Hallo,
Als ik mijn raam open gaat het prima, maar dicht wil ie vaak niet. Straks ging hij steeds uit zichzelf omlaag, ik weer omhoog, maar zodra ik de knop losliet ging hij weer omlaag… Na wat friemelen ging het gelukkig goed, maarik durf mijn raam eigenlijk niet goed meer te gebruiken.
Hetzelfde geldt voor de schakelaar van mijn (lekkende) schuifdak. Alle andere ramen gaan wel naar behoren electisch open en dicht.
Ik verdenk vocht en vermoed dat het schakelaartje vuil is of gecorrodeerd ofzo, maar ik krijg m niet los om na te kijken. Iemand misschien tips?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ff naar de sloop nieuw knopje erin en dan weer kijken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
yep, maar ik krijg het huidige knopje niet los. Kan ik dat er zo uittrekken of moet ik daarvoor mijn deurpaneel uitbouwen?
Je kunt als het goed is een schroevendraaier eronder steken en hem omhoog wippen. Vaak genoeg deurpanelen uitgebouwd maar nooit met die raamknoppen te maken gehad ops: Maar volgens mij kan het zo.
Anders:
Armsteun los maken (3 torx meen ik)
speakerkapje los maken en 3 schroeven los (box mag blijven zitten)
Bij knoppen zit voor ook nog een schroef
onderkant en voorkant van paneel zitten met plugs..je vingers even onder het paneel doen en naar buiten drukken dan schieten ze er vanzelf af.
knoppie is los, nu nog een andere op de kop tikken!
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
M'thijs schreef:knoppie is los, nu nog een andere op de kop tikken!
de handmatige bediening gaat trouwens waanzninnig soepel toen ik in hongarije bij het meer stond met mijn auto en het dak helemaal niets meer deed kwam ik daar voor het eerst achter, ik dacht me het leplazarus te moeten draaien maar dat ging heerlijk soepel!
mocht je hem nog willen gebruiken voor je het knoppie hebt. je moet natuurlijk wel ff het motortje ontkoppelen vor je gaat draaien, daarvoor zit een hefboompje op de motor.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:M'thijs schreef:knoppie is los, nu nog een andere op de kop tikken!
de handmatige bediening gaat trouwens waanzninnig soepel toen ik in hongarije bij het meer stond met mijn auto en het dak helemaal niets meer deed kwam ik daar voor het eerst achter, ik dacht me het leplazarus te moeten draaien maar dat ging heerlijk soepel!
mocht je hem nog willen gebruiken voor je het knoppie hebt. je moet natuurlijk wel ff het motortje ontkoppelen vor je gaat draaien, daarvoor zit een hefboompje op de motor.
Hij heeft het over zijn portierruit hoor
nou, eigenlijk een beetje over allebei, maar expliciet inderdaad mijn portierruit. Al haperde in de zomer ook mijn dakraam, net toen het begon te regenen…. gelukkig was er een benzinepomp, na wat gepiel deed ie het weer, handmatig dichtdraaien lukte niet, zal wel doordat ik de motor niet had losgekoppeld…. Weer wat geleerd!
Nou nog een nieuw knoppie regelen, dan zijn we weer wat verder!
ik maak af en toe de contactjes even schoon, en buig ze waar nodig bij. nooit geen problemen mee
je haalt de knoppen zo uit elkaar.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap