reinigen hydrauliek onderdelen
The_Ghost
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67

Gepost: 26 november 2006 11:30 AM

Na wat perikelen met de BX heb ik besloten om op de sloop wat onderdelen te scoren die als vervanging moeten gaan dienen.
Nou heb ik verder (nog) niet zo heel veel weet van het hele hydraulische systeem (elk weekend weer iets meer) maar voordat deze onderdelen erin geklust gaan worden (of dat nou door mij of door een ervaren persoon gaat gebeuren doet er voor deze vraag even niet toe) zal er in ieder geval wat aan schoongemaakt moeten worden.
Om het even concreet te houden: het gaat hier om een remservo en een hydraulische pomp.
Ik neem aan dat alle rubber seals in de HD aansluitingen er sowieso uitmoeten en dat die bij het inzetten vernieuwd worden.
Dan hebben we nog de buitenkant; hier zit natuurlijk de nodige prut op. Wat is wijsheid? afborstelen en afspoelen? eventueel dan nog behandelen met….?

En natuurlijk de binnenkant; Ik neem aan dat het verstandig is om alles even goed door te spoelen. Ik heb begrepen dat (was)benzine hier geschikt voor is?

Ik hoor graag wat de meningen en ideeën hierover zijn, dan kan ik in ieder geval zorgen dat mijn ‘nieuwe’ onderdeeltjes in een zo goed mogelijke staat zijn als ze in de bx gaan.

Gorgelt u ook al met LHM?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 26 november 2006 12:03 PM
  [ # 1 ]

Ik kan je in ieder geval helpen met een draadje dat het spoelen van het hydraulisch systeem behandelt:   .
Ik las net op een ander draadje dat je een aantal klussen wil doen aan je BX.
Ik hoop dat er forummers zijn in je omgeving die je kunnen bijstaan. In ieder geval is er heel veel technische kennis aanwezig op het forum en er is al veel in de diverse draadjes besproken.

Suc6 met de klus.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 26 november 2006 01:42 PM
  [ # 2 ]

Eigenlijk zeg je het zelf al, rubbertjes vernieuwen, buiten- en binnenkant goed af- en doorspuiten met wasbenzine, droogblazen met perslucht. Daarna de boel een beetje nat maken met LHM en weer in elkaar zetten.

De buitenkant zou ik onbehandeld laten, maar misschien vindt een ander dit niet.

groet

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook