Sinds een paar weken valt het me op dat na het starten de achterkant van m’n ‘99 break 21TD inzakt om dan erg langzaam weer naar boven te komen en verder normaal te funtioneren. Ook heb ik sinds september al twee maal de achterremmen moeten ontluchten. De Break is een hydraktiv en heeft zo’n nieuwerwets anti-wegzak systeem dat nog naar behoren werkt want ze blijft dagen op hoogte staan. Eigenlijk vind ik dat system een beetje spijtig want niks mooier dan een citroen die ‘s morgens languit op de oprit ligt
Wederkerende lucht op de remmen heb ik op m’n vorige xm ook al eens gehad maar dat was dan op alle vier remmen, de oorzaak lag toen bij een slechte voorraadbol.
Dirk
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Hee Von W
Misschien een rondje bollen laten doen, gymnasstieken (de dame op en neer laten gaan, met de hoogteregelaar naast de versnellings pook)wil ook wel eens helpen. Vuil in het veer systeem propje zou ook goed kunnen, nieuwe lhm of spoelolie er in?
tot XM
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Thanks,
De bollen op de vier wielen zijn nieuw van begin dit jaar en daar ik twee maand geleden de motor er had uit liggen om de automaat te vervangen is de LHM ook ververst en heb ik maar ineens de middelste bol vooraan laten checken en die bleek nog dik in orde te zijn. Gymastiek heeft ze dus ook wel wat gedaan de laatste tijd. Dus blijven er nog drie over als ik het goed heb, spijtig genoeg niet de makkelijkste.
Dirk
Ik heb precies hetzelfde euvel. Heb er ook al een keer een vraag over gesteld maar ben niet verder gekomen. Mijn LHM is brandje schoon en de achterremblokken en schijven heb ik pas vervangen: vastgeroeste binnenste blokken: ongelooflijk maar waar. Ik vermoed en weet het eigenlijk wel zeker dat mijn derde bol achter de boosdoener is. Deze is ervoor verantwoordelijk, als ik het goed begrijp dat de anti-zinkklep bij het starten nog even dicht blijft zitten. Lucht daar geloof ik niet in want ik heb de achterremmen compleet doorgespoeld. Per klauw zo’n beetje een liter LHM laten bloeden tot het prachtig helder en vrij van bellen was. Die derde bol, ik heb géén hydractief, is geloof ik een crime om te vervangen. Ga binnenkort maar even langs de garage omdat mijn ABS ook maar blijft uitgeschakeld.
Mitch
wees blij, eindelijk eens een hydractieve xm die naar behoren functioneert. als ie dit niet meer doet stuiter je namelijk de straat uit…
Sjako
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: Achterkant zakt na het starten
Von W schreef:Ook heb ik sinds september al twee maal de achterremmen moeten ontluchten.
Waarom moet je ontluchten?
Wederkerende lucht op de remmen
lekkage?