hallo,
Xantia 2.0 HDI
de cd speler van de wagen doet het niet
als je rijdt dan neemt hij héél zelden een cd aan
soms na x-aantal keren lukt het al wel eens
als je stilstaat dan neemt hij de cd wel aan en begint ze te spelen
ik heb ook al eens geprobeerd met een nieuwe radio en zelfs me de JUISTE tussenkabel wekt dan de stuurbediening niet (sony radio + sony tussenkabel met stuurbedieningschip).
al bij de dealer, aut-hifi-shop geweest maar geen van beide kan me helpen,
jullie zijn mijn laatste hoop…
ZO maar een schot.
Veel gerookt in die wagen?
Laser schoonmaken wil nog wel eens helpen…
kan stof bevatten, of inderdaad als er gerookt wordt in de auto dan is dit ook niet bevordelijk voor de lens.
reinigings cd’tje kopen met vloeistof..
kost iets van 10euro, te koop bij handyman, halfords misschien, of v&d.
en meerdere malen herhalen natuurlijk…
Welk merk/type radio heb je nu? standaard Citroen Radio of toevallig ook een Sony :
Het probleem komt me namelijk bekend voor met mijn eigen Sony Radio.
er zit de orginele clarion van citroen in die hapert
met een sony radio werkt de stuurbediening niet zoals boven vermeld
(had dus al een nieuwe radio met kabelset gekocht maar het werkt dus niet)
en dat met die cd lens reiniger heb ik ook al geprobeerd helpt allemaal niet
Veel, heel veel muziek beluisterd met die cd-speler? Zo ja, dan is de lens waarschijnlijk op (net als de naald van een lp-speler heeft de lens van een cd-speler ook een einddatum - liggen alleen nogal uit elkaar).
Heb het gehad met een goedkoop stereotorentje. Op een gegeven moment was het echt over.
Jefspek schreef:met een sony radio werkt de stuurbediening niet zoals boven vermeld (had dus al een nieuwe radio met kabelset gekocht maar het werkt dus niet)
Voor de type2 is er wel een Sony-verloopkabel geleverd om de stuurbediening aan de gang te krijgen, maar die is alleen voor de uitvoeringen tot 01-2000. Jij hebt waarschijnlijk eentje van na die datum gezien de Clarion radio CD speler die er origineel inzat..
Die kabeltjes zijn helaas niet goedkoop, zeker niet voor Sony.
Je heb naast het kabeltje ook een soort adapter nodig, schrik niet als dit boven de 100 euro uitkomt