Olielek
fibi_18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-09-2006

- C8 2.2 benzine
Gepost: 25 november 2006 05:37 PM

Mensen ik ben erachter gekomen dat ik een olielek heb, LHM welteverstaan. Nou ben ik bij een garage geweest en die heeft geconstateerd dat het lek boven het subframe zit… En dat het wel is een dure reparatie kon gaan worden.

Weten jullie hier meer van??

Profiel  
 
The_Ghost
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 25 november 2006 06:05 PM
  [ # 1 ]

En waar precies lekt het? voor of achter, links of rechts.. Hoeveel lekt er? is dat liters per week of veel minder?

Gorgelt u ook al met LHM?

Profiel  
 
fibi_18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-09-2006

- C8 2.2 benzine
Gepost: 25 november 2006 06:52 PM
  [ # 2 ]

1 Liter per maand.

Lekt als je onder de auto staat en naar voren kijkt. Rechts in het midden

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 25 november 2006 06:59 PM
  [ # 3 ]

is waarschijnlijk een retourleiding los geschoten van de octopus. kost niets om te verhelpen, en is ook wel snel gedaan, mits je er een beetje redelijk bij kan.

laat je niet van de wijs maken dat een reparatie aan het LHM gedeelte altijd bakken geld kost, vaak is het een kwestie van minuten, en weinig tot geen moeite Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
fibi_18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-09-2006

- C8 2.2 benzine
Gepost: 25 november 2006 09:06 PM
  [ # 4 ]

Maar goed hoe krijg ik een een nieuwe leiding tussen het subframe en de motor?? zonder de motor eruit te tillen?

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 25 november 2006 09:59 PM
  [ # 5 ]

vanaf de onderkant kan je er goed bij, en heb je een wat “kleinere” motor dan kan je vanaf de bovenkant ook een hoop zo doen.

motor hoeft er dus niet uit, das onzin Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 november 2006 03:10 AM
  [ # 6 ]
vortex schreef:

vanaf de onderkant kan je er goed bij, en heb je een wat “kleinere” motor dan kan je vanaf de bovenkant ook een hoop zo doen.

motor hoeft er dus niet uit, das onzin Wink

Dat het goed te doen is. niet al te lang hoeft te duren en niet al te duur hoeft te zijn ben ik wél met je eens, maar met de rest…. je moet wel een beetje priegel-talent zijn om dit “goed bereikbaar” te noemen Smile

Als het zó weinig lekt als beschreven dan zal het wel de grote octopus zijn die lekt, en niet de kleine. De grote octopus is relatief het meeste werk om te vervangen, maar wel de goedkoopste van de 2.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 november 2006 10:06 AM
  [ # 7 ]

En ook als er een retour leiding los schiet op de octopus dan is dit ook heel waarschijnlijk niet zomaar! er kan op het desbetreffend onderdeel van de retourleiding een ernstige inwendige lekkage zitten ,welke de leiding doet afspringen van de octopus Rolling Eyes

Profiel  
 
citrus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 14-05-2004

Gepost: 26 november 2006 12:29 PM
  [ # 8 ]

Ik dacht altijd dat de beide octopussen één geheel van retourleidingen waren.
Als een leiding dan losschiet neem ik aan dat het aan de uiteinden is. Daar is wel gemakkelijk bij te komen toch?

Ik had namelijk een tijdje een lekkage bij het punt in de bundel waar alle leidingen samenkomen. Net naast de hoogte regelaar. Daar kon ik echt niet zomaar bij. Het geheel vervangen was de oplossing.
Een liter per maand wordt dan langzaam aan een liter per dag.  Crying or Very sad

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 26 november 2006 01:59 PM
  [ # 9 ]

Naar welke garage ben je geweest?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 26 november 2006 02:14 PM
  [ # 10 ]
karel schreef:

Als het zó weinig lekt als beschreven dan zal het wel de grote octopus zijn die lekt, en niet de kleine. De grote octopus is relatief het meeste werk om te vervangen, maar wel de goedkoopste van de 2.

Kun je dat eens uitleggen? Kleine octopus heeft 3 leidingen (en 1 aansluiting voor lhmvat) en kost zo’n 45 euro, de grote octopus heeft toch minstens 9 (meen ik) aansluitingen en kost zo’n 85 Euro?


@fibi_18
Hegru vervangt de grote octopus voor 110 Euro.

Profiel  
 
citrus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 14-05-2004

Gepost: 27 november 2006 09:41 PM
  [ # 11 ]

Ik ben benieuwd of het nog steeds voor die prijs kan Wink

maar uiterst voordelig zijn ze wel

Profiel  
 
The_Ghost
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 07 december 2006 10:49 AM
  [ # 12 ]

Het losschieten van de retourleidingen is eerder een aanduiding van een defect onderdeel.
Het is meer dat je octopus stuk gaat door de te hoge druk in de retouren.
Ga na waar de retour van is die telkens losschiet en denk er eens over om dit onderdeel te vervangen.
Het klinkt mij een beetje als je veerpoot, maar daar ben ik (nog) niet zo in thuis.

Gorgelt u ook al met LHM?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 december 2006 11:43 AM
  [ # 13 ]
The_Ghost schreef:

Het losschieten van de retourleidingen is eerder een aanduiding van een defect onderdeel.
Het is meer dat je octopus stuk gaat door de te hoge druk in de retouren.
Ga na waar de retour van is die telkens losschiet en denk er eens over om dit onderdeel te vervangen.
Het klinkt mij een beetje als je veerpoot, maar daar ben ik (nog) niet zo in thuis.

Het lekt een liter per maand onder het subframe vandaan. Er is hier wel door anderen de conclusie getrokken dat er wat losschiet, maar als je gewoon nog eens de originele post van de topicstarter doorleest dan lijkt het mij gewoon dat de grote octpopus lek is. Soms zijn er nog wel deelreparaties uit te voeren, maar vaak gaat het dan van kwaad tot erger. Vervanging van de grote octopus is dan de beste oplossing. Die grote octopus is de retourbundel voor alle lekretourleidingen. Deze voert weinig LHM af, maar kan door hevelwerking nog wel aardige lekkages geven. Zeker met deze minimale hoeveelheid LHM verlies geloof ik niet in een defecte component. Dan schiet er meestal een slangetje los en verlies je veel LHM.

Conclusie: Hegru, Veldhoven. 115 EUR (of wat het dan ook tegenwoordig kost)

Profiel  
 
The_Ghost
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 07 december 2006 12:08 PM
  [ # 14 ]

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk; ik bedoelde antwoord te geven op Pauloort.
Bij hem schiet er alleen een slang los namelijk.  vandaar..

Gorgelt u ook al met LHM?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 december 2006 12:12 PM
  [ # 15 ]
The_Ghost schreef:

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk; ik bedoelde antwoord te geven op Pauloort.
Bij hem schiet er alleen een slang los namelijk.  vandaar..

JA OK. Verwarrend 2 cases in 1 topic. Pauloort heeft denk ik een veiligheidsklep met een hoge retour. Eigenlijk zou die nauwelijks retourstroom mogen geven. Meja, octopusjes willen het op die plaats ook wel eens begeven.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook