Ik gebruik al jaren een C5 Break 2.0 16V van 2001. Vanaf vorige week merk ik dat de vering ‘leegloopt’ nadat de auto een tijdje heeft stilgestaan. Alleen de achterkant, overigens. Het lijkt wel weer een BX of Xantia.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Misschien te weinig hydraulische vloeistof of een defecte sensor?
Bij openen portieren begint de pomp flink te zoemen, maar heeft er duidelijk moeite mee de auto op het juiste niveau te krijgen.
Na starten komt de achterkant op normale hoogte.
Tijdens het rijden geen enkel probleem. Hij veert nog steeds prima.
Hoop dat het geen kostbare zaak gaat worden.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Frans
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
De Break heeft de mogelijkheid om de “kont” te laten zakken. Staat die knop soms ingeschakeld? Ik neem aan dat de auto na gestart te zijn direct de normale rijstand zal aannemen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die knop voor de achterkant moet je ingedrukt houden en zodra je de achterklep weer dicht doet gaat de auto weer naar zijn normale niveau.
Bij mijn C5 zoemt de hoogteregelaar ook als ik het portier open doe, mede afhankelijk hoe de auto geparkeerd heeft gestaan. Mijn C5 heeft ook de neiging om met de voorkant naar beneden geduikt te blijven staan als je stevig geremd hebt tijdens het parkeren en de rem ingedrukt houdt en dan de motor uitzet. Ze zakt echter niet uit zichzelf naar beneden.. Ik heb hier bij de dealer als occasion ook al eens een C5 zien staan die met zijn kont helemaal naar beneden stond. Is een vreemd gezicht.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Re: Leeglopen veersysteem bij stilstand
FransC5 schreef:Ik gebruik al jaren een C5 Break 2.0 16V van 2001. Vanaf vorige week merk ik dat de vering ‘leegloopt’ nadat de auto een tijdje heeft stilgestaan. Alleen de achterkant, overigens. Het lijkt wel weer een BX of Xantia.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Misschien te weinig hydraulische vloeistof of een defecte sensor?Bij openen portieren begint de pomp flink te zoemen, maar heeft er duidelijk moeite mee de auto op het juiste niveau te krijgen.
Na starten komt de achterkant op normale hoogte.
Tijdens het rijden geen enkel probleem. Hij veert nog steeds prima.Hoop dat het geen kostbare zaak gaat worden.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Frans
Zeer waarschijnlijk heeft een van de achterste veercilinders last van een interne lekkage.
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Inderdaad, kan een lekke veercilinder zijn.
Wat ook al is voorgekomen is de anti-doorzakklep, deze zit in de BHI gemonteerd (veercomputer onder het reservoir)
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
het is gewoon een lekke veercilinder, kleine 100 euro voor de cilinder en een half uurtje montage dacht ik.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115