4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
afgekeurd!!! roetuitstoot veeeeel te hoog….
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 29 november 2006 02:23 AM
  [ # 46 ]

Zodra ik dit kan quoten

het geklooi van mensen die niet weten wat ze doen zoals Marten en Karel

denk ik toch dat je me een verklaring schuldig bent?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 29 november 2006 11:05 AM
  [ # 47 ]
Chinco schreef:

Sorry dat ik zo scherp was! Het was laat (voor mijn doen) Wink zullen we maar zeggen.
Het is inderdaad veel beter om het kabeltje niet strak te zetten, dat is tenslotte alleen voor de koude start. Dat bedoelde ik ook en ik was voornamelijk zo scherp omdat het geklooi van mensen die niet weten wat ze doen zoals Marten en Karel.

Scherpe uitspraak! Naar mijn mening heeft Marten toch allang bewezen dat hij een behoorlijke technische kennis heeft op het dieselgebied. (BX TZD Turbo12).
Karel ken ik persoonlijk niet, maar uit de mailtjes die ik wel eens lees mag ik toch wel de conclusie trekken dat hij op dit gebied niet bepaald een nieuwkomer is.
Misschien gewoon een schrijffoutje van van Chinco, hoop ik.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 november 2006 11:15 AM
  [ # 48 ]
karel schreef:

Zodra ik dit kan quoten

het geklooi van mensen die niet weten wat ze doen zoals Marten en Karel

denk ik toch dat je me een verklaring schuldig bent?

Haha, het was weer laat geloof ik.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 november 2006 11:35 AM
  [ # 49 ]

Goed, en dan nu maar weer ontopic verder. Met dit geneuzel krijgt Koen zijn BX niet door de keuring.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 november 2006 11:50 AM
  [ # 50 ]
patje74 schreef:

Goed, en dan nu maar weer ontopic verder. Met dit geneuzel krijgt Koen zijn BX niet door de keuring.

Laughing Klopt.

“In afwachting van verdere feedback van de originele poster” ....

Profiel  
 
kstrik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 30-07-2005

Gepost: 30 november 2006 01:28 AM
  [ # 51 ]

nou, hier komt dan die feedback Smile
al vind ik alle voorgaande maitjes wel interessant.

(al zijn mijn chacherijnige/minder subtiele momenten vooral sochtends, maar dat even terzijde Wink )

de monteur waar ik morgen dus weer langs ga voor de keuring heeft de ‘koude start kabel’ ook gelost, met het idee mijns inziens om te voorkomen bij een matige werking van de thermostaat te voorkomen dat dat de apk (af)keuring kost.
ik lees dat dat dus niet fout is, al denk ik dat dat stukje prima werkt, normaal. een soort choke effect, puur gebruiks-matig gesproken, want stationair blijft wat hoger draaien totdat de bx warm wordt.

ik heb alleen geen idee waar jullie het met ‘waspatroontjes’ over hebben. ik begrijp dat het over timing gaat bij de brandstof inspuiting. wel interessant, zonder nu een technisch hypochonder uit te gaan hangen.

ik ben heel tevreden met de 2ehands verstuivers, krijg meer en meer de indruk dat hij een stuk lekkerder loopt.
ik zou alleen willen dat ie onderin nog wat eerder oppakt in vermogen.

maarrre eerst eens de keuring checken…
ik houd jullie op de hoogte Smile

koen

I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 november 2006 01:31 AM
  [ # 52 ]
kstrik schreef:

ik heb alleen geen idee waar jullie het met ‘waspatroontjes’ over hebben. ik begrijp dat het over timing gaat bij de brandstof inspuiting. wel interessant, zonder nu een technisch hypochonder uit te gaan hangen.

Volg het kabeltje van de koudestartvervroeging en kijk waar het ophoudt. Het apparaat waar dat kabeltje aanzit is het waspatroon/koudestartthermostaat.

Die inspuitvervroegingsaanpassing is alleen van toepassing op turbodiesels.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 november 2006 01:37 AM
  [ # 53 ]
karel schreef:

Zodra ik dit kan quoten

het geklooi van mensen die niet weten wat ze doen zoals Marten en Karel

denk ik toch dat je me een verklaring schuldig bent?

Ik krijg net van Chinco op MSN te horen dat dit idd een vergissing is! Alleen kan hij nu slecht op het Citroen Forum inloggen om het zelf recht te zetten.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 30 november 2006 01:47 AM
  [ # 54 ]
mpostma schreef:
karel schreef:

Zodra ik dit kan quoten

het geklooi van mensen die niet weten wat ze doen zoals Marten en Karel

denk ik toch dat je me een verklaring schuldig bent?

Ik krijg net van Chinco op MSN te horen dat dit idd een vergissing is! Alleen kan hij nu slecht op het Citroen Forum inloggen om het zelf recht te zetten.

OEI wat een LOEI van een fout. Ik ken Karel en Marten WEL persoonlijk, maar dat zijn beiden zeer kundige hobbyisten! Excuses, maar dit was ECHT een typefout! Er moet staan:
Dat bedoelde ik ook en ik was voornamelijk zo scherp omdat het geklooi van mensen die niet weten wat ze doen IN TEGENSTELLING TOT HOBBYISTEN zoals Marten en Karel.
Ik schaam me diep!

Groeten,
Jan

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 30 november 2006 02:12 AM
  [ # 55 ]

Haha, we slepen de messen al Laughing

 

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 30 november 2006 04:37 PM
  [ # 56 ]
René van Maren schreef:

Haha, we slepen de messen al Laughing

He jammer, weer geen rel.. Laughing haha

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 30 november 2006 05:19 PM
  [ # 57 ]
Chinco schreef:

OEI wat een LOEI van een fout. Ik ken Karel en Marten WEL persoonlijk, maar dat zijn beiden zeer kundige hobbyisten! Excuses, maar dit was ECHT een typefout! Er moet staan:
Dat bedoelde ik ook en ik was voornamelijk zo scherp omdat het geklooi van mensen die niet weten wat ze doen IN TEGENSTELLING TOT HOBBYISTEN zoals Marten en Karel.
Ik schaam me diep!

Groeten,
Jan

Kijk Jan, zo kennen we je weer!!!  Smile
Daarom schreef ik al dat het waarschijnlijk een typefoutje was.

[edit patje74; quote gefikst]

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 30 november 2006 08:47 PM
  [ # 58 ]

He, gelukkig. Ik schrok me echt de kleplazerus, toen Marten dat gisteravond zei. Die typo kwam doordat ik momenteel slecht op het forum kan komen met een of andere php-fout. Daardoor ging mijn eerste reactie verloren en moest ik de reactie nog een keer typen. En toen kwam de typo.
Volgens mij is er wel meer weggevallen, er staat nu nog steeds een typefout in. Wink (omdat moet zijn om)
Enneh, ik ben net zo’n hobbyist, hoor
Maar geslepen messen zijn zo ook wel handig, als je bijvoorbeeld een stuk taai rundvlees voorgeschotelt krijgt… Razz
Maar Koen, wat ik nog niet gelezen heb: Is je wagen nu wel door de apk en met welke roetmetingswaarden?

Groeten,
Jan

Profiel  
 
kstrik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 30-07-2005

Gepost: 03 december 2006 12:04 AM
  [ # 59 ]

heej mensen,

de apk zou donderdag zijn, maar de garagist had ellende met apk-officials.
kostte veel tijd, en ik ben net zo soepel met hem als hij met mij, dus mijn geduld komt weer eens goed van pas. ik houd jullie op de hoogte…

spelen jullie nog even gtst, om de tijd te doden… Laughing  Laughing
(geintje)

ik ben stiekum nog steeds heel benieuwd… ik heb wel de indruk dat ik met die 2ehands verstuivers, nieuwe luchtfilter en vpower d. de roet al aardig onder controle heb.

alleen de afstelling is nog bagger. (was wat aan gedraaid door mn garagist om die roetuitstoot terug te dringen, en moet weer afgesteld worden na dit apk verhaal…)

keep you posted, dat hebben jullie wel verdient Laughing

I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’

Profiel  
 
kstrik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 30-07-2005

Gepost: 03 december 2006 01:33 PM
  [ # 60 ]

keep you posted, dat hebben jullie wel verdient

ehm… met een d dus, verdiend…zegmaar Confused

I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook