Mensen ik ben erachter gekomen dat ik een olielek heb, LHM welteverstaan. Nou ben ik bij een garage geweest en die heeft geconstateerd dat het lek boven het subframe zit… En dat het wel is een dure reparatie kon gaan worden.
Weten jullie hier meer van??
En waar precies lekt het? voor of achter, links of rechts.. Hoeveel lekt er? is dat liters per week of veel minder?
Gorgelt u ook al met LHM?
1 Liter per maand.
Lekt als je onder de auto staat en naar voren kijkt. Rechts in het midden
is waarschijnlijk een retourleiding los geschoten van de octopus. kost niets om te verhelpen, en is ook wel snel gedaan, mits je er een beetje redelijk bij kan.
laat je niet van de wijs maken dat een reparatie aan het LHM gedeelte altijd bakken geld kost, vaak is het een kwestie van minuten, en weinig tot geen moeite
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Maar goed hoe krijg ik een een nieuwe leiding tussen het subframe en de motor?? zonder de motor eruit te tillen?
vanaf de onderkant kan je er goed bij, en heb je een wat “kleinere” motor dan kan je vanaf de bovenkant ook een hoop zo doen.
motor hoeft er dus niet uit, das onzin
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:vanaf de onderkant kan je er goed bij, en heb je een wat “kleinere” motor dan kan je vanaf de bovenkant ook een hoop zo doen.
motor hoeft er dus niet uit, das onzin
Dat het goed te doen is. niet al te lang hoeft te duren en niet al te duur hoeft te zijn ben ik wél met je eens, maar met de rest…. je moet wel een beetje priegel-talent zijn om dit “goed bereikbaar” te noemen
Als het zó weinig lekt als beschreven dan zal het wel de grote octopus zijn die lekt, en niet de kleine. De grote octopus is relatief het meeste werk om te vervangen, maar wel de goedkoopste van de 2.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En ook als er een retour leiding los schiet op de octopus dan is dit ook heel waarschijnlijk niet zomaar! er kan op het desbetreffend onderdeel van de retourleiding een ernstige inwendige lekkage zitten ,welke de leiding doet afspringen van de octopus
Ik dacht altijd dat de beide octopussen één geheel van retourleidingen waren.
Als een leiding dan losschiet neem ik aan dat het aan de uiteinden is. Daar is wel gemakkelijk bij te komen toch?
Ik had namelijk een tijdje een lekkage bij het punt in de bundel waar alle leidingen samenkomen. Net naast de hoogte regelaar. Daar kon ik echt niet zomaar bij. Het geheel vervangen was de oplossing.
Een liter per maand wordt dan langzaam aan een liter per dag.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Naar welke garage ben je geweest?
My other car is a broomstick.
karel schreef:
Als het zó weinig lekt als beschreven dan zal het wel de grote octopus zijn die lekt, en niet de kleine. De grote octopus is relatief het meeste werk om te vervangen, maar wel de goedkoopste van de 2.
Kun je dat eens uitleggen? Kleine octopus heeft 3 leidingen (en 1 aansluiting voor lhmvat) en kost zo’n 45 euro, de grote octopus heeft toch minstens 9 (meen ik) aansluitingen en kost zo’n 85 Euro?
@fibi_18
Hegru vervangt de grote octopus voor 110 Euro.
Ik ben benieuwd of het nog steeds voor die prijs kan
maar uiterst voordelig zijn ze wel
Het losschieten van de retourleidingen is eerder een aanduiding van een defect onderdeel.
Het is meer dat je octopus stuk gaat door de te hoge druk in de retouren.
Ga na waar de retour van is die telkens losschiet en denk er eens over om dit onderdeel te vervangen.
Het klinkt mij een beetje als je veerpoot, maar daar ben ik (nog) niet zo in thuis.
Gorgelt u ook al met LHM?
The_Ghost schreef:Het losschieten van de retourleidingen is eerder een aanduiding van een defect onderdeel.
Het is meer dat je octopus stuk gaat door de te hoge druk in de retouren.
Ga na waar de retour van is die telkens losschiet en denk er eens over om dit onderdeel te vervangen.
Het klinkt mij een beetje als je veerpoot, maar daar ben ik (nog) niet zo in thuis.
Het lekt een liter per maand onder het subframe vandaan. Er is hier wel door anderen de conclusie getrokken dat er wat losschiet, maar als je gewoon nog eens de originele post van de topicstarter doorleest dan lijkt het mij gewoon dat de grote octpopus lek is. Soms zijn er nog wel deelreparaties uit te voeren, maar vaak gaat het dan van kwaad tot erger. Vervanging van de grote octopus is dan de beste oplossing. Die grote octopus is de retourbundel voor alle lekretourleidingen. Deze voert weinig LHM af, maar kan door hevelwerking nog wel aardige lekkages geven. Zeker met deze minimale hoeveelheid LHM verlies geloof ik niet in een defecte component. Dan schiet er meestal een slangetje los en verlies je veel LHM.
Conclusie: Hegru, Veldhoven. 115 EUR (of wat het dan ook tegenwoordig kost)
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk; ik bedoelde antwoord te geven op Pauloort.
Bij hem schiet er alleen een slang los namelijk. vandaar..
Gorgelt u ook al met LHM?
The_Ghost schreef:Sorry, ik was niet helemaal duidelijk; ik bedoelde antwoord te geven op Pauloort.
Bij hem schiet er alleen een slang los namelijk. vandaar..
JA OK. Verwarrend 2 cases in 1 topic. Pauloort heeft denk ik een veiligheidsklep met een hoge retour. Eigenlijk zou die nauwelijks retourstroom mogen geven. Meja, octopusjes willen het op die plaats ook wel eens begeven.