Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Ik hoop dat jullie mij niet van “vals spelen” beschuldigen. Anders dan in Nederland is het in Luxemburg namelijk heel eenvoudig om een zogenaamd gepersonaliseerd kenteken aan te vragen. Dat kost €100 in plaats van de €50 voor het eerstvolgende nummer uit de lopende reeks. Ik heb dan ook geen moment getwijfeld om voor mijn CX uit 1975 het nummer “CX 1975” te reserveren en voor de XM uit 1996 natuurlijk “XM 1996”.
Groet,
Rens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
RensKorevaar schreef:Ik hoop dat jullie mij niet van “vals spelen” beschuldigen. Anders dan in Nederland is het in Luxemburg namelijk heel eenvoudig om een zogenaamd gepersonaliseerd kenteken aan te vragen. Dat kost €100 in plaats van de €50 voor het eerstvolgende nummer uit de lopende reeks. Ik heb dan ook geen moment getwijfeld om voor mijn CX uit 1975 het nummer “CX 1975” te reserveren en voor de XM uit 1996 natuurlijk “XM 1996”.
Groet,
Rens
Ik noem het geen valsspelen, maar over de grens kijken.
Wat dacht je hiervan? (Ik heb alleen die CX en XM zelf gefotografeerd, de foto van die GS komt van internet)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Dat izzie!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
in belgie is het ook aan te vragen.
Alleen moet het een letter/cijfer combinatie zijn die ooit bestaat heeft, en het kost een bom geld
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
In best veel landen kan het. Het bekendste is wellicht de UK, waar woekerprijzen gelden voor oude (vaak vooroorlogse) kentekens met weinig cijfers en letters, zoals dit dus.
Ook in Duitsland is het mogelijk, tegen veel lagere prijzen dan de UK of België.
Ik bezit toevallig zo’n persoonlijk Duits kenteken, want in mijn stalling staat mijn BX die ik uit Duitsland heb gehaald, met nog de originele kentekenplaten erop (ding is nooit ingevoerd in NL): AUR-BX86
Verder zijn ook in Zweden, Denemarken, Estland, Polen en nog veel meer landen persoonlijke kentekens mogelijk. Dus ook met Citroëntypes erin.
Ami 8 Club (1970)
personalized license plates (ook wel “vanity”-plates ) zijn natuurlijk niet eerlijk:
(de ene heb ik afgeplakt maar de achterste is wel leesbaar)
de Xm was praktisch nieuw dus het is een plaatje uit de oude doos
ik heb het altijd dom gevonden dat de RDW hiermee geen geld wil verdienen, vooral bij de introductie van de XX-XX-00 en 00-XX-XX series.
maar 00-XXX-00 met je initialen en verjaardag is ook niet slecht.
Als bonus wordt in de staat California een donatie gemaakt voor een goed doel http://www.dmv.ca.gov/online/elp/elp.htm
De onderstaande plaat, met zon en palmen, ondersteunt dus de kunsten, maar je kan ook walvissen, 11-september, brandweer, etc. kiezen:
sorry dat het geen Citroen is… ops:
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Mijn Peugeot heeft keneteken 70-VG-DF.
Mijn andere auto is een DS…
De DS had de projectnaam ‘Voiture de Grande Diffusion’ .
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mijn DS:
02-48-XM
mijn 2cv:
KB-90-HY
Verder had mijn vorige DS 00-AE-44 dat werd in de volksmond “O, O, altijd ellende”
Na een beetje googlen vond ik deze:
Deze is ook wel leuk (GS in een identiteitscrisis)
Deze heb ik dit jaar tijdens Eurocitro 2006 in Le Mans gefotografeerd:
Een Portugese AX 11 TRE tijdens Eruocitro 2006: —> klik
Een Luxemburgse SM tijdens Eurocitro 2006: —> klik
Een Luxemburgse CX 25 Prestige Turbo II tijdens Eurocitro 2006: —> klik
Een Luxemburgse CX Prestige tijdens Eurocitro 2006: —> klik
Een Traction Avant met BX-kenteken: —> klik
De ZX Rally Raid van Pierre Lartigue (met Citroën-shirt) tijdens Eurocitro 2006: —> klik
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Het is nauwelijks te zien, maar deze Acadiana die ik laatst spotte in Breda heeft echt het kenteken BX-17-TD, terwijl de BX geleverd is met een 1700 cc Turbo Diesel motor!
Hoho, 1769CC…..
Test
Ik had dit topic gestart en daarom even een korte reactie. De foto´s vind ik echt geweldig. De Luxemburgers zijn natuurlijk ook ok. De TA met BX in het kenteken vind ik wat moeilijk te verteren, maar toch ook mooi. Dus; meer, meer. Ik reed laatst bij Sneek achter een Picasso met DS in het kenteken. Geen fototoestel bij me :neenee maar geloof me maar. Misschien meldt die zich nog?
Ik zal ook proberen een foto-bijdrage te leveren.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Citroenbx schreef:in belgie is het ook aan te vragen.
Alleen moet het een letter/cijfer combinatie zijn die ooit bestaat heeft, en het kost een bom geld
Hoeft niet eens bestaan te hebben. Jaren geleden kwam er op m’n toenmalige werkadres een heer voorrijden met een hele dikke Mercedes. Kenteken XAV-500. De man heette Xavier en de Merc was een 500 ofzo.
Ikzelf heb een paar vage contacten bij de DIV en kan hoogstwaarschijnlijk binnenkort rondrijden met 1.PR.75
Daffodil31LE schreef:[(..)
Ikzelf heb een paar vage contacten bij de DIV en kan hoogstwaarschijnlijk binnenkort rondrijden met 1.PR.75
heb je een Opera cabrio dan?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije