Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Abyssion schreef:Even een vraagje passen er 16inch sportvelgen 4x108 band is 195/45/16 onder een bx ja toch?
als de ET goed is wel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Wie oh wie weet welke velgen (merk) er onder deze BX-jes zijn gezet?
graag jullie iedeen:
en
het zijn verschillende velgen (vermoedelijk ook qua maat) gezien het aantal spaken. De laatste lijken mij OZ-superturismo’s.
M.vr.gr.
Jorik
De laatsten lijken mij ook Supertourismo’s.
Je hebt ook Monza velgen die er erg veel op lijken.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik zag deze op e-bay! zouden die op onze BX 1.9 D passen mits een type lagere banden er op te zetten???
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180053626615&fromMakeTrack=true
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb zelf 195/50/ R15
en dat is geod een 16 inch velg zou je moeten kijken naar 195 of 205 /45/r16
maar bij een Bx zonder stuurbekrachteging voor een meisje zou ik persoonlijk niet voor 205 gaan
(evelien vind mijn 195 ook zwaar sturen )
McDean schreef:ik heb zelf 195/50/ R15
(evelien vind mijn 195 ook zwaar sturen )
meer spinazie eten
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Die instelling klopt dus niet helemaal…
Als je zwaar stuurt, stuur je eigenlijk niet goed.
Het is heel funest voor je banden, stuurinrichting, etc. om aan het stuur te trekken terwijl de auto stil staat.
Je zult merken dat als de auto rolt het helemaal niet zoveel uitmaakt en er best mee te sturen valt.
Ik hoor m’n vriendin ook nooit klagen over de 195 banden onder m’n ruim 1000Kg wegende ZX zonder stuurbekrachtiging
De banden passen op je BX 1.9D maar je krijgt er wel kilometertellercorrectie door.
Waarschijnlijk rij je 101 of 102km/h als je 100km/h op de teller ziet staan. Nu rij je ongeveer 97/98km/h.
Het zal ook iets langzamer optrekken.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
WYD schreef:Die instelling klopt dus niet helemaal…
Het is heel funest voor je banden, stuurinrichting, etc. om aan het stuur te trekken terwijl de auto stil staat.
Je zult merken dat als de auto rolt het helemaal niet zoveel uitmaakt en er best mee te sturen valt.
Ik hoor m’n vriendin ook nooit klagen over de 195 banden onder m’n ruim 1000Kg wegende ZX zonder stuurbekrachtigingDe banden passen op je BX 1.9D maar je krijgt er wel kilometertellercorrectie door.
Waarschijnlijk rij je 101 of 102km/h als je 100km/h op de teller ziet staan. Nu rij je ongeveer 97/98km/h.
Het zal ook iets langzamer optrekken.
is niet erg!! het steekt niet op een km minder of meer en mijn dochter zal dan wat gespierder moeten te werk gaan! en inderdaad,dus ik ga haar leren rijden,en ik heb ook zo leren rijden als jij aanhaalt hierboven,dus: niet draaien zonder dat de wagen beweegt en bij manneuvreer werk je wielen al goed zetten ,in de richting je uit moet!!
- BX Sport MK2
- AX GT chic
WYD schreef:Die instelling klopt dus niet helemaal…
Ik hoor m’n vriendin ook nooit klagen over de 195 banden onder m’n ruim 1000Kg wegende ZX zonder stuurbekrachtiging
tja dat zeg ik haar ook altijd maja
En ach ik vind het wel meevallen (daarnaast heb ik natuurlijk ook nog een kleiner stuurtje van een peus 205 )
De wielen onder die grijze zijn volgens mij EXIP-wielen.
Vond met de technische meeting Thijs z’n commentaar op de 17-inchers onder mijn groen diesel wel grappig: 17 inch da’s toch “overdone” op een bx [smilie=409.gif]
bent u ook zo’n fan van de politie??
17” past perfect bij een BX
en als je ze dan ook nog eens lekker dik hebt…jammieeeee
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Heb ze vanmiddag gezien onder je GTI, echt een robuust wiel, staat goed bij een BX , dan zijn die standaard gti-wielen opeens wel heel erg ouderwets .
Te glimmend? Is ie nou helemaal opa aan het worden! Hey, waarom gooide de mod. jouw goedgekeurd topic eigenlijk dicht?
Het is OZ geworden
Hallo mede BX-ers,
bedankt voor de tips rond steek, ET- en J-waarde. Mijn keuze is gevallen op OZ Superturismo’s (rally Xsara/Loeb lookalike), 16” steek 108, ET 16. Past perfecto, er loopt niets aan en ziet er keurig uit. Voor de zekerheid de boel maar vastgezet met slotbouten want je weet het maar nooit met die rare gasten hier in Amsterdam. BX-ie ff door de wasbox en hij ziet er weer keurig uit (behalve dan dat er door de storm van afgelopen maand nog een 16v spatbordverbreder mist (zie gezocht).
Voor de liefhebbers hier wat fototjes;
Helaas mobiele telefoon kwaliteit, maar zo hebben jullie een idee.
Ciao,
Jorik
Dit zou voor mij de enige rede zijn om weer BX te rijden.
Tsjonge wat ziet dat er gelikt uit zeg..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI