In het donker langdurig achter een C4 Coupe rijdend heb je een hinderlijke en afleidende reflectie van je eigen koplampen in het onderste deel van de achterruit van de C4 Coupe.
Ik vind dit een ontwerpfout die gemakkelijk vermeden had kunnen worden.
Veel buitenwegen zijn tegenwoordig zodanig van structuur dat men er niet of nauwelijks nog kan inhalen. Noodgedwongen zit je dan dus lange tijd in je eigen koplampen te kijken. Heel vervelend.
Het zou nuttig zijn als de ingenieurs het weer eens meer voor het zeggen krijgen bij een auto-ontwerp, en de artisten minder.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
die auto heb je dat is een berlingo multispace, dat is een auto die ontworpen is door ingenieurs en niet door artiesten
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Volgens mij schijnen uw koplampen veel te hoog als die in de achterruit van de wagen voor u (ongeacht wat voor wagen dat is) reflecteren.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006
- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
En en als het wordt aangepast dan komt er weer iemand met een andere auto die begint te klagen voor hinderlijke refecties van de achteruit.
- Mijn koplampen zijn perfect afgesteld tijdens het punctueel onderhoud bij een uitstekende Citroen-dealer.
- Aangezien de koplampen van alle personenauto’s op ongeveer dezelfde hoogte zitten slaat een opmerking over “gezeur na wijzigingen” nergens op, hooguit alleen op de onkunde van de maker van de opmerking.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Tja, wat zal ik zeggen: Hoe groot is de kans dat je achter een C4 rijdt? Nu wil het toeval dat ik gisteren een C4 achter me had rijden. Buiten het feit dat zijn koplampen hun werk al aardig doen, had deze persoon ook zijn mistlampen aan. Ik had dus een zee van licht achter me.
Terwijl ik mijn binnenspiegel op het standje anti-verblinding zette, herinnerde ik deze berichten. Ik vond het jammer dat mijn achterruit niet wat meer spiegelde: ik zag totaal niets meer, en hij kennelijk nog te weinig.
edotax schreef:Tja, wat zal ik zeggen: Hoe groot is de kans dat je achter een C4 rijdt? Nu wil het toeval dat ik gisteren een C4 achter me had rijden. Buiten het feit dat zijn koplampen hun werk al aardig doen, had deze persoon ook zijn mistlampen aan. Ik had dus een zee van licht achter me.
Terwijl ik mijn binnenspiegel op het standje anti-verblinding zette, herinnerde ik deze berichten. Ik vond het jammer dat mijn achterruit niet wat meer spiegelde: ik zag totaal niets meer, en hij kennelijk nog te weinig.
Soms helpt het in zo’n geval om je mistachterlicht een tijdje aan te zetten.
Beter nog helpt een handbediende achteruitrijlamp zoals die wel op Landrovers worden gemonteerd.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
jk schreef:- Mijn koplampen zijn perfect afgesteld tijdens het punctueel onderhoud bij een uitstekende Citroen-dealer.
Tiens vreemd, ik heb ook al achter eene C4 Coupé gereden, en had helemaal geen refelectie.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Ik kan dit wel onderschrijven, ik reed vandeweek ook achter een C4 coupe en ik kon mijn xenonkijkers goed bewonderen in de achterruit. Deze hebben automatische hoogteregeling dus daar ligt het niet aan. Enigzins hinderlijk maar overkoombaar.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!