Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Misschien wat valse lucht? Zit de carburateur goed vast? Lekt het spruitstuk ergens?
Inlaatspruitstuk(1,5 jaar terug vervangen) en carb zitten goed vast. En voetpakking heb ik tegelijkertijd met inlaat gedaan. Nog andere plekken waar er valse lucht aangezogen kan worden?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Caroline81 schreef:Inlaatspruitstuk(1,5 jaar terug vervangen) en carb zitten goed vast. En voetpakking heb ik tegelijkertijd met inlaat gedaan. Nog andere plekken waar er valse lucht aangezogen kan worden?
Met ‘goed vast’ bedoel je dat je hebt gecheckt of er geen valse lucht door kwam met bijvoorbeeld startspray?
Benzinefilter al vervangen?
@rataplan: de distributieketting of die snaar van de dynamo? Want die laatste moet volgens mij wel beetje beter afgesteld worden. Heeft een klein bijgeluidje.
De vacuum slangen heb ik nooit wat aan gedaan dus dat zou wel mogelijk zijn. Zal dat morgen eens controleren. De acceleratie sproeier doet het goed, die andere kon ik niet zo goed vinden Maar stationair loopt ie goed. Zal bij daglicht daar nog eens werk van maken.
Wat je met dat metalen balonnetje bedoelt weet ik niet zo uit mijn hoofd.
@handjes: die inlaat en carb heeft mijn werkgever toen ergens mee gecontroleerd, ik weet niet precies hoe. Misschien dat het inmiddels niet goed meer zit?
Filters heb ik ergens in januari vervangen geloof ik. Ik had ze vorig jaar voor sinterklaas gekregen
rataplan schreef:
Blijft er dus alleen een vacuum lek over
Goed je carb bekijken en wat daar allemaal aan vast hangt
Er moet een slangetje naar je verdeelkap lopen
Dit is een zogenaamd S6 blok dat stikt van extra vacuumrommel. Indertijd poogde de fabrikant zo het blok in de marge wat schoner te krijgen.
Er zit zelfs een elektronisch regelkastje in dat afhankelijk van de temperatuur wat “schakelt” en regelt in het vacuumgebeuren. Maar het stelt allemaal niet zo gek veel voor. Je zou het ook zelfs terug kunnen zetten naar hoe het voor die S6 tijd zat. Dan is ie wat minder schoon, maar loopt ie hopelijk wel beter.
Daar zou best een storing in kunnen zitten. Maar nu had ik op MSN alweer begrepen dat het na een lange rit weer even voorbij was met het gesodemieter. Nu ja, dat soort storingen is wel vaker intermitterend en dus lastig te vinden. Dan is het weer weg en dan komt het weer terug. Maar mocht het weer terugkomen dan is het geen gek idee die vacuumbende eens goed na te lopen.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ik zit ook nog te denken aan een iets verkeerd afgestelde vlotter of een teveel aan benzine (stationair afstelling wat rijk misschien zodat je bij gas los ineens wat te veel krijgt).
Ik heb niks kunnen vinden aan de vele slangetjes. En ik rij ook nog steeds probleemloos sinds lange rit. Misschien toch perongeluk wat goed gedaan vrijdag of gewoon doorgeblazen en was het misschien toch een verstopte sproeier.
Caroline81 schreef:Ik heb niks kunnen vinden aan de vele slangetjes. En ik rij ook nog steeds probleemloos sinds lange rit. Misschien toch perongeluk wat goed gedaan vrijdag of gewoon doorgeblazen en was het misschien toch een verstopte sproeier.
Hmm, ben wel benieuwd waar die slangetjes dan zijn verdwenen of heeft Martin met een van de laatste carburateur check ups eens lekker opgegruimd Maar in elk geval wel fijn dat ie het nu weer goed doet.
mpostma schreef:Caroline81 schreef:Ik heb niks kunnen vinden aan de vele slangetjes. En ik rij ook nog steeds probleemloos sinds lange rit. Misschien toch perongeluk wat goed gedaan vrijdag of gewoon doorgeblazen en was het misschien toch een verstopte sproeier.
Hmm, ben wel benieuwd waar die slangetjes dan zijn verdwenen of heeft Martin met een van de laatste carburateur check ups eens lekker opgegruimd Maar in elk geval wel fijn dat ie het nu weer goed doet.
beter lezen ze zitten er nog steeds maar ze zijn niet lek volgens mij
Overigens gaat ie wel steeds harder tikken, maar zolang het verbruik niet stijgt hou ik het maar zo ops: Dan moet de radio maar harder
tikken? zijn heel waarschijnlijk de kleppen die gesteld moeten worden
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:tikken? zijn heel waarschijnlijk de kleppen die gesteld moeten worden
Is al eens ter sprake geweest: versleten tuimelaars ofzo…
mpostma schreef:paso schreef:tikken? zijn heel waarschijnlijk de kleppen die gesteld moeten worden
Is al eens ter sprake geweest: versleten tuimelaars ofzo…
ik wou nog terug bladeren maar heb dat dus niet gedaan ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Geeft niet hoor. Het staat trouwens niet eens in dit topic. Wie weet dat kleppen stellen de tik wel weer iets zou verminderen, weet ik eigenlijk niet. Twee jaar geleden maakte het niks uit in ieder geval, maar wie weet is het niet goed gedaan. Ik heb een cylinderkop liggen maar ik zie nogal op tegen de klus. Bij een visa moet het blok er namelijk uit. Op zich heb ik wel een proffesionele garage waar ik in de weekenden gebruik van kan maken maar dan nog is het veel werk.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Een bekende kwaal bij Visa’s 1.1 en 1.4 is ook een versleten nokkenas. Vaak veroorzaakt door te weinig olieverversen. Zuipt ie ook olie? Kan ie wel oud mee worden trouwens.
Nee hij verbruikt helemaal geen olie. Als je de lekkage op de keerringen tenminste niet meerekent Ik heb inmiddels zelf 25.000 km met de visa gereden waarvan 15.000 km met een tik en hij is er echt niet minder goed van gaan rijden. Het is alleen een rotgehoor. Overigens heb ik altijd wel netjes olie ververst maar ja wie weet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft.