Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
haha ijs je was me weer es voor
nja ik heb dus me rijbwijs gehaald.. ben blij dat alles in 1x kon theorie en praktijk
quote=“jebbers” date=“1252147597”]
beek3762 schreef:2 tot 3 honderd euro
Zojuist even de Hegu gebeld en daar kost het 65 per kant, dus 130 euro voor twee. Scheelt weer een stuk dus!
ah oke weet ik dat ook weer
:15 goed bezig. Nu scheuren met die BX
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
moet weekje w88 he
Hoor ik dat goed, komt dat rode gevaar ook naar veldhoven?
P.S. papieren rijbewijs rules
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jup SZ waarschijnlijk komt hij ook hegru opzoeken maar niet voor rubbers .. voor de octo waarschijnlijk
prutsy en ik gaan proberen die rubbers eronder te prutsen
Status Quo schreef:jup SZ waarschijnlijk komt hij ook hegru opzoeken maar niet voor rubbers .. voor de octo waarschijnlijk
prutsy en ik gaan proberen die rubbers eronder te prutsen
Interesting, willen jullie foto’s en een beschrijving maken misschien? Wie weet kan ik het dan ook proberen.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hmm denkt wel… prutsy heeft een bx werkhandboek of zo meende ik
eerst week wachten op rijbewijs
Kom maar een keer langs. Ik wil jullie wel helpen. Ik sleutel zelf niet, wil schone handen houden. Eventueel nieuwe octopus ook meeenemen, doen we die ook!
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
dat zou heel fijn zijn bx direct weer tip top ( lhm is zo duur 9 euro per liter hier )
volgende week vrijdag rijbewijs afhalen
Heb je de draagarmen al gecontroleerd?
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nee nog niet, doe ik morgen wel ff
met breekijzer meende ik toch? en dan? waartussen precies?
moet wel ff steunen regelen dan
Allebei de wielen moeten van de grond. Zet breekijzer tussen de bussen en het subframe. Als er speling opzit zie je dat meteen.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
okee zal ik het morgen ff proberen als ik tijd heb… ops:
Zo, ik zal maar eens wat vertellen; ik vermoed dat Status Quo nog ligt te slapen
Gister in alle vroegt richting Elburg, waar Leendert-Jan en Vader ons hebben geholpen om de GTi weer apk waardig te maken. Ten eerste hebben we nieuwe banden gescoord en uitgelijnd, dat moet vast en zeker weer heel wat verschil maken!
Ten tweede hebben we gekeken naar de speling op de draagarmen voor, wat bleek; links zat behoorlijk speling op waardoor het vage rijgedrag was te verklaren. De rechterkant was recent vervangen volgens mij. De rubbers van de linker draagarm vervangen en nu zit het weer als een huis.
De lambda sonde vervangen door een goed exemplaar maar resulteerde in een (zelfs) minder goed lopende auto. Waarschijnlijk ligt het dus toch ergens anders aan. LJ gaat hem waarschijnlijk nog even uitmeten.
Daarna was de distributieriem aan de beurt, door de ongelukkige positie van de bovenste motorsteun is het monteren van de spanrol niet bepaalt makkelijk, het werd ook donker en lastiger om te klussen. We hebben er toen even een eind aan gemaakt en mochten LJ zijn GTi even lenen tot maandag/dinsdag dat we weer verder gaan. Al met al een dag met wat tegenslagen (niks wou los en duurde lang ) maar Ab zijn GTi rijd straks weer super, dat weet ik zeker! LJ of Ab hebben vast nog wel wat aan mijn verhaal toe te voegen..
Ohja, ik vind een poulietrekker toch wel een handig ding.. En het was weer hardstikke gezellige en lekker koffie en broodjes..Danku!
Ik heb idd nog wel wat toe te voegen.
Ten eerste poelietrekker is inderdaad een erg handig ding Gisteren veels te veel tijd verspilt met het loshalen van de fuseekogel linksvoor die echt ongelofelijk vast zat. Verder pech gehad met 1 band waar een bobbel in bleek te zitten wat dus ook weer gigaveel tijd kostte. Dan ook nog het gezeik met die spanrol wat voor geen meter lukte, het was toen inmiddels ook al donker en na wat overleg hebben we maar besloten maandag verder te gaan. Toevallig ben ik dan vrij (en mijn pa ook nog eens) dus dan hebben we rustig de tijd om de distrie af te maken en waarschijnlijk ook nog voor de octo(s). En dan zou Ab’s GTi weer toppiejoppie moeten zijn.
Tot die tijd veel plezier met mijn zwarte monster weet je gelijk hoe een GTi ECHT moet rijden
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005