1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Geheugenstand buitenspiegel
Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 23 januari 2006 08:30 PM

In het instructieboekje van mijn spiksplinternieuwe C4 lees ik dat er op de C4 ook een geheugenstand voor de buitenspiegel op zit.

Ik ken deze stand van de C5 en dit is erg handig. Zodra je naar de achteruitversnelling schakelt richt de rechterbuitenspiegel zich naar beneden, zodat je kunt zien hoe ver zich je velg van de stoeprand bevindt. Dit ter bescherming van de mooie LM velgen.

Volgens het instructieboekje kun je dit instellen door met draaiende motor de auto in de achteruitversnelling zetten en vervolgens de spiegel in te stellen op gewenste stand. Wat ik ook probeer, het werkt niet helaas! Eenmaal ingesteld, blijft de spiegel ook zo staan in de normale rij stand Sad.

Weet iemand hoe dit zit en bij wie werkt dit wel?
Kan de dealer dit activeren via de computer?

Alvast bedankt.

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 23 januari 2006 08:43 PM
  [ # 1 ]
M&M schreef:

Je weet zeker dat deze optie er ook op zit ??

Nee dat niet, maar het wordt in het instructie boekje vermeld (pag.27) en ik heb de meest aangeklede uitvoering Surprisedops: , een Coupé VTS. Dan mag ik daar toch wel van uitgaan?

Of is het net als de MP3 stand op de RD4 radio. We zetten het wel in het boekje, maar sorry het zit er toch maar niet op?

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  

RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 159

Gepost: 23 januari 2006 10:02 PM
  [ # 2 ]

Re: Geheugenstand buitenspiegel

Citrolover schreef:

Volgens het instructieboekje kun je dit instellen door met draaiende motor de auto in de achteruitversnelling zetten en vervolgens de spiegel in te stellen op gewenste stand. Wat ik ook probeer, het werkt niet helaas! Eenmaal ingesteld, blijft de spiegel ook zo staan in de normale rij stand Sad.

Ik heb het ook op diverse manieren geprobeerd: zonder succes Sad Bij het lezen van instructieboekjes is het vaak helaas erg onduidelijk of iets op jouw uitvoering van toepassing is of niet. Ook bij andere merken.

Profiel  

wijnand 16v
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128

- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Gepost: 05 februari 2006 04:06 PM
  [ # 3 ]

Als je elektrisch inklapbare spiegels heb dan zou deze optie moeten werken.

Deze vraag heb ik ook al aan mijn dealer gevraagd.

Profiel  

erkelly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 30 juli 2006 02:00 AM
  [ # 4 ]

Hey allemaal,

Is het een van jullie gelukt om dit te laten werken? Heb het vorige week nog aan mijn dealer gevraagd en hij zegt dat het niet op zit (VTS). Is dit ook niet zo’n functie dat geactiveerd kan worden?

Citroen C4 VTS LPG

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 30 juli 2006 03:01 PM
  [ # 5 ]

Heeft de betreffende auto ook inklapbare spiegels en parkeerhulp?

Profiel  

erkelly
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 juli 2006 11:43 PM
  [ # 6 ]

Ja, het is de VTS, daar zit “alles op en eraan”, dus ook inklapbare spiegels en parkeerhulp (maar schijnbaar geen automatisch verstelbare spiegels Crying or Very sad ).

Citroen C4 VTS LPG

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 31 juli 2006 01:08 AM
  [ # 7 ]

Normaal gesproken werkt het als volgt:
Auto met draaiende motor in achteruit zetten, spiegelschakelaar op stand rechts, spiegel instellen.
Zodra de auto uit de achteruit gehaald wordt moet de spiegel binnen zo’n 30 seconden teruggaan naar de normale stand.
Als je nu de achteruitversnelling weer in zou schakelen gaat de spiegel weer in de vooraf ingestelde stand…
Let op: werkt alleen als de spiegelknop op de rechter stand staat Exclamation

Voor de goede orde: jouw C4 VTS is van 2006?

Profiel  

erkelly
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 juli 2006 09:43 AM
  [ # 8 ]

Ja, die is van Jan-2006. Ik zal het een dezer dagen nog een keer proberen. Heb het al vaker geprobeerd maar nog nooit 30 sec gewacht…

Citroen C4 VTS LPG

Profiel  

RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 159

Gepost: 31 juli 2006 10:01 PM
  [ # 9 ]

Bij mijn C4 Berline Ambiance werkt het niet.

Profiel  

erkelly
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 juli 2006 11:09 PM
  [ # 10 ]

De dealer zij dat zelfs zijn exclusive het niet had. Ik vraag me alleen af of dat ook niet zo’n functie is dat alsnog geactiveerd kan worden. Ik zal morgen nog even uitproberen met wachten (30 sec of zo Cool ).

Citroen C4 VTS LPG

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 28 november 2006 08:21 PM
  [ # 11 ]

Geheugenstand buitenspiegel

Het is al enkele maanden geleden dat dit onderwerp ter sprake kwam…
Maar nu heb ik het antwoord!!! Idea

De functie zit er alleen op als je leren bekleding hebt incl elektrische verstelling en geheugen module voor de stoel. Je kent dat van de dure auto’s: op een knopje drukken en dan gaan stoel en spiegels bewegen in de opgeslagen stand.

De normale exclusive uitvoering heeft wel alle bewegingsmodules maar niet de plaats om de stand op te slaan… Het heeft mijn dealer 4 weken gekost (en mij dus 4x garage bezoek) om dit te achterhalen. Er is software update gedaan, nieuwe bewegingsmodules geplaatst,... Niks mocht baten Sad De dealer bleef zoeken naar de oplossing omdat hij er heilig van overtuigd was dat het moet werken, aangezien ik de exclusive heb met bijna alle opties… Behalve leer dus Rolling Eyes Hoe dan ook, goede service van mijn dealer!!! Ik ben er erg tevreden mee Smile

Veel plezier met c4 kilometers,
Victor

PS: als je deze optie hebt dan werkt het alleen aan de rechter kant

Profiel  

erkelly
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 november 2006 02:34 PM
  [ # 12 ]

Bedankt voor de update!

Wel tof zo’n dealer.

Citroen C4 VTS LPG

Profiel  

C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 19 december 2006 05:35 PM
  [ # 13 ]

Gehuegenstand buitenspiegel

Hoi,

heb het instructieboekje eens goed bekeken. Staat in dat de geheugenstand alleen werkt als je lederen bekleding hebt besteld. Er zit dan een geheugenstand voor de stoel en de rechterbuitenspiegel op.

Ik dacht in eerste instantie dat het ook op mijn auto (mei 2005) zou zitten, in het oude instructieboekje is het niet goed terug te vinden, in de nieuwe, voor mijn nieuwe C4, wel.

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 19 december 2006 08:03 PM
  [ # 14 ]

Jammer dat het niet van begin af aan goed in het boekje stond (mijn C4 is van november 2004). Het kon mij en de dealer anders een heleboel tijd cq zorgen schelen…

De functie zit er alleen op als je leren bekleding hebt incl elektrische verstelling en geheugen module voor de stoel. Je kent dat van de dure auto’s: op een knopje drukken en dan gaan stoel en spiegels bewegen in de opgeslagen stand.

De normale exclusive uitvoering heeft wel alle bewegingsmodules maar niet de plaats om de stand op te slaan… Het heeft mijn dealer 4 weken gekost (en mij dus 4x garage bezoek) om dit te achterhalen. Er is software update gedaan, nieuwe bewegingsmodules geplaatst,... Niks mocht baten Sad  De dealer bleef zoeken naar de oplossing omdat hij er heilig van overtuigd was dat het moet werken, aangezien ik de exclusive heb met bijna alle opties… Behalve leer dus Rolling Eyes  Hoe dan ook, goede service van mijn dealer!!! Ik ben er erg tevreden mee Very Happy

Ach ja… zullen we maar zeggen: beter laat dan nooit Wink

Profiel  

XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 258

Gepost: 20 december 2006 09:55 PM
  [ # 15 ]

Re: Gehuegenstand buitenspiegel

C4 2.0 HDI fan schreef:

Hoi,

heb het instructieboekje eens goed bekeken. Staat in dat de geheugenstand alleen werkt als je lederen bekleding hebt besteld. Er zit dan een geheugenstand voor de stoel en de rechterbuitenspiegel op.

Ik dacht in eerste instantie dat het ook op mijn auto (mei 2005) zou zitten, in het oude instructieboekje is het niet goed terug te vinden, in de nieuwe, voor mijn nieuwe C4, wel.

Alleen leer of moet de stoel ook nog elektrisch verstelbaar zijn ?

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook