2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C15e ombouwen naar automaat ??
Lobber
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 27 november 2006 07:37 PM
  [ # 16 ]

Ik wil hier even bij inhaken

Ook voor de TU blokken zijn namelijk automaatbakken!

De Peugeot 106 is geleverd met 3-traps automaat (In de benzinevarianten 1.6 en later ook 1.4i)

En ook de automaat uit de 206 zou je kunnen gebruiken (iig uit de 1.4 benzinemotor); dit is een 4-trapsautomaat!

Zelf ben ik ook al een tijdje bezig met het zoeken van informatie over deze TU-automaatbakken.. maar dat wil niet echt lukken. De peogeotaanhangers hebben niet een vergelijkbaar forum helaas (of is iig een stuk kleiner).

Het lijkt mij ook wel leuk om ‘n automaatje (met een 1.4blok) in mijn AX te lepelen Very Happy

Hou ons op de hoogte van je vorderingen Smile

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 27 november 2006 09:16 PM
  [ # 17 ]

Mooi dat er zoveel over te doen is… Terwijl ik al deze info lees,denk ik ook;stel dat het allemaal lukt (autom-bak in de C15)krijg je dan geen gemekker bij de APK??
Misschien dan maar een handgeschakelde bak erin houden,maar dan een waar je wat minder toeren draait als je 120 wilt kruisen,zo"n bak is dan niet zo moeilijk te vinden lijkt mij..!  zx of peugeot ??

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 27 november 2006 09:29 PM
  [ # 18 ]

Neehoor, wat moet het probleem zijn? Er staan geen aantallen versnellingen op de papieren, dus who cares?
Ik zou zeggen: Vers torretje met een verse automaat erin en gaan! Het lastigste zal zijn om een automaatpook met bedieningsspulletje te vinden die in de C15 past. Of je moet zelf wat fabrieken van bv. bx-spullen.

Groeten,
Jan

Profiel  
 
Gepost: 27 november 2006 09:59 PM
  [ # 19 ]

alles past Twisted Evil


ja, bijna alles, idd Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 27 november 2006 10:20 PM
  [ # 20 ]
Citroenbx schreef:

alles past Twisted Evil


ja, bijna alles, idd Wink

Goed, ik wil de vw v10 TDI met automaat in mijn BX…. (sorry, offtopic) Wink

Profiel  
 
Gepost: 27 november 2006 10:22 PM
  [ # 21 ]
Chinco schreef:
Citroenbx schreef:

alles past Twisted Evil


ja, bijna alles, idd Wink

Goed, ik wil de vw v10 TDI met automaat in mijn BX…. (sorry, offtopic) Wink

Offerte Gepb’t Laughing  Wink

OFFTOPIC Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 28 november 2006 03:17 PM
  [ # 22 ]

je moet in ieder geval na het inbouwen van de automaat met de auto naar de rdw, voor een aanpassing op het kentekenbewijs…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Lobber
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 28 november 2006 03:31 PM
  [ # 23 ]
I Claudius schreef:

Mooi dat er zoveel over te doen is… Terwijl ik al deze info lees,denk ik ook;stel dat het allemaal lukt (autom-bak in de C15)krijg je dan geen gemekker bij de APK??
Misschien dan maar een handgeschakelde bak erin houden,maar dan een waar je wat minder toeren draait als je 120 wilt kruisen,zo"n bak is dan niet zo moeilijk te vinden lijkt mij..!  zx of peugeot ??

Voor minder toeren bij 120: Handbak (5 versn) uit een AX Diesel of 1.4 TGS (type 2)

Dat is een lange bak (voor TU motoren) en die doet 3200 toeren bij 120 km/u!

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 28 november 2006 07:36 PM
  [ # 24 ]

Ga daar maar naar op zoek,tegen dat er een nieuwe koppeling in mag (moet)ga ik dan toch een AX bak plaatsen (een uit het vorige bericht) mooi toerental,soort overdrive in z’n 5,dank U allen…!  Groet Claus

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 28 november 2006 08:42 PM
  [ # 25 ]
Maurice van Mourik schreef:

je moet in ieder geval na het inbouwen van de automaat met de auto naar de rdw, voor een aanpassing op het kentekenbewijs…

Heel officieel zou je dat moeten ja.

In de praktijk doet niemand dat.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 25 december 2006 03:58 PM
  [ # 26 ]
stoterstangen90 schreef:
Maurice van Mourik schreef:

je moet in ieder geval na het inbouwen van de automaat met de auto naar de rdw, voor een aanpassing op het kentekenbewijs…

Heel officieel zou je dat moeten ja.

In de praktijk doet niemand dat.

Ik wel. Ik vind het leuk om dit soort wijzigingen op het kentekenbewijs te hebben staan.

Test

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 25 december 2006 10:16 PM
  [ # 27 ]

automaat

Zelf ben ik niet echt te spreken over de kwaliteiten van deze ZF bak, 3500 toeren bij 120, lijkt wel een visa met plankgas 140!
Ik hoop dan ook dat iemand mij kan vertellen hoe ik mijn 1600tzi bx met automaat stiller kan maken.
Misschien door een stalen motorkap??

Voor een bestelbus is dit natuurlijk anders, die hebben sowiezo iets meer vermogen nodig bij deze snelheden…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook