3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
bx schokt bij rustig rijden
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 04 november 2006 04:07 AM
  [ # 31 ]

?.................

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 04 november 2006 11:01 AM
  [ # 32 ]

Dat bougiekabels niet allemaal even langs zijn is logisch, aangezien vanuit de verdeler de afstand naar bougie 1 langer is dan 4. In geval van gelijke lengtes moet je alles wegwerken.

Begin eerst maar eens met de bougies!

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 04 november 2006 07:37 PM
  [ # 33 ]

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ben internationaal chauffeur, dus alleen de weekends thuis, vandaar. Dat de motor naadloos onbelast loopt komt zoals ik al probeerde uit te leggen omdat de motor dan niet hoeft te trekken dus weinig nodig heeft om te blijven lopen.
Bobine niet te vinden zeg je, zit er op de cilinderkop een kap met 4 kabels of 5? Bij 4 heb je een zogeheten dis-bobine, bij 5 volg je de ene kabel die niet naar een cilinder loopt en kom je vanzelf bij de bobine uit.
Verschillende lengtes van de kabels heeft geen invloed, je zou wel met een weerstandsmeter (ohm meter) kunnen checken of er geen breuk in een van de kabels zit, oneindige weerstand betekend een breuk = niet goed dus. Voor het overige, lees mijn vorige post nog eens rustig door, als er kreten in staan die abracadabra voor je zijn zijn er vast nog wel meer mensen hier die het je willen uitleggen.

Succes verder

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 01 december 2006 05:28 AM
  [ # 34 ]

de bobine zit in de verdeler, electronisch magneti-marelli systeem dus…
er steken nu gepaste bosch bougies in, geen verandering…

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 februari 2007 03:18 AM
  [ # 35 ]
Paulus Kampert schreef:

Ik zelf heb een diesel. Ik had ook als ie koud is of lage toeren dat ie wat schokt. Voor diesel had ik dieselreiniger gekocht en v-power getankt. Wat ik ontdekt is dat met v-power het schokken verdwijnt.

Ik tank in mijn 19TGD break met 340KKm op de teller nu een half jaar VPower diesel; bij de roettest haalde hij een K-waarde van 0.2. Hoe bedoel je “maakt schoon”?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 17 februari 2007 07:35 AM
  [ # 36 ]

hij is verkocht dus mag toe

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 17 februari 2007 08:52 PM
  [ # 37 ]

is grootse onzin maar veel plezier ermee Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook