jesus, ben ik dan echt helemaal nergens meer veilig,
ik schrok me rot Patrick, heb jij soms ook iets met SM of zo ?!?
tot ziens amigo, hier of bij de MF-ers
ooh, wacht, ik zie ‘t al, een CX Prestige ? , is helemaal geen verkeerde auto als dat klopt, gegroet
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
georgeskawa schreef:ooh, wacht, ik zie ‘t al, een CX Prestige ? , is helemaal geen verkeerde auto als dat klopt, gegroet
Hé Belg, gaan we weer ff ON-topic????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
oh ja, en waar ging ‘t ook al weer over ?
juist, helemaal niks,... geintje, of mogen we bij deze gelijk maar een antwoord geven op de vraag van de topicstarter ; ” nee, das helemaal niks” als je een sm wil kopen dat “wat is” , awel, dan zijn de advertenties van de diverse clubs zeker ‘t bekijken waard, en de veiligste en zelfs goedkoopste manier om lang van je aangeschafte sm te genieten.
Lijkt me een beetje flauwekul om te zeggen dat het niks is. Het ligt er alleen aan met welke insteek je die auto koopt. Zo heb ik m’n DS b.v. speciaal uitgezocht op ‘harde bodem, redelijke techniek en voor de rest ‘chipszak’‘. Puur omdat ik graag zo’n dame volledig zelf wil restaureren van A tot Z en daar geniet ik nu elke week met volle teugen van.
Mij lijkt b.v. dat idee van een 3.0 V6 in een SM een prachtig project en als je dan de basis voor 4 a 5 mille kunt aanschaffen, dan is dat zeker wel wat!
Animal triste post coitum
OK Serge, je hebt overschot aan gelijk maar voor de meeste mensen is die manier van handelen geen optie, voorbeeldje, je hebt een ford taunus waar je gek op bent ( ik kan ‘t me niet voorstellen, maar goed, ‘t is een voorbeeld) en je weet dat jouw auto waard is wat de gek ervoor geeft. Nu ga je die wagen herschilden ( overspuiten in het mooi nederlandsch) bij een goed carrosseriebedrijf, kosten 4500.00 €, nou dan weet je dat je dat geld dat je in die auto hebt gestopt nooit meer terugziet, terwijl als je een beetje voorzichtig een SM, DS, CX koopt (om gemakkelijkheidshalve bij ons merk te blijven) dan kun je financieel de schade beperkt houden. m.a.w. voor sommigen onder ons is een auto restaureren financieel gewoon geen haalbare kaart, en dan kun je dus beter meer uitgeven voor een gaaf exemplaar.
Tja, als je het over het financiele plaatje gaat hebben, dan kun je beter een Toyato oid gaan rijden. Zowel zelf restaureren als een een puik exemplaar aanschaffen; zo’n auto als dit kost gewoon geld. Dat durf ik zonder er ooit 1 te hebben gehad wel te stellen.
Dus vanuit dat oogpunt gezien, is het eigenlijk onzin dat dit draadje überhaupt gestart is, want een beetje SM begint bij 15 a 20 mille en zoals mijn moeder altijd wijselijk zei “als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook meestal zo”. Kortom ongezien kun je er vanuit gaan dat een SM voor 5 mille een auto ‘met werk’ is, al dan ‘veel’. Als dat niet de bedoeling van de TS was, dan heb jij zeker gelijk, dat deze auto voor hem niks is.
Animal triste post coitum
alleen verlies jij een klein dingetje uit ‘t oog, als je 25.000 € in een SM steekt of 25.000 € in een toy, dan hou je na vijf jaar waarschijnlijk iets meer over aan de SM dan aan de toy, dit geld natuurlijk voor alle oldtimers en daarom ben ik van mening dat je beter iets meer uitgeeft maar een mooi exemplaar probeerd te vinden dat te beginnen restaureren. Maar dit is natuurlijk niet van toepassing op de techneuten onder ons die graag sleutelen.
Hmmmm….. In het geval van dat Sm 3.0V6 24v idee zul je zeker gelijk hebben. Dan zou je ‘r al moeten restaureren naar originele nieuwstaat (incl een Maseratie V6) en dat moet idd maar net je hobby zijn, want financieel gezien kan het zeker niet uit. Kijkende naar wat ik in totaal al heb uitgegeven aan m’n DSuper, had ik daarvoor een hele puike 2300 Pallas kunnen kopen en dan ben ik nog maar 3/4 jaar bezig. Maargoed, dat is niet de fun die ik zoek.
Animal triste post coitum
dat is nu net het fijne aan onze democratie, éénieder doet met z’n geld waar tie zin heeft, gelukkig, en ik begrijp heel goed dat jij oneindig veel meer geniet van jouw eigen Dsuper dan van een kant-en-klare DS23inj.
It’s not about money, it’s about love.
georgeskawa schreef:It’s not about money, it’s about love.
Dat zal ik aan het revisiebedrijf vertellen, die m’n kop gaat aanpakken
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
je haar zit toch goed?
<- Dat zie je toch
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heren, dit gaat wederom off topic…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bogaard77 schreef:Heren, dit gaat wederom off topic…
Maar ik rook niet!
Is TS (iemand) nog wezen kijken?