1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C15e ombouwen naar automaat ??
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 26 november 2006 05:40 PM

Bestaat de mogelijkheid om een C15e van 1991 5bak 1360tu om te bouwen met een automaatbak van b.v. ax,zx een of andere peugeot ??? Gr Claus[/img]

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 november 2006 06:42 PM
  [ # 1 ]

Hoi!!

De 1360 zat ook in de bx en de peugeot 205.
Ik heb zelf een bx 16tzi automaat en die motor is ook in de 205 geleverd, misschien dat je met enige aanpassing de 1600 automaatmotor in de c15 kan lepelen?

Misschien zijn er meer forumleden die in willen haken op dit item??

Omdat de c15 door zijn grotere spoorbreedte ook de 17D motor kan herbergen en in de laatste modellen ook de 19TUD motor.

Maar goed, als dan de 1600 er al in zou passen zie ik ook geen reden om de 1900 automaat niet in te bouwen!!

Een echte racemotor!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 26 november 2006 09:10 PM
  [ # 2 ]

ik heb in mijn C15 een 5 bak uit een AX gehangen, past 1 op 1
dus moet die automaat ook wel lukken
zeker ook het kroonwiel overzetten want dat zal wel anders zijn

je zal wel wat moeten bricoleren om de pook te koppelen met dat bak want alle overbrengingen tussen bak en pook zijn korter bij een AX

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 november 2006 09:19 PM
  [ # 3 ]

De ax heeft vergeleken met de visa/c15 een veel kleinere motorruimte, daarom heeft men de visa ook geleverd met een 14D, welke afgeleid is van de kleine 1400 benzine.
Het is dus practisch mogelijk om een grotere motor in de c15/visa te hangen dan dat in de ax mogelijk is.

Gewoon proberen of het mogelijk is om een 1600 automaat te bemachtigen!!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 26 november 2006 09:44 PM
  [ # 4 ]

Even voor de duidelijkheid: Die automaat past zeker niet achter je eigen blok. Je hebt nu een TU-motor. Ik weet niet of er ook automaatjes aan een TU-motor geleverd zijn in bijvoorbeeld de AX/Saxo/enz, maar de 1600 BX is een XU-motor. De bakken zijn niet uitwisselbaar onderling!
Een XU past wel, dat zou dus een oplossing kunnen zijn.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 27 november 2006 01:02 AM
  [ # 5 ]

Bedankt allen voor jullie reactie,ik ga onze grote sloop maar eens af en dan maar meten.het bericht van chinco is wel belangrijk,misschien wel een totaal ander machien erin,degene die nu in de C15 zit tikt nogal.(aandrijving oliepomp) dit geluid hoor ik ook bij de oude 205jes.nogmaals bedankt Gr Claus

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 27 november 2006 01:05 AM
  [ # 6 ]
Maurice van Mourik schreef:

daarom heeft men de visa ook geleverd met een 14D

???? Neen!!

Dat was toch echt de 1769cc diesel (XUD7), een 17 dus, en geen 14.

Test

Profiel  
 
Gepost: 27 november 2006 01:07 AM
  [ # 7 ]

er is zelfs ooit een C15 geweest met BX SPORT blok in dus XU automaat zal zeker passen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 27 november 2006 01:14 AM
  [ # 8 ]
Citroenbx schreef:

er is zelfs ooit een C15 geweest met BX SPORT blok in dus XU automaat zal zeker passen…

In de Visa/c15 diesels, kun je alles wat XU is kwijt. Dus ook een 2.0 16v uit een Xantia is niet zo’n probleem.

Test

Profiel  
 
Gepost: 27 november 2006 01:15 AM
  [ # 9 ]

neuh, drom, mits wat aanpassingswerk (al is het niet echt veel) krijg je het er wel in…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 27 november 2006 09:07 AM
  [ # 10 ]

De meneer die beweerde dat er in de ax een 17 d zit, Ik citeer:

De Citroën AX is een kleine personenwagen die van 1986 tot 1998 werd gebouwd. Het model werd op de Parijse autosalon in 1986 gelanceerd als opvolger van de Citroën Visa. De AX was eerst alleen verkrijgbaar als 3-deurs, met 1.0, 1.1 en 1.4 liter motoren. De 1.4 was tevens verkrijgbaar in dieselversie. Later kwamen er nog een 5-deurs en een 1.5 liter dieselversie bij.

Bron: wikipedia

and a 1.4 diesel introduced shartly afterwards, which would later in it’s life be replaced by a 1.5.

Bron: wikipedia

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Gepost: 27 november 2006 10:40 AM
  [ # 11 ]

AX is 1.4 en 1.5D
Visa/C15 is 1.7D

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 27 november 2006 12:42 PM
  [ # 12 ]
Citroenbx schreef:

AX is 1.4 en 1.5D
Visa/C15 is 1.7D

En voila, de onderste steen is boven.

(Was niet zo moeilijk toch?)

Test

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 27 november 2006 01:30 PM
  [ # 13 ]

de meeste TU subframes in de c15 zijn al voorbereid om ook een XU te kunnen plaatsen. Indien dat bijjou niet het geval is (Er mist dan een gat in het subframe) dan kun je elk P205 subframe gebruiken. (voor de xu motor uiteraard)

Bij mijn eigen C15 heb ik een 205gti subframe gemonteerd. Maar daar komt dan ook een Xantia Turboct in te hangen…..........................

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 november 2006 01:57 PM
  [ # 14 ]

staat nog een engelse BX GTI automaat op marktplaats Wink

sla je slag Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 27 november 2006 07:30 PM
  [ # 15 ]

Dus, een 14 & 15D, dat vind ik leuk om te lezen, ik was er namelijk heilig van overtuigd ooit in de autovisie gelezen te hebben , dat de 17 XUD echt te groot was voor de veel kleinere motorruimte/bouwhoogte van de ax.

Daarom heeft men de 1360 benzinemotor dusdanig verbouwd dat hij inderdaad in de ax moest passen.

Ten eerste, zelfs van de visa met 17D motor werden de voorschermen al voorzien van spatbordverbreders teneinde de grotere spoorbreedte te herbergen.

Het is een interessante geschiedenis, temeer omdat ons merk in meerdere gevallen erg vindingrijk bleek te zijn!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook