![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
correct me if i’m wrong maar volgens mij passen de type 2 lampunits 1 op 1 in de type 1 hoor. Dan ben je in 1 keer klaar.
oldenhage schreef:Serge schreef:Die lampglazen zitten simpel met klemmetjes vast en die plaatjes die klik je er zo uit. Volgens mij weet ik nog wel een type II sloper staan waar de koplampen nog aan zitten.
Ik begrijp bij god niet waarom xenon niet verboden wordt. Het zal vast berefijn zijn als je er zelf mee rijdt, maar het is een werkelijke crisis voor iedereen die zich binnen een straal van 10km van je bevindt. Ronduit associaal! Zelfs bij klaarlichte dag is het niet te harden als er weer zo’n droplul met xenon achter je zit, laat staan ‘s nachts. Weg met die rubbish!
Het probleem is dat dit soort setjes er vaak ingeknutseld worden door ondeskundigen. natuurlijk het er in proppen is geen probleem, maar het juist afstellen vergeten deze knutselaars vaak. Ook wordt er geen rekening gehouden met de inclinatiewaarde die door de fabriek wordt opgegeven.
Ik begrijp wat jij en Waterman zeggen, maar ik ervaar toch echt elk xenon-vehikel als een rijdend voetbalstadion wat van achteren nadert. Het kan toch niet zo zijn dat al die moderne wagens fabrieksaf slecht afgesteld zijn!? Ik vind dat die lampen teveel lichtopbrengst hebben en teveel wit licht bevatten en ben ervan overtuigd dat de eerste slachtoffers nog gaan vallen door deze lampen, als het niet al gebeurd is.
Animal triste post coitum
als de koplampunits 1 op1 passen dan is dat natuurlijk een stuk eenvoudiger, beetje afhankelijk wel van de kosten van een 2de hands koplampunit. Die liggen meestal nog behoorlijk hoog. Als ik een paar glaasjes kan regelen voor weinig geld, dan krijgt dat in eerste instantie de voorkeur, mits de lichtopbrengst natuurlijk wel verbetert.
Serge, had je toevallig nog iets gevonden? Ga vanavond laat naar Groningen en ben morgen om 11h al weer weg, kan natuurlijk altijd even snel langsrijden, hoewel ik wel de startonderbreker ben vergeten…. ops: Maar dat is natuurlijk express, want die wil ik zelf voor je inbouwen
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Yep, 2 stuks. Je hebt pb.
Animal triste post coitum
jij ook
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Passen de reflectoren van een type 2 in een type 1 ?
Omdat dat glas anders is vraag ik me dat toch wel ff af .
Groet , Dirk
XM TCT Ambiance`94
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_129.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
de reflectoren zijn precies hetzelfde
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
OK Willem bedankt !
Morgen ff naar de sloopvoor een reflector en 2 koplampglasen type 2 , ben ik weer `t heertje .
Groet,Dirk
XM TCT Ambiance`94
Het enige verschil tussen heel vroege koplampunits en de latere is de plaats van de stekkers achterop de units. Maar dat is niet onoverkomelijk.
Ik las in deze draad ook iets over gele lampen: Dat wordt bereikt door gele glazen bolletjes in klemveertjes in de units te plaatsen. In die bolletjes kun je dan gewoon je H1-lampjes zetten.
Zitten die klemveertjes dan in de units? Moet je het glas dan verwijderen om de bolletjes te plaatsen? Ik heb nog bolletjes van H4 lampen liggen, passen die er ook in?
Bvd., Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Die klemveertjes zitten inderdaad aan de binnenzijde van de units; je moet inderdaad even de glazen verwijderen om de bolletjes te plaatsen, hoewel je ook met een heel kleine torx de lampvoet kan verwijderen. Maar uiteraard zitten in units die niet geel zijn geen klemmetjes. Je kunt units met klemmetjes van de buitenzijde herkennen door achterop de lampvoet te kijken. Als er 3 rechthoekige gaatjes inzitten, zitten er geen klemmetjes in.
In Frankrijk heb ik ook al units gezien waarin men met een soort kit of lijm gele H4-bolletjes had ingelijmd, dus dat zal ook wel kunnen. Qua hoogte is het in elk geval geen probleem.
Errrrgg mooi die gele lampen en echt Frans ook !
Stuk gezelliger dan die agressieve Xenon .
Denk dat ik er ook maar voor ga , nu ik toch bezig ben !
Groeten,De Pirk
XM TCT Ambiance`94
Ziet er mooi uit idd, maar lever je dan niet een flink stuk lichtopbrengst in (iets waar de XM origineel sowieso al niet in uitblinkt)?
Animal triste post coitum
Valt wel mee denk ik. Is het niet zo dat als de plastic plaatjes een beetje gelig zijn, dat ze dan juist geel licht nog goed doorlaten?
Geel licht schijnt contrast verhogend te zijn, mensen met nachtblindheid hebben baat bij een bril met gele glazen… Geel licht lijkt zachter en minder fel, maar het zicht wordt er niet echt slechter van. In mijn BX-en had ik altijd H4 lampen met gele bolletjes, bevielen uitstekend! Ik ga maar eens op zoek naar hittebestendige kit/lijm, want ik heb dus geen klemmetjes in m’n lampunits
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Serge schreef:Ziet er mooi uit idd, maar lever je dan niet een flink stuk lichtopbrengst in (iets waar de XM origineel sowieso al niet in uitblinkt)?
Als je er 100W-lampjes inzet, is je lichtopbrengst het minst van je zorgen…