Zijn de fusees van alle BX-en hetzelfde? Dacht het haast van wel, maar voor de zekerheid gooi ik het ff in de groep.
M’n linker voorwiellager is naar z’n grootje en ik heb nog wel complete fusees liggen.
Da’s net wat makkelijker dan het lager verwisselen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar volgens mij zijn ze idd hetzelfde.
Ijs schreef:Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar volgens mij zijn ze idd hetzelfde.
De fusees op zich misschien wel maar de diameter van de aandrijfassen verschilt, die van de 1400’s zijn kleiner. Dat betekent dat je een naaf + wiellager moet gaan vervangen - kort gezegd: dat wil je niet, en je schiet er niets mee op.
Ich bin ein Breaker
En de fusee’s met ABS zijn natuurlijk ook anders. Als je weet waar de fusee’s afkomen weet je bij deze de uitzonderingen.
Groeten,
Jan Drenth
karel schreef:Ijs schreef:Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar volgens mij zijn ze idd hetzelfde.
De fusees op zich misschien wel maar de diameter van de aandrijfassen verschilt, die van de 1400’s zijn kleiner. Dat betekent dat je een naaf + wiellager moet gaan vervangen - kort gezegd: dat wil je niet, en je schiet er niets mee op.
Voorzover ik weet zijn alle fusees hetzelfde behalve de ABS versies waar er nog een ABS sensor opgebout zit. Nog even een check, maar ook bij Bart Ebben kun je online maar 2 soorten fusees bestellen: eentje met en eentje zonder ABS.
De aandrijfassen mogen bij een 14 dan wel dunner zijn, de steek en vertanding van de spiebanen aan wielzijde zijn voor alle BXen hetzelfde. Je kan dus gewoon gaan uitwisselen.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mpostma schreef:karel schreef:Ijs schreef:Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar volgens mij zijn ze idd hetzelfde.
De fusees op zich misschien wel maar de diameter van de aandrijfassen verschilt, die van de 1400’s zijn kleiner. Dat betekent dat je een naaf + wiellager moet gaan vervangen - kort gezegd: dat wil je niet, en je schiet er niets mee op.
Voorzover ik weet zijn alle fusees hetzelfde behalve de ABS versies waar er nog een ABS sensor opgebout zit. Nog even een check, maar ook bij Bart Ebben kun je online maar 2 soorten fusees bestellen: eentje met en eentje zonder ABS.
De aandrijfassen mogen bij een 14 dan wel dunner zijn, de steek en vertanding van de spiebanen aan wielzijde zijn voor alle BXen hetzelfde. Je kan dus gewoon gaan uitwisselen.
Dat vind ik nou zo fijn van Citroën. Wat niet hóeft te verschillen verschilt ook niet. Dat hebben ze speciaal gedaan om het voor ons makkelijk te maken
Eveneens ben ik tevens ook.
Re: Vraagje over fusees
[Heren meedenkers,
Bedankt voor de inbreng!!!! Het is mij nu helemaal duidelijk, ik kan aan de slag.
Wat mij betreft kan er dus nu een slotje opkomen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
U vraagt, wij draaien! Succes ermee.