocht niet baten helaas
STrakker spannen, die snaar (echt heel strak bij een v-snaar) en als dat de zaak niet oplost, leg er maar een nieuwe snaar op. Een eenmaal vettige snaar is verdraaid lastig weer manieren bij te brengen. Wat remmenreiniger om het te ontvetten wil nog wel eens helpen trouwens.
Gr,
Marten
als ik contact aan heb zonder dat de motor loopt dan branden alle lampjes dus ook het stop lampje en het vervloekte oranje lampje.
ik heb er ook al aan gedacht dat het misschien het oranje lampje het stop lampje zou moeten zijn wat gewoon verkeerd aangesloten is.
dat zou dus betekenen dat er niet voldoende druk is om de boel omhoog te krijgen? alleen erg raar dat ie het wel doet als ik de motor opnieuw aanzet…
tevens ook erg vreemd is dat verhoogde rijstand niet goed werkt. alleen de achterkant komt dan verder omhoog. zet ik hem een tandje verder (hoogste stand) dan komt de voorkant wel weer mee omhoog
volgens mij is het niveau van de lhm wel goed maar het vlottertje is dood bij mij geloof ik want hij geeft op de hoogste stand het zelfde aan als in de laagste stand
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:als ik contact aan heb zonder dat de motor loopt dan branden alle lampjes dus ook het stop lampje en het vervloekte oranje lampje.ik heb er ook al aan gedacht dat het misschien het oranje lampje het stop lampje zou moeten zijn wat gewoon verkeerd aangesloten is.
Lijkt me dan duidelijk. Je oranje lampje is in dit geval het HD systeemlampje.
metro2005 schreef:
dat zou dus betekenen dat er niet voldoende druk is om de boel omhoog te krijgen? alleen erg raar dat ie het wel doet als ik de motor opnieuw aanzet…
Dat is al een keer uitgelegd. Als de snaar eenmaal slipt, pakt ie niet zo snel meer. Dan kun je wel gas bij geven, maar dan gaat ie alleen maar harder slippen. ALs je de motor uitzet en dan weer start slipt de v-snaar wat minder makkelijk en heb je kans dat ie dan niet meer gaat slippen.
metro2005 schreef:
tevens ook erg vreemd is dat verhoogde rijstand niet goed werkt. alleen de achterkant komt dan verder omhoog. zet ik hem een tandje verder (hoogste stand) dan komt de voorkant wel weer mee omhoog
DAT lijkt wel op een matig werkende hoogteregelaar. Mits op het moment dat je de handle omhoog beweegt je niet problemen heb met een te geringe druk (lampje gaat weer branden).
metro2005 schreef:
volgens mij is het niveau van de lhm wel goed maar het vlottertje is dood bij mij geloof ik want hij geeft op de hoogste stand het zelfde aan als in de laagste stand
Dat is wel vaker zo helaas. Als je de auto in de laagste stand zet moet de LHM dicht onder de rand van het reservoir staan.
Groet,
Marten
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
nee dat is geen beveiliging, de pomp doet het ALTIJD als de motor loopt en er een snaar op zit.
de regelaar regelt alleen het afregelen van de druk tussen de 140 en de 160 bar.
het ontlucht is alleen voor het op gang brengen van het systeem als het leeg geweest is of ververst of lek.
groeten dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
ben bij de dealer terug geweest en hun vermoedden dat de hoogteregelaars vervuild zijn geraakt door de verversing van de lhm (dat dan alle troep weer meegespoeld wordt. )
is dit aannemelijk? ik heb even onder de auto gekeken maar echt lekker kan je er zelf niet bij (zeg maar niet) zonder brug. dus ik moet het laten doen ben ik bang.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ga een tijdje met hydraurincage rijden. De vervuiling lost dan ook in je regelaars op.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
vandaag werkte het vlottertje in de lhm bak zowaar en wat blijkt? de lhm staaat in de normale rijstand net boven het bovenste streepje (hoort toch bovenaan te staan? ) en in de hoogste stand staat het vlottertje net onder het onderste streepje.
ik neem aan dat er dan te weinig LHM in zit? en zou dit het probleem kunnen veroorzaken?
bovendien heb ik het idee dat de lhm olie kokend heet wordt, is dat normaal??
ik neem aan dat als de lhm bijgevuld moet worden dat dat onder dat plastic dekseltje moet in die voorraadpot ? (waar je in de pot kan kijken)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee LHM mag wel warm worden maar niet heel heet. Te lage LHm niveau kan niet je probleem veroorzaken tenzij het heel laag is en de pomp lucht mee zuigt. Dus eerst de lhm op niveau brengen en dan ontluchten op de hogedruk regelaar.
Als de pomp moet werken- je auto oppompen- zal ie zwaar lopen. dan slipt de snaar soms….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
vandaag de lhm tot het goede niveau bijgevuld en de motorolie bijgevuld maar dit bood helaas geen oplossing.
heb inmiddels mijn hydrauliek pomp binnen van de sloop dus die ga ik er maar zsm inknutselen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX