Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Mijn felicitaties Blooper!
En nu die foto’s he
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
DigiDaan schreef:Mijn felicitaties Blooper!
En nu die foto’s he
Morgen mss!! want ze staat nog niet bij ons thuis!! ze moet nog een stallingsplaats hebben hier bij ons en dan kan ik ze naar huis halen en opleuken!! alvast zaterdag ga ik op een sloop BX een achterste ruitenwisser demonteren met kabelboom etc… en ook nog een goede radiator… de deuren zijn ook nog goed alsok de kap en de kofferklep voor de rest is er het meeste al uitgesloopt. Oh ja de klokken gaan er ook nog uit!!
blooper1963 schreef:alvast zaterdag ga ik op een sloop BX een achterste ruitenwisser demonteren met kabelboom etc…
Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken, heb er zelf ook aan lopen denken!
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Robin schreef:blooper1963 schreef:alvast zaterdag ga ik op een sloop BX een achterste ruitenwisser demonteren met kabelboom etc…
Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken, heb er zelf ook aan lopen denken!
En? Wat was het probleem dat je heeft tegen gehouden??
blooper1963 schreef:Robin schreef:blooper1963 schreef:alvast zaterdag ga ik op een sloop BX een achterste ruitenwisser demonteren met kabelboom etc…
Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken, heb er zelf ook aan lopen denken!
En? Wat was het probleem dat je heeft tegen gehouden??
Het probleem was dat ik het ‘denken’ nog niet heb heb vertaald in ‘doen’! Meer iets van ‘als ik ooit eens tijd heb en de zin om er aan te beginnen dan is het leuk’.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Robin schreef:blooper1963 schreef:Robin schreef:blooper1963 schreef:alvast zaterdag ga ik op een sloop BX een achterste ruitenwisser demonteren met kabelboom etc…
Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken, heb er zelf ook aan lopen denken!
En? Wat was het probleem dat je heeft tegen gehouden??
Het probleem was dat ik het ‘denken’ nog niet heb heb vertaald in ‘doen’! Meer iets van ‘als ik ooit eens tijd heb en de zin om er aan te beginnen dan is het leuk’.
laat ‘t wel horen zaterdag avond. mss wel met foto’s erbij,ALS ik weer eens mijn toestel niet vergeet!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zo!! Ik had reeds geruime tijd foto’s beloofd en er ook genomen gisteren!! maar het was reeds donker geworden in het terugkeren uit Borculo en serieus aan t’ regenen!! en mede daardoor zijn ze iets van slechtere kwaliteit!!
maar niet getreurd!! de betere komen heel waarschijnlijk volgend week-end!
de voorkant:
voila!! Betere volgen nog!!!
Ik wacht op de betere….
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
BIG charlie schreef:Ik wacht op de betere….
Greetz
BIG charlie
volgend weekend!! als ik bij Walter Bogaerts ben (waar ze staat),zal ik betere foto’s trekken en er het nieuwe interieur in plaatsen eerst!! en het een en ander verder in orde brengen om haar te kunnen laten keuren en inschrijven!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
zie hier dan de lege BX van onze dochter,en na een grondige poetsbeurt!Amai,wat hebben we hier weer een hoop vuil uit gehaald! zonder het meubilair mee te rekenen,hebben we toch geloof ik één kilo vuiligheid er uit verwijderd.
een lege BX1.9D
hier ik ,grondig aan het stofzuigen,van de matten
de foto’s van het sport interieur wat er in geplaatst is,zal ik vandaag proberen te regelen, eerst moeten de voorste remblokjes vervangen worden en achter de remschijven en blokjes!! verleden week hebben we er al 2 nieuwe handremkabels in gemonteerd!! na al het voornoemde ga ik proberen het dach van een gti er in te plaatsen!! ik heb enkel nog wat vragen hier omtrent:
er zit een toerenteller,natuurlijk van een benzine in!moet deze vervangen worden door een exemplaar van een TD?? en hoe en waar sluit ik deze toerenteller aan? nu is er wel ter hoogte van de linker verstuiver een lichtbruin tot okerachtige stekker te zien,waar volgens mijn technisch raadgever de toeren geteld worden bij werkzaamheden!
kan ik hier de toerenteller op aansluiten?? er hangt een lichtgrijs kabeltje aan met geloof ik 3 adertjes in,en dit kabeltje verdwijnt onderin naar het vliegwiel geloof ik!! als het mogelijk is hier de toerenteller op aan te sluiten,zoek ik:
-een veglia toerenteller voor diesel of turbodiesel!!
-een contrastekker voor de bestaande stekker in de motor ruimte. ik kan de stekker er ook af knippen,maar weet niet of het toestel,voor eventuele werkzaamheden ,dan nog kan aangesloten worden!
-een deftig aansluit, uitleg, of schema,want na zoekwerk hier,vind ik niet echt wat ik moet weten!! en ook niet hoe ik de dieseltoerenteller aansluit op het dach,en wat ik hier voor eventueel nog nodig heb! kan hier iemand een helpend antwoord op geven??? Marten??
greeeeeeeetz blooper1963;
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
dat ziet er ruim uit zo een BX
is het trouwens dan niet makkelijker om een toerenteller van een BX diesel dash met toerenteller te plaatsen?
Woow wat een geweldige kleur!!
Moest ik even kwijt..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
blooper1963 schreef:na al het voornoemde ga ik proberen het dach van een gti er in te plaatsen!! ik heb enkel nog wat vragen hier omtrent:
er zit een toerenteller,natuurlijk van een benzine in!moet deze vervangen worden door een exemplaar van een TD?? en hoe en waar sluit ik deze toerenteller aan? nu is er wel ter hoogte van de linker verstuiver een lichtbruin tot okerachtige stekker te zien,waar volgens mijn technisch raadgever de toeren geteld worden bij werkzaamheden!
kan ik hier de toerenteller op aansluiten?? er hangt een lichtgrijs kabeltje aan met geloof ik 3 adertjes in,en dit kabeltje verdwijnt onderin naar het vliegwiel geloof ik!! als het mogelijk is hier de toerenteller op aan te sluiten,zoek ik:
-een veglia toerenteller voor diesel of turbodiesel!!
-een contrastekker voor de bestaande stekker in de motor ruimte. ik kan de stekker er ook af knippen,maar weet niet of het toestel,voor eventuele werkzaamheden ,dan nog kan aangesloten worden!
-een deftig aansluit, uitleg, of schema,want na zoekwerk hier,vind ik niet echt wat ik moet weten!! en ook niet hoe ik de dieseltoerenteller aansluit op het dach,en wat ik hier voor eventueel nog nodig heb! kan hier iemand een helpend antwoord op geven??? Marten??
greeeeeeeetz blooper1963;
Allereerst gefeliciteerd met dit prachtige exemplaar. Geweldige kleur, ook! Druk je dochter maar op het hart dat ze er ERG voorzichtig mee moet zijn.
Voor de ttl: Je moet inderdaad een toerenteller van een diesel hebben die op een BDP-signaal werkt. De benzineexemplaren werken vaak op een deel van de ontsteking (bobine dacht ik?).
Je hebt de juiste stekker al gevonden, dit is de draad naar de bdpsensor. Ik heb zelfs destijds volgens mij de hele draadboom omgezet (was toch bezig van benzine naar diesel te gaan), dus ik weet niet hoe je het met losse draadjes moet doen. Karel heeft dat al wel een keertje uitgevogeld. Ik geloof 1 plus, 1 min en een signaaldraad. De signaaldraad is de enige die achter het dash komt naar de ttl.
Je kunt de losse ttl unit in de klokkenwinkel vervangen of de hele klokkenwinkel voor een dieselexemplaar. Het laatste is een stuk minder geknoei, alleen klopt de kmstand dan waarschijnlijk niet meer.
Als je op de sloop een dieselklokkenwinkel gaat halen met ttl kun je direct zien hoe het een en ander aangesloten is. Misschien is dat wel het makkelijkst voor je.
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoi chinco;
ik heb een klokkenspel van een gti op de kop kunnen tikken in redelijk goede staat.Enkel en alleen zit er een benzine toerenteller in! Dus ik hoef er enkel deze uit te schroeven en er een van een diesel inschroeven en eventueel de temperatuursensors van water en olie aansluiten en de oliepeil/druk sensor. Maar ik weet ondertussen dat de bedrading van die voorbekabelde stekker in het motorruim een + en een - en een signaaldraad bezit!! enkel bij een andere diesel ,die ik daarnet zag, waren daar uit deze stekker maar 2 draden afgetapt naar de toerenteller!!
vast en zeker de signaaldraad,maar dan de welke nog??
Weet hier iemand antwoord op??
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive